Gå til innhold

hvis du hadde cøliaki


øyenstikker

Anbefalte innlegg

Jeg har selv cøliaki. Men er jo litt vanskelig og svare på. For smaken er som baken. Ikke vet jeg heller hva den personen du tenker på har av tradisjoner fra før ang julekaker. Om den personen baker selv....osv

Men peppernøtter, krumkaker, sjakkruter osv er jo godt. Og ville savnet det hvis jeg ikke bakte det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker å bake pepperkaker til min slektning som har cøliaki. Det blir satt stor pris på. Tror nok slektnigen ville satt stor pris på all hjemmebakst, da personen ville visst at det ligger både omtanke og arbeid i det. Kanskje spesielt når det er laget av noen uten cøliaki siden det krever at kjøkkenet og utstyret er giftfritt når man starter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker å bake pepperkaker til min slektning som har cøliaki. Det blir satt stor pris på. Tror nok slektnigen ville satt stor pris på all hjemmebakst, da personen ville visst at det ligger både omtanke og arbeid i det. Kanskje spesielt når det er laget av noen uten cøliaki siden det krever at kjøkkenet og utstyret er giftfritt når man starter :)

giftfritt???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gode rosinboller er hva jeg personlig ville satt mest pris på...

Kaker er relativt enkelt å få til, men gode rosinboller klarer jeg ikke å få til. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også cøliaki, og i år lager vi bare pepperkaker til meg. Deigen kan du jo kjøpe på menybutikker, så det er ikke noe problem. Er ikke så veldig glad i kaker, så jeg koser meg heller med maten, og noen pepperkaker. Vi pleier også å ha haugevis av godis, så det er jeg selv som har sagt at mamma skal slippe strevet med å bake mye ekstra til meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Galithralia

Jeg har også cøliaki, og i år lager vi bare pepperkaker til meg. Deigen kan du jo kjøpe på menybutikker, så det er ikke noe problem. Er ikke så veldig glad i kaker, så jeg koser meg heller med maten, og noen pepperkaker. Vi pleier også å ha haugevis av godis, så det er jeg selv som har sagt at mamma skal slippe strevet med å bake mye ekstra til meg :)

Har de glutenfri pepperkakedeig på meny?

Jeg blir glad for glutenfrie pepperkaker og krumkaker - det er det jeg elsker mest ved julen. Og risboller!

Endret av Galithralia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har de glutenfri pepperkakedeig på meny?

Jeg blir glad for glutenfrie pepperkaker og krumkaker - det er det jeg elsker mest ved julen. Og risboller!

Her kan vi hvert år bestille glutenfri pepperkakedeig på Meny fram til 6. desember, og hente den når det passer, og så har de noen få løse pakker til salgs, men det er ikke mange.

Jeg så at de hadde lagt ut noen pakker i dag som ikke var avhentet som avtalt, men det er ikke så ofte jeg ser det.

Dessverre er den ikke naturlig glutenfri, men den er veldig god å jobbe med, og den smaker godt. :)

Jeg ville satt pris på å få alt av hjemmebakt til jul! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Galithralia

Her kan vi hvert år bestille glutenfri pepperkakedeig på Meny fram til 6. desember, og hente den når det passer, og så har de noen få løse pakker til salgs, men det er ikke mange.

Jeg så at de hadde lagt ut noen pakker i dag som ikke var avhentet som avtalt, men det er ikke så ofte jeg ser det.

Dessverre er den ikke naturlig glutenfri, men den er veldig god å jobbe med, og den smaker godt. :)

Jeg ville satt pris på å få alt av hjemmebakt til jul! :)

Da skal jeg ta og forhøre meg med min nærmeste Meny butikk! Takk for tipset - greit å vite til neste år i hvertfall, har bakt en egen pepperkakedeig i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...