princess89 Skrevet 13. desember 2010 #1 Skrevet 13. desember 2010 Sukk, den siste tiden har jeg sakte men sikkert blitt tiltrukket av den hellige røyken. Hurra! Festrøyking ender vel sjelden bra.. Har hørt det blir lettere å slanke seg/holde vekten også når en røyker.. Tanken på det har vel fristet litt for mye. Nå sitter jeg her og har sååååå lyst på. What to do?
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2010 #2 Skrevet 13. desember 2010 Om du har klart å holde deg fra å røyke til du ble 21 år gammel, blir ikke det litt for teit å plutselig skulle begynne nå? 3
Sunniva81 Skrevet 13. desember 2010 #3 Skrevet 13. desember 2010 Konsentrer deg om å holde deg unna istedet for å fokusere på at du kan bli slank ved å begynne.Du kan trene å få en slank og sunn kropp, ikke ved å røyke.Og den dagen du angrer deg og vil kutte ut igjen,så kommer du til å slite og risikere å gå opp mange kilo all over again.Åsså kommer du til å få gule fingre,tenner og stinke dritt!
princess89 Skrevet 13. desember 2010 Forfatter #4 Skrevet 13. desember 2010 Om du har klart å holde deg fra å røyke til du ble 21 år gammel, blir ikke det litt for teit å plutselig skulle begynne nå? Vel, jeg har jo smårøyket litt nå og da siden jeg var 18.. Men først nå jeg virkelig kjenner "trangen"..
cilipili Skrevet 13. desember 2010 #5 Skrevet 13. desember 2010 (endret) Jeg slutta for to og en halv mnd siden. Har ikke gått opp i vekt bare så det er sagt Men jeg vil jeg faktisk veie litt mer enn å lukte drit, få dårlig pust, dårlig kondis osv. Idioti å begynne å røyke. Bortkasta penger er det også. Bruk heller den gode kondisen du har nå til å trene litt mer! Endret 13. desember 2010 av cilipili
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2010 #6 Skrevet 13. desember 2010 Synes det samme gjelder når man er 18 år. Er en grunn til at myndighetsalderen er 18 i Norge. Du er gammel nok til å kjøre bil, men du er for umoden til å forstå at det er idiotisk å BEGYNNE å røyke? Trodde de fleste begynte på ungdomsskolen... 1
Henkie Skrevet 13. desember 2010 #7 Skrevet 13. desember 2010 Sukk, den siste tiden har jeg sakte men sikkert blitt tiltrukket av den hellige røyken. Hurra! Festrøyking ender vel sjelden bra.. Har hørt det blir lettere å slanke seg/holde vekten også når en røyker.. Tanken på det har vel fristet litt for mye. Nå sitter jeg her og har sååååå lyst på. What to do? Ingenting er positivt med røyk. Jeg har røykt MYE oppigjennom, men har vært uten røyk i et års tid nå. Det er deilig!!! Røyk er noe dyrt, farlig og illeluktende svineri. Rett og slett :-) Om du tenker mye på at du har lyst på røyk nå, skal jeg love deg at hvis du benynner å røyke vil du snart tenke ENDA mer på at du snarest bør slutte :-) ...og du lurer deg selv hvis du tror røyken holder deg slank. Mange røykere er feite slappfisker, som liker å sitte stille med en kaffekopp, øl eller brus. De gidder sjelden å trene. Slanking og røykfritt liv handler om samme ting: viljestyrke. Vil du slutte å røyke, så klarer du det. Vil du ta av deg noen kilo - ja så klarer du det også helt greit. Men; du må bestemme deg for det. Ferdig!
Gjest Adera Skrevet 13. desember 2010 #8 Skrevet 13. desember 2010 (endret) Sukk, den siste tiden har jeg sakte men sikkert blitt tiltrukket av den hellige røyken. Hurra! Festrøyking ender vel sjelden bra.. Har hørt det blir lettere å slanke seg/holde vekten også når en røyker.. Tanken på det har vel fristet litt for mye. Nå sitter jeg her og har sååååå lyst på. What to do? Ja, det er viktigere å holde vekten/slanke seg (det fins bedre, sunnere og smartere metoder enn å begynne med røyking) enn å holde seg frisk. Hvem bryr seg om kreft og kols f.eks...? Idiotisk å begynne å røyke, eg har røyka selv i mange år, men slutta i fjor. What to do? La være er ein god ide. Endret 13. desember 2010 av Adera
Pingting Skrevet 13. desember 2010 #9 Skrevet 13. desember 2010 Slutta for rundt 4 år siden Mitt råd: stopp nå, før det blir en vane for godt. jeg kjenner godt igjen det suget du nevner, og det er ikke noe som går over av seg selv. Det blir bare verre hvis du forer det med mer røyk. Anbefaler deg å lese boken "Endelig ikke-røyker" av Allen Carr, den tar endel av de tankene man har som røyker litt på kornet og får deg til å tenke deg litt om. Kan tenke meg at den fungerer fint for fest-røykere og. Tabben mange gjør når de slutter er at de tenker noe i retning av "nå skal jeg se hvor lenge jeg kan overleve uten røyken". Det funker jo for noen, men er mer tungvint enn det må være. Trikset er å bli bevisst på hvilke feller man går i, og å snu sin egen tankegang. Og å frata røyken makten, ved å ødelegge illusjonene om hva den faktisk gir deg. Ikke hast inn i røykeslutt, men legg en plan og vær bevisst på hva du gjør (men ikke bruk det som unnskyldning til å utsette det! ). Dette går så bra så! At røyk hjelper med å holde vekta er bare en myte tror jeg, men uansett: hva hjelper det å holde seg slank når man har gusten hud, gule fingre og tenner, stinker som et askebeger og har en pinne i kjeften?
Gjest Eventyr3 Skrevet 13. desember 2010 #10 Skrevet 13. desember 2010 nikotinplaster eller tyggis da? ekke vits å starte nå. da skal du isåfall ha god selvkontroll. noe du tydeligvis ikke har siden du holder på å knekke selv om du aldri har røyket fast.
princess89 Skrevet 13. desember 2010 Forfatter #11 Skrevet 13. desember 2010 nikotinplaster eller tyggis da? ekke vits å starte nå. da skal du isåfall ha god selvkontroll. noe du tydeligvis ikke har siden du holder på å knekke selv om du aldri har røyket fast. Med "den siste tiden" mener jo jeg ganske mange uker. Så røyket fast har jeg jo da men. Ikke noe jeg er stolt over! :s
Sofie_22 Skrevet 13. desember 2010 #12 Skrevet 13. desember 2010 nei, røyker ikke. Vil heller ha en sunn kropp og et langt liv
Gjest Eventyr3 Skrevet 13. desember 2010 #13 Skrevet 13. desember 2010 nei, røyker ikke. Vil heller ha en sunn kropp og et langt liv ja, for vi resten vil ikke det.
Gjesten Skrevet 13. desember 2010 #14 Skrevet 13. desember 2010 Beklager å være så direkte, men i dette århundret, når vi vet så mye om hvor farlig det er både for deg og de rundt deg som blir tvunget til å puste inn skittenheten din, og når du uansett må gjennom det helvetet det er å slutte om du skulle bli gravid - hvor dum må man være for å begynne å røyke, spesielt når du allerede har blitt voksen og har kommet deg gjennom ungdomstiden uten å begynne fast??
glamorous Skrevet 13. desember 2010 #15 Skrevet 13. desember 2010 Nei, jeg røyker ikke. Tar gjerne en sigg eller 10 på fest, men det blir med det. Å påstå at alle festrøykere blir røykere er bare tull. Jeg har festrøyket siden jeg var 16. Altså 6 år, og jeg har aldri lyst på røyk ellers.
Henkie Skrevet 13. desember 2010 #16 Skrevet 13. desember 2010 Nei, jeg røyker ikke. Tar gjerne en sigg eller 10 på fest, men det blir med det. Å påstå at alle festrøykere blir røykere er bare tull. Jeg har festrøyket siden jeg var 16. Altså 6 år, og jeg har aldri lyst på røyk ellers. Dere finnes, men er en svææært sjelden rase. Alle tror vi at vi er slik, men desverre er det ikke slik...
Sofie_22 Skrevet 13. desember 2010 #17 Skrevet 13. desember 2010 ja, for vi resten vil ikke det. mente det ikke sånn da, men man har jo som regel et valg
Lillemeg25 Skrevet 13. desember 2010 #18 Skrevet 13. desember 2010 Er kun fest røyker tar meg kanskje 2-3 røyk på fest. Thats it.
princess89 Skrevet 13. desember 2010 Forfatter #19 Skrevet 13. desember 2010 Jeg er fullt klar over at jeg er kjempeteit som har havnet i denne situasjonen, og jeg skammer meg virkelig! Ønsker jo ikke å røyke. Men avhengig kan man bli, om en er 14 eller 21. Jeg begynte med festrøyking, og endte opp som jeg gjør nå og som jeg har slitt med i alle fall to måneder. Og jeg er helt enig i at en er DUM som begynner når man veit hva dette medfører. Helt idiotisk! Men det er lettere sagt enn gjort å bare slutte også - røykere vet dette! Derfor; What to do?
smalls Skrevet 13. desember 2010 #20 Skrevet 13. desember 2010 Har røyket siden jeg var 14 og nå er jeg 20. Blir rundt 5-6 røyk pr dag. Angrer bittert på at jeg begynte. Så dum kan man være når man vil passe inn og være kul på ungdomskolen. Ikke bare er det helsefarlig men er også dyrt!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå