Gjest brutal_mann Skrevet 17. desember 2010 #81 Del Skrevet 17. desember 2010 tror du ikke dette er en ond sirkel, jeg mener, dersom det er slik at man fra starten blir utstyrt med råtne foreldre og andre familiemedlemmer, så får en ikke så godt forhold til dem . Da ønsker man ikke å være sammen med dem , og jula er jo tradisjonelt en tid da man er mye sammen . Så prøver man å bryte ut , normale familier ville da i de fleste tilfeller latt individet bestemme selv. Men siden en allerede er utstyrt med råtne familiemedlemmer vil de naturligvis oppføre seg råttent å prøve å trykke en ned i søla . da får en ikke akkurat mer lyst til å tilbringe tid med dem o.s.v o.s.v Det er nok mye rett i dette. Skal innrømme det hadde vert mye lettere å boikotte julen om en ikke hadde hatt unger. En har tross alt ett ansvar for mennesker som aldri har bedt om å komme til verden. Hadde de ikke vert på denne jord hadde jeg nok klart å be alle andre dra til helvete fra og med 24 til og med 31 desember. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sebastianen Skrevet 17. desember 2010 #82 Del Skrevet 17. desember 2010 (endret) Hjelp? Nei, jeg vil ha aksept for MIN løsning. Slutt med jul! En verden uten jul fremstår for meg som en nådegave. En verden uten jul fremstår for meg som tom og trist... Selv om du har dine grunner til å ikke like julen, kan du vel forstå at vi andre har våre grunner for å elske den? dere er litt på jordet begge to .. det er bare en høytid. Dersom det ikke var jul, ville ikke det bety at familien din aldri stilte krav , brutal-mann. og kaprifol, selv om det ikke var jul kunne di likevel stå fritt til å omgi deg med venner og familie , du gjør da ikke bare det i jula ? Endret 17. desember 2010 av sebastianen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sebastianen Skrevet 17. desember 2010 #83 Del Skrevet 17. desember 2010 (endret) Det er nok mye rett i dette. Skal innrømme det hadde vert mye lettere å boikotte julen om en ikke hadde hatt unger. En har tross alt ett ansvar for mennesker som aldri har bedt om å komme til verden. Hadde de ikke vert på denne jord hadde jeg nok klart å be alle andre dra til helvete fra og med 24 til og med 31 desember. Det virker som om du har dårlige minner med julen , kan du ikke bare kutte ut de familiemedlemmene som bare gjør deg vondt, om det så er din mor ? feir med ungene dine , eller forklar dem dine traumer (de er jo tenåringer ) De kan jo sikkert feire hos sin mor før eller etter jul. dere kan vel finne på noe annet hyggelig ? Endret 17. desember 2010 av sebastianen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2010 #84 Del Skrevet 17. desember 2010 Jeg må innrømme at jeg gjerne skulle hatt noe familie å feire med. Har aldri vært i de såkalte familieselskapene i jula. Jeg har veldig liten familie og egentlig så er jeg nesten alene. Tenkt på det dere som klager over familieselskap. Denne jula gleder jeg meg ikke. Jeg har ikke økonomi til noe som helst. Ikke julemat eller julekos. Hva er vitsen med å bake til en person? Har kjøpt de gavene jeg må og de var rimelige. Jeg vet jeg blir sittende mesteparten av tiden alene. I år har jeg boikotten julen. Ikke pyntet, ikke julemat, ikke førjulskos, ingenting i romjula. Jeg bare prøver å overse og overhøre. Rett og slett fordi jeg prøver å beskytte meg selv for følelsen av å være alene. Egentlig så liker jeg julestresset, pynte og bake og finne akkurat den rette presangen. Jeg liker samværet i jula og en romjul uten stress. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2010 #85 Del Skrevet 17. desember 2010 Er så enig med brutal mann! Julen er et evig mas, stress og elendighet. Er drittlei det overfladiske pjattet som de tussete kjærringene på jobben bedriver hele tiden, hører ikke annet enn gnål om gaver, julekort, julemat jule-ditt og datt, pynting, vasking osv. Greit nok det, la dem holde på, men spar meg for det fordømte gnålet deres og maset om "hvor langt er du kommet da, hva har du kjøpt, hva skal du ha til middag, bla bla bla"! Å gud bedre hvis man ikke liker ribbe og pinnekjøtt, da er man aldeles ikke normal, for det liker jo ALLE. Hele julegreiene får meg til å føle meg enda mer ensom enn til vanlig, enda mer mislykket for at jeg ikke har råd til de dyre gavene. Gleder meg til hele dritten er over å jeg får kaste ut julepynt, nisser og alskens dill, å livet blir normalt igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaprifolen Skrevet 17. desember 2010 #86 Del Skrevet 17. desember 2010 dere er litt på jordet begge to .. det er bare en høytid. Dersom det ikke var jul, ville ikke det bety at familien din aldri stilte krav , brutal-mann. og kaprifol, selv om det ikke var jul kunne di likevel stå fritt til å omgi deg med venner og familie , du gjør da ikke bare det i jula ? Nei, men julen for meg er magisk! Jeg er en av de som har bevart den barnlige fryden over julen! Jeg elsker treet, maten, luktene, pynten, budskapet (ikke gidd å gjøre dette til en diskusjon rundt det), brevene, juleheftene, lysene, fridagene, musikken og alt som hører med! For meg er familien og pakkene en bonus! Jeg kjøper nøysomt utvalgte gaver til mine kjære hele året, jeg... BrutalMann: Godt at du i alle fall kan akseptere at andre ønsker julen! Jeg var jo faktisk en av de som foreslo at du burde kunne sette foten ned og feire på ditt vis med bare ungene, så jeg har full medlidenhet for deg, selv om jeg ikke deler din innstilling! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Niema Skrevet 19. desember 2010 #87 Del Skrevet 19. desember 2010 (endret) For all del, og det er veldig bra. Det er jo slik det skal være ideelt sett. Problemet ligger i at for ekstremt mange så er det IKKE slik. Men fremdeles så er det en selvfølge for alle andre at jul er så kozelig at en nesten dåner av mindre. OM en så prøver å si "Nei takk! Jeg avstår fra julen" så får en høre det kraftig! Og da i form av å spille på skyldfølelse, skam og utfrysing av den frafalne. Det er ingen aksept for å velge vekk jul. Velger en vekk jul så er en minimum Ebenezer Scrooge. Gjennomført ond, skjip og en dass. Så om en sliter nok med kvalme og mindreverdighetskomplekser i forhold til jul, så skal en jammen få det gnidd inn så forbanna ettertrykkelig om en prøver å hjelpe seg selv opp fra gjørma. Enten så er en med å feirer jul, og føler seg ekstremt elendig både fysisk og mentalt. eller så boikotter en julen og får høre det dag ut og dag inn hvilken forbanna ondskapsfull taper en er. Så glade jul til hele hurven... Jeeez. For det første; for ekstremt mange så er faktisk julen fin og flott. Når jeg ser på meg selv og min/samboers vennegjeng så vet jeg ikke om noen som ikke liker julen/familien sin. Greit, mitt sosiale nettverk er ikke representativt for hele Norge, men jeg tviler også på at vi er unike for å si det sånn. For det andre så er det INGEN som tvinger deg til noe som helst, du er et voksent menneske som bestemmer over deg selv. For det tredje; du har selv valgt å få barn, da får du faen meg ta "konsekvensene." Å forvente at barn ikke skulle ville feire jul er jo helt blåst. Endret 19. desember 2010 av Niema Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. desember 2010 #88 Del Skrevet 19. desember 2010 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. desember 2010 #89 Del Skrevet 19. desember 2010 Føkk, rot med quoitinga der..var brutal mann jeg siterte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. desember 2010 #90 Del Skrevet 19. desember 2010 Jeg prater for de som gidder å lytte. Så får folk slenge seg på eller ta avstand akkurat som det passer dem. Forøvrig hadde nok du satt pris på å ha en familie som gladelig gir uttrykk for sin misnøye med billige og "feil" gaver... Min familie driter i hva en har råd til ser du. Pluss at de syter hele julaften om hvordan ting burde vert mens de sitter med sine falske påklistrede smil og bruker ord som nydelig, flott, genialt, fantastisk og vakkert totalt uten å ha noe som innhold i ordene. Så hvorfor i helvete utsette seg for dette år etter år??!! Baller, mann - baller!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. desember 2010 #91 Del Skrevet 19. desember 2010 Når man mener det samme og kan sitere, Så siterer jeg ja. Grunnen til at jeg mener det, er at jeg liker ikke negative mennesker. Han har ingenting å klage på. Mange har det mye verre enn han. Han har barn som han elsker og han burde være gla for at han i det hele tatt har mulighet til å feire jul med de. Han tuller seg inni den negative verden og insisterer på at alt er svart. Du maler ditt eget liv, Sier nå jeg. Det at han har problemer i familien er sørgelig. MEN han må være en mann å løse det/finne best mulig løsning. For sine barn og for seg selv. Er ikke vits i å sitte å surmule/synes synd på seg selv å klage. Get up. Godt poeng Det handler jo om fokus her i levet. BM velger å konse på den drittfamilien sin fremfor det faktum at han har to barn. At de er bortskjemte får du bare ta din del av skylden av. Når du kjøper gaver over evne - hva faen skal de tro? Jo, at pappsen har pæng. Selv er jeg ei fattiglus etter at jeg mista jobben i sommer. har sagt fra til tenåringen at gava blir noe jeg har råd til..seff var det helt greit. Men så har jeg en sønn som er så langt fra materialist som du kan tenke deg. noe må jeg ha gjort rett.. Nei skjerpings bm, det blir litt patetisk i lengden vettu. Det er mange av oss som misliker julen, men som har gjort noen endringer som gjør det hele til en koselig greie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2010 #92 Del Skrevet 19. desember 2010 Forstår deg ts. Min mor truer oss med toropedos hvis vi ikke opprøfre oss. Nei, det er ikke løgn. Det er fata. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fr21_5ffdsa Skrevet 19. desember 2010 #93 Del Skrevet 19. desember 2010 Jeg vet akkurat hvordan du føler det! Min julestemning har jeg mistet for noen år siden og det ser nok ikke ut som den kommer tilbake. Folk maser så!!! Jeg har alt jeg trenger og vil bare han noen rolige fridager, allikevel er det nesten daglig mas på telefonen om hva jeg ønsker meg. Det er kjøpepress fra familie, venner og butikker. Ja, til og med på jobb! Jeg kunne også tenkt meg å ta ferie i syden i jula for å komme meg litt bort. Nedstemt! Prøvde å foreslå at vi kutter ut juletre i år fordi vi skal allikevel mye bort til andre i jula. Ramaskrik! Ja, jeg har lyst å krype inn i en hule med brutal_mann og glo i fjellveggen til alt er over Sorry, men jeg fikk latterkrampe av den siste setningen din. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nicola Skrevet 19. desember 2010 #94 Del Skrevet 19. desember 2010 Sorry, men jeg fikk latterkrampe av den siste setningen din. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2010 #95 Del Skrevet 20. desember 2010 Jeg må innrømme at jeg gjerne skulle hatt noe familie å feire med. Har aldri vært i de såkalte familieselskapene i jula. Jeg har veldig liten familie og egentlig så er jeg nesten alene. Tenkt på det dere som klager over familieselskap. Denne jula gleder jeg meg ikke. Jeg har ikke økonomi til noe som helst. Ikke julemat eller julekos. Hva er vitsen med å bake til en person? Har kjøpt de gavene jeg må og de var rimelige. Jeg vet jeg blir sittende mesteparten av tiden alene. I år har jeg boikotten julen. Ikke pyntet, ikke julemat, ikke førjulskos, ingenting i romjula. Jeg bare prøver å overse og overhøre. Rett og slett fordi jeg prøver å beskytte meg selv for følelsen av å være alene.Egentlig så liker jeg julestresset, pynte og bake og finne akkurat den rette presangen. Jeg liker samværet i jula og en romjul uten stress. Jeg vil bare at du skal vite at du ikke er alene om å være alene. Slik er det for meg og, jeg har vært alene på juleaften hvert år i 17 år etter at foreldrene mine døde. I tillegg er jeg kronisk syk, og har mer enn nok med å kjempe meg igjennom hver dag, hverdag som helg. Jeg vil bare gi deg en klem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brutal_mann Skrevet 20. desember 2010 #96 Del Skrevet 20. desember 2010 Jeeez. For det første; for ekstremt mange så er faktisk julen fin og flott. Når jeg ser på meg selv og min/samboers vennegjeng så vet jeg ikke om noen som ikke liker julen/familien sin. Greit, mitt sosiale nettverk er ikke representativt for hele Norge, men jeg tviler også på at vi er unike for å si det sånn. For det andre så er det INGEN som tvinger deg til noe som helst, du er et voksent menneske som bestemmer over deg selv. For det tredje; du har selv valgt å få barn, da får du faen meg ta "konsekvensene." Å forvente at barn ikke skulle ville feire jul er jo helt blåst. Tvang er så meget. Her er valget mellom noen dager med lidelse i desember og verbal pisking hele året. Det betyr jo ikke at jeg ikke ville helst vert foruten begge deler. Og ja, jeg tar konsekvensene av å ha barn. Hadde jeg ikke gjort det så hadde jeg levd et annet liv ett annet sted. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brutal_mann Skrevet 20. desember 2010 #97 Del Skrevet 20. desember 2010 Herlighet, har du ikke baller nok til å ta kontroll over eget liv??!! Greit nok, kidsa maser og det er lett og la seg overtale. Men i ditt tilfelle, hvor det er så mye nag til dine foreldre, hadde det jo vært fornuftig og tenke på seg selv og hva som er best for deg, nemlig en jul uten storfamilien. Det krever guts ja, men noen ganger må man bare trø til. Kom igjen a, du klarer det!! Tenk så koselig for kidsa da, men en blid og fornøyd pappa på selveste julafta. Og så bør du jobbe med å komme deg over en dårlig barndom(?), iom at du klandrer din mor så mye. Det handler om å komme seg videre i livet vettu. Blid på julaften kan jeg ikke se for meg at jeg noen gang skal være. Til det er jul og alt som knyttes til den blitt mishandlet og ødelagt for mange mange år siden. Når det gjelder barndommen så kommer jeg over den når min mor dør og mine unger har egne selvstendige liv. Først da kan jeg gi totalt faen i alt og være 100% ego. Barnebarn har jeg heldigvis bestemt meg for å ikke få. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brutal_mann Skrevet 20. desember 2010 #98 Del Skrevet 20. desember 2010 Godt poeng Det handler jo om fokus her i levet. BM velger å konse på den drittfamilien sin fremfor det faktum at han har to barn. At de er bortskjemte får du bare ta din del av skylden av. Når du kjøper gaver over evne - hva faen skal de tro? Jo, at pappsen har pæng. Selv er jeg ei fattiglus etter at jeg mista jobben i sommer. har sagt fra til tenåringen at gava blir noe jeg har råd til..seff var det helt greit. Men så har jeg en sønn som er så langt fra materialist som du kan tenke deg. noe må jeg ha gjort rett.. Nei skjerpings bm, det blir litt patetisk i lengden vettu. Det er mange av oss som misliker julen, men som har gjort noen endringer som gjør det hele til en koselig greie. Det er ikke ungene som er ille. De kan kanskje bli skuffet over en gave som ikke traff, det er resten av familien som gnåler år ut og år inn om gaven som de ikke likte. Gjerne etter å ha gnålt i hele desember om at de ikke ønsker seg noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ingen_jul Skrevet 20. desember 2010 #99 Del Skrevet 20. desember 2010 Har ikke lest noe srlig av det over her, men ville bare si at det blir mer og mer vanlig med folk som dropper julen. Selv feirer jeg ikke jul, og jeg pleier bare å si at jeg er utradisjonell og synes det er bedre å gi gaver ellers i året når folk ikke forventer det. Da er gleden også så uendelig myye større. Folk aksepterer det. Ikke ser jeg noen grunn til å feire julen, hverken solfesten det opprinnelig var eller kristen-opplegget som ble tillagt julen senere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Niema Skrevet 20. desember 2010 #100 Del Skrevet 20. desember 2010 Tvang er så meget. Her er valget mellom noen dager med lidelse i desember og verbal pisking hele året. Det betyr jo ikke at jeg ikke ville helst vert foruten begge deler. Og ja, jeg tar konsekvensene av å ha barn. Hadde jeg ikke gjort det så hadde jeg levd et annet liv ett annet sted. Men hvorfor bryr du deg egentlig om denne "verbale piskingen"? Du liker jo ikke familien likevel? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå