Gå til innhold

Det mest spesielle og fineste navnet du vet...?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Enig i at Hansen ikke passer så godt til alle typer fornavn, men hva er passende etternavn til spesielle fornavn? Skal det være utenlandsk eller holder det med et norsk etternavn som ikke så mange har?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Liker veldig godt Daniel... selv om det er et veldig vanlig navn

Av jentenavn så liker jeg Renee, Madeleine og Victoria ... har en forskjærlighet for de gamle, litt royale navnene...

Brownie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Synes ikke synd på en jente som heter Cecilie (synes det er pent) tror det er verre å ha veldig spesielle navn.

Selv er jeg veldig svak for svenske navn Wilma, Selma og Olivia. Også er jeg veldig glad i Felix. Men navn som Ola, Sverre, Ingeborg synes jeg også er veldig fine.

Hjemme har jeg to jenter som heter Sofia og Filippa.

Så lenge eieren av navnet er grei så blir navnet også fint, nesten unasett hvor rart navnet er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pssst: Åssen sier du Annenie? Sier du Annenie eller Annenie

Da jeg leste det nå, valgte jeg umiddelbart å legge trykket på siste stavelse, men uten å uttale den siste e´en. [Annenì]. Jeg forbinder navnet med en fransk skrivemåte, og fulgte vel logikken som gjelder for fransk...

Kan jeg spørre hvordan det egentlig skal uttales? :wink:

(spennende forresten!) Huff, nå slo det meg at uttalen min likner veldig på anemi, nei glem det. Egentlig syns jeg det første alternativet ditt høres finest ut, men jeg hadde behøvd en apostrof over den midterste e én for å ta den.

Jepp, nå ble du klok nå... :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min tilkommendes oldemor het Caspara. Synes det er fascinerende navn... :P Lurer på å bruke det, om det ikke blir for spesielt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes Saga er veldig fint. (Sambo synes ikke det er noe navn... :( )

Ei venninne har tenkt å kalle datteren sin Tora.

Jeg vet ikke hvor vanlige/uvanlige disse navnene er, jeg vet i hvert fall ikke om noen som heter det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Saga er veldig fint. (Sambo synes ikke det er noe navn... :( )

Ei venninne har tenkt å kalle datteren sin Tora.

Jeg vet ikke hvor vanlige/uvanlige disse navnene er, jeg vet i hvert fall ikke om noen som heter det.

Saga har heller ikke jeg hørt, men Tora er vel forholdsvis vanlig. Kjenner hvert fall et par stykker som heter det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det fineste guttenavnet jeg vet er Dennis :evil: , kanskje ikke så veldig spesielt men.

Av jentenavn liker jeg Mali ( med lang a)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg leser stadig fødselsannonser i Aftenposten og koser meg med å se hva alle babyene blir kalt. For et par år siden så jeg følgende: "Velkommen til verden, Timian!" Der og da bestemte jeg meg for at hvis jeg får en gutt en gang skal han hete det. Det klinger så utrolig fint, og det er bare fire stykker i Norge som heter det. Riktig nok er det navnet på en krydderurt, men so what! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

. For et par år siden så jeg følgende: "Velkommen til verden' date=' Timian!" Der og da bestemte jeg meg for at hvis jeg får en gutt en gang skal han hete det. [/quote']

Folk må få velge hva de vil, men å kalle opp en søt liten baby etter en krydderurt...? Dømt til å bli mobbeopffer spør du meg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anonymous

Folk må få velge hva de vil, men å kalle opp en søt liten baby etter en krydderurt...? Dømt til å bli mobbeopffer spør du meg....

Synes Timian er rå-fint!

Jeg synes Nataniel, Imre og Vanja, Saga, Shira er kjempefine! Gutten og jenta mi har en av disse hver...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Abelone

Jeg synes Sirianna er fint. Oldemor het det til mellomnavn. Ellers lurer jeg på hva dere mener om Vimre. Ærlig talt! Jeg har fått et brev underskrevet med Vimre og et spesielt etternavn også. Vet faktisk ikke om det er et gutte- eller jentenavn. Minner meg om en blanding av virre og vimse...... Må være litt spesielt å ha et slikt navn.... Har dere hørt om Vimre før??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...