Gå til innhold

NAV-reklamen her på KG...

Fremhevede innlegg

Skrevet

"jobber du bare deler av tiden får du bare deler av pensjonen"

"Friår kan gi deg mye... men mindre pensjon, hvert år teller" osv... Jeeez det ble bra koselig her på KG nå når jeg må lese det der! Fy!

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Får ikke til å formulere akkurat det jeg prøver, men noe i den dur at det er så lite logisk at en bare skal jobbejobbejobbe som en robotisk maur fram til du blir sliten og ufør av det livet du har levd, at du ikke orker å leve ut drømmene dine og dør ulykkelig, men du hadde iallfall greit med pensjon! :eeeh:

• Liker 4
Skrevet

Ja sant!!! Jeg ville mye heller ha opplevd et friår der jeg kunne reist og opplevd verden enn å ha bedre PENSJON når jeg er nitti! Syns den NAV-reklamen var så rævva.

• Liker 3
Skrevet

Jeg blir litt nedtrykt for jeg går på AAP. Jeg klarer ikke å jobbe ennå. Bare 20 år til pensjonstid og det ser ikke lovende ut. Ikke en gang nok penger å ta en privat pensjonsparing.

Er veldig enig med Nanette. Noen opplevelser er verdt mindre pensjon. :)

• Liker 3
Skrevet

Vel, jeg gikk faktisk inn på den forenklede pensjonskalkulatoren og så hvor stor forskjell noen få år utgjorde...

...det som er "rævva" er heller at generasjonene før oss har hatt en veldig god pensjonsordning som vi må betale for...og det er ingen garanti for at vi som er 30-40 i dag ikke opplever enda en pensjonsreform før vi når vår egen pensjonsalder...

...og det er de samme stortingsrepresentantene som har en utrolig god pensjonsordning som nå har vedtatt denne...

• Liker 6
Skrevet (endret)

Vel, jeg gikk faktisk inn på den forenklede pensjonskalkulatoren og så hvor stor forskjell noen få år utgjorde...

...det som er "rævva" er heller at generasjonene før oss har hatt en veldig god pensjonsordning som vi må betale for...og det er ingen garanti for at vi som er 30-40 i dag ikke opplever enda en pensjonsreform før vi når vår egen pensjonsalder...

...og det er de samme stortingsrepresentantene som har en utrolig god pensjonsordning som nå har vedtatt denne...

Nettopp! De klatret til topps på den enorme oppgangen vi har hatt siden olja kom, og nå trekker de opp stigen. I tillegg får de dagens og den kommende generasjonen til å betale for seg når de går av med pensjon.

Noen som sa 'sosialisme'?

Endret av Larsern
  • Liker 4
Skrevet

Virkeligheten suger?

Skrevet

Får ikke til å formulere akkurat det jeg prøver, men noe i den dur at det er så lite logisk at en bare skal jobbejobbejobbe som en robotisk maur fram til du blir sliten og ufør av det livet du har levd, at du ikke orker å leve ut drømmene dine og dør ulykkelig, men du hadde iallfall greit med pensjon! :eeeh:

Jobb litt mindre og få litt mindre pensjon, valget er ditt. Eller vil du at noen andre skal jobbe som en robotisk maur slik at du kan gå av med pensjon og få full utbetaling?

Skrevet

enig, liker ikke denne "reklamen" overhodet

• Liker 2
Skrevet

Skal man ikke tåle noen realiteter lenger?

• Liker 2
Skrevet

Nettopp! De klatret til topps på den enorme oppgangen vi har hatt siden olja kom, og nå trekker de opp stigen. I tillegg får de dagens og den kommende generasjonen til å betale for seg når de går av med pensjon.

Noen som sa 'sosialisme'?

De startet vel før olja?

Den gangen det faktisk var lønnsomt å ha lån.

Synes de hele tiden legger til rette for seg selv og vi som kommer etter får ta støyten. Hmm. Noen ganger skulle jeg ønske jeg var 10 år eldre.

Skrevet

Skal man ikke tåle noen realiteter lenger?

NÆÆÆÆÆÆÆÆI!

Har reagert selv på den reklamen der..den blir litt sånn pekefingeraktig og gir sikkert mange dårlig samvittighet. Men hey,det er vel akkurat det den skal gjøre.

Penger ække alt.

• Liker 2
Gjest brutal_mann
Skrevet

TS vitner om en arbeidssky og bortskjemt liten unge. De er patetisk at vi må ha reklame for å få folk til å yte i dette landet.

• Liker 1
Skrevet

Det er litt sånn at jeg føler jeg burde ha dårlig samvittighet over friår når jeg ser den reklamen. Det er akkurat som den bare sier "skjerp deg!".

• Liker 2
Skrevet (endret)

TS vitner om en arbeidssky og bortskjemt liten unge. De er patetisk at vi må ha reklame for å få folk til å yte i dette landet.

Jeg håper at du bare har glemt å vifte med det ironiske flagget her? Eller prøver du desperat å leve opp til nicket ditt?

Endret av Uglefot
  • Liker 1
Skrevet

Jeg sitter nå her da, midlertidig arbeidsufør, og gnidd inn i trynet hver gang jeg er på KG at de årene her kommer jeg til å lide heftig for seinere... Som om ikke jeg har det kjipt nok nå. Herlig.

• Liker 4
Skrevet

Jeg får i alle fall dårlig samvitighet av den. Går på uføretrygd, og nav har gjort til at jeg ikke kan jobbe uten å miste pengene. (Har kun mulighet til å jobbe deltid, og deltidsjobbing dekker ikke.)

Gjest brutal_mann
Skrevet

Jeg håper at du bare har glemt å vifte med det ironiske flagget her? Eller prøver du desperat å leve opp til nicket ditt?

Jeg står for hvert ord jeg skriver her. det finnes ikke et fnugg av ironi. Jeg finner nordmenn, og da spesielt kvinnene, ekstremt late og selvopptatte. Å yte er et fremmedord her i landet, spesielt for kvinner som heller vil drikke latte og diskutere høstutstillingen enn å gjøre ett dagsverk.

• Liker 3
Skrevet

Jeg får i alle fall dårlig samvitighet av den. Går på uføretrygd, og nav har gjort til at jeg ikke kan jobbe uten å miste pengene. (Har kun mulighet til å jobbe deltid, og deltidsjobbing dekker ikke.)

Nå er det ikke nav som har gjort det sånn men sykdommen eller lyten du har fått uføre for ;) Og det er ikke nav som har satt lovverket heller. Men klarer en å jobbe mer enn deltid så har en jo ikke rett på uføretrygd!

• Liker 1
Skrevet

Jeg står for hvert ord jeg skriver her. det finnes ikke et fnugg av ironi. Jeg finner nordmenn, og da spesielt kvinnene, ekstremt late og selvopptatte. Å yte er et fremmedord her i landet, spesielt for kvinner som heller vil drikke latte og diskutere høstutstillingen enn å gjøre ett dagsverk.

Hehehe,kryss fingra dine for at du aldri havner under trygd eller noe lignende for jeg tror ikke det kler deg å drikke latte eller å diskutere høstutstillingen.

La oss for din skyld håpe at du er noe annet enn et vanlig menneske som risikerer å bli syk og måtte slutte å jobbe.

På en annen side så tror jeg du har godt av et friår. Reis rundt og opplev andre kulturer og mennesker. Få opp øya litt isteden for å sitte foran pcn med den store kammen din du drar over alle.

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...