Gjest care Skrevet 17. oktober 2003 #1 Skrevet 17. oktober 2003 Nå er det nok skal ikke se Robinson mer. Vet det kan høres barnslig ut, men dette er ikke underholdningen. Jeg tror de slapp inn katten for å se hva som skjedde og jaggu skjedde ikke det værst som kunne skje :evil: Jævla drittunge :cry: Se her :cry:
punkyB Skrevet 17. oktober 2003 #2 Skrevet 17. oktober 2003 Nå må man jo se litt på kulturforskjeller - i mange land så er jo ikke katter kjæledyr men nyttedyr som andre dyr.
Gjest care Skrevet 17. oktober 2003 #3 Skrevet 17. oktober 2003 Nå må man jo se litt på kulturforskjeller - i mange land så er jo ikke katter kjæledyr men nyttedyr som andre dyr. Ok, så hvis vi reiser til en land der det er lov å drepe katter så er det ok å gjøre det. Da er det reglene i landet som styrer oss og ikke vår moral og levesett. Jeg vet at de spiser katter bl.a i Kina, men de som drap katta er nordmenn. Javel, er det greit for en nordmann å drepe en katt? Hvis han hadde vært i Norge, så hadde han brutt norsk lov. Man kan strekke dette langt. Det er jo akkurat som man kan dra til utlandet å gjøre noe galt... :-?
Englepusen Skrevet 17. oktober 2003 #4 Skrevet 17. oktober 2003 Jeg er veldig glad i katter og kunne ikke tenkt meg å drepe/spise en! Spiser knapt nok kjøtt faktisk. Men det er jo ærlig talt ikke så mye værre å drepe og spise en katt enn en høne. Så lenge den blir slaktet på en "grei" måte. Så jeg syns det er å overdrive når dyrebeskyttelsen hisser seg sånn opp. 1
~sikka~ Skrevet 17. oktober 2003 #5 Skrevet 17. oktober 2003 Ærlig talt! De må jo være såååååååå sultne etter å ha spist bare ris og kokos i flere uker. Hadde spist den katta jeg også. Vi spiser da dyr her i landet også - det kommer jo helt an på kulturen hva slags dyr vi spiser. Dyrebeskyttelsen overreagerer! :-? 1
Gundel Gaukeley Skrevet 17. oktober 2003 #6 Skrevet 17. oktober 2003 Ok, så hvis vi reiser til en land der det er lov å drepe katter så er det ok å gjøre det. Da er det reglene i landet som styrer oss og ikke vår moral og levesett. Jeg vet at de spiser katter bl.a i Kina, men de som drap katta er nordmenn. Javel, er det greit for en nordmann å drepe en katt? Hvis han hadde vært i Norge, så hadde han brutt norsk lov. Man kan strekke dette langt. Det er jo akkurat som man kan dra til utlandet å gjøre noe galt... :-? Det er da ikke straffbart å drepe katter i Norge!!!
Englepusen Skrevet 17. oktober 2003 #7 Skrevet 17. oktober 2003 Kommunene gjør det jo av og til når de syns de har for mange villkatter...
Retz Skrevet 17. oktober 2003 #8 Skrevet 17. oktober 2003 Hvorfor er det verre å drepe en katt enn en øgle eller ei høne?
LilleBille Skrevet 17. oktober 2003 #9 Skrevet 17. oktober 2003 Hvorfor er det verre å drepe en katt enn en øgle eller ei høne? Enig.. Men om jeg ville spist katta .. er en helt annen sak... Tror jeg skulle vært utrolig desperat (men det gjelder vel egentlig for øgle også...) 1
Gjest Lady-M Skrevet 17. oktober 2003 #10 Skrevet 17. oktober 2003 Nå er det nok skal ikke se Robinson mer. Vet det kan høres barnslig ut, men dette er ikke underholdningen. Jeg tror de slapp inn katten for å se hva som skjedde og jaggu skjedde ikke det værst som kunne skje :evil: Jævla drittunge :cry: Se her :cry: Enig!!! Ble helt kvalm av det her! :evil:
monja Skrevet 17. oktober 2003 #11 Skrevet 17. oktober 2003 Jeg er faktisk enig med Care i denne saken, selv om jeg i utgangspunktet ikke liker katter. Regner med at katten ble sluppet inn av Robinson for det er vel neppe katter som ser ut sånn ville på øya. Da kunne de vel like gjerne satt inn ei høne eller to, om de likevel visste at deltakerne var så sultne at de ville drepe for mat?!?! Synes det var veldig unødvendig med ei katte, men de hadde vel neppe trodd de skulle ha den som kjæledyr?? Jeg har ikke sett Robinson til nå, og jeg tviler på at jeg begynner med det etter dette......
Gjest Pjusk Skrevet 17. oktober 2003 #12 Skrevet 17. oktober 2003 Katten ble jo avvlivet raskt... Og det er vel ikke verre enn om de hadde kakka hodet av ei høne? Katter er søte og har myk pels, men det gjør dem vel ikke til et vernet art? Jeg later som om alt kjøttet virkelig kommer fra frysedisken på Rema, og ville sannsynligvis grått mine modige tårer hvis jeg hadde sett ett dyr bli slaktet. Men i prinsippet synes jeg alle dyr stiller likt. mht. slakting - selv om jeg personlig ville hatt problemer med å spise katt. Tenk på grisen da som det sies har en 2 årings intelligens - det synes jeg er ekkelt!!! 1
Gjest GreenSky Skrevet 17. oktober 2003 #13 Skrevet 17. oktober 2003 Jeg synes det er motbydelig å skape tv-underholdning av noe slikt. Som veganer synes jeg forøvrig at det ikke er noen forskjell på å spise katt og annen type kjøtt... Hadde det vært en høne eller en kamelion f.eks, tror jeg ikke like mange ville reagert.
Charmina Skrevet 17. oktober 2003 #14 Skrevet 17. oktober 2003 Hei Jeg ble helt kvalm da jeg så dette....skikkelig ekkelt og helt unødvendig spør du meg! INGEN av deltagerne hadde sultet ihjel om de ikke spiste denne katten! Og klippene fra dette viser de mens barna er oppe og ser på tv......åååååååååååååååå så sinna jeg ble da!!!! :cry: Og JA jeg synes det er værre om de dreper en katt enn en høne! Sånn er vi bare opplært.her i Norge spiser vi ikke katter! Vi har de som kjeledyr! Dette er bare gjort av TV3 for å få mere blest om programmet! Dårlige greier! Klem fra en dyreglad charmina (som ikke spiser kjøtt uansett)
Gjest Meg Skrevet 17. oktober 2003 #15 Skrevet 17. oktober 2003 Greit å reagere hvis man ikke spiser kjøtt uansett, men jeg ser ikke at katt skal beskyttes mer enn andre dyr...Fordi det er i utgangspunktet et kjæledyr? Vi har da kaniner og hester som kjæledyr... Det er nok litt på spissen ja, men det er viktig å se perspektivet her... 1
la Flaca Skrevet 17. oktober 2003 #16 Skrevet 17. oktober 2003 Det eneste som byr meg i mot med det her er tanken på å spise et rovdyr. Jeg forestiller meg at de må ha mye dritt og avfallsstoffer i kroppen sin, siden de er kjøttetere. Ut over det ser jeg ingen forskjell på å avlive en katt fremfor noe annet. Høner har også personlighet og velutviklet intelligens...
Gjest Embla s Skrevet 17. oktober 2003 #17 Skrevet 17. oktober 2003 Det sto i reportasjen at han som slaktet katten er oppvokst i en kultur hvor de spiser katter (og annet). Dermed har vel han et litt annet forhold til det enn den gjengse nordmann.. Jeg kunne aldri sett på at noen slaktet (!!) en katt, og jeg syns det høres helt motbydelig ut å slakte/spise katt fordi det for meg er et kjæledyr/familiemedlem. På samme måte som jeg aldri ville slaktet og/eller spist LilleRagu (kaninen min), mens jeg godt kan spise kaniner som er avlet opp for slakt (altså per def. ikke kjæledyr).
Gjest Embla s Skrevet 17. oktober 2003 #18 Skrevet 17. oktober 2003 (tenker litt sånn: for oss er jo katter og hunder "vennene våre", familiemedlemmer, personligheter, individer vi har et nært forhold til... Man spiser jo ikke vennene sine vel?!)
Milkshake Skrevet 17. oktober 2003 #19 Skrevet 17. oktober 2003 Jeg lurer mer på hvorfor Big Brother ble anmeldt av dyrebeskyttelsen? De slaktet vel ikke dyr?
Gjest Embla s Skrevet 17. oktober 2003 #20 Skrevet 17. oktober 2003 Det var vel noe med en ilder som ikke hadde det helt topp?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå