Gå til innhold

En eneste lang tankerekke


RødeDrage

Anbefalte innlegg

Det skal sies at han har skikkelige "commitmentissues" (i mangel av bedre norsk ord) og har gråtende forklart meg hvorfor, det er derfor jeg gir ham litt tid. Det burde ikke være noe å tenke på, men jeg vil ikke at han på impuls skal bli kjæresten min bare for å gjøre meg glad og så innse om en måned at det ikke funker, jeg vil heller avslutte det nå, om det er sånn det må gå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 2 uker senere...

De siste dagene har vært særdeles gørkjipe.

Det begynte bra, på lørdag, med roller derby bout og bursdag hos ei venninne i Cardiff. Jeg, Tom og Phil ble over i Cardiff og Tom vekte alle med pannekaker på senga søndag morgen. Så så vi masse Firefly og livet var fint, helt til jeg bestemte meg for å sitte på kjøkkenbenken mens venninna mi laga lønsj. Jeg hoppa opp på benken og kjente at noe stakk i ryggen, men det gjør det jo ofte, så jeg tenkte ikke så mye over det. Så spiste vi lønsj og jeg oppdager idet jeg skal gå fra bordet at jeg ikke klarer å reise meg. Etter mye om og men kommer jeg meg på beina og vi setter oss i stua, nå gjør ryggen så vondt at jeg ikke helt veit hva jeg skal gjøre, men bestemmer meg for å pakke sånn at jeg kan komme meg hjem. Gutta tar motorsykkelen til Tom, jeg tar toget, som tar ca en time.

Mens jeg pakker låser ryggen seg fullstendig og jeg blir sittende på gulvet og gråte mens jeg prøver å få kontakt med de andre. De hjelper meg opp i ei seng, og vi bestemmer at jeg i alle fall ikke skal gå til togstasjonen. Jeg ringer pappa som diagnoserer en skiveutglidning/prolaps og gir meg instrukser på hva som skal gjøres og overfører penger så jeg får tatt taxi.

Mye om og men seinere klarer jeg å dope meg på ibux, ta taxi til togstasjonen, tog til Swansea og taxi hjem og kommer meg i seng søndag ca klokka 1800, og her er jeg ennå.

Jeg har vært i senga i FEM dager nå, igår var første dagen jeg klarte å sitte oppreist i mer enn fem minutter, jeg trodde jeg skulle være bra idag, men jeg har sovet krøkkete og bam! jeg er stuck i senga enda en dag til. Håper på å få kommet meg til lege i morgen. Hurra.

Snakka med pappa (som er ekspert på sakene, hilsen et utall prolapser og to ryggoprasjoner) som sier at kiropraktor ikke er noe poeng ennå, siden jeg er så sår i ryggen at om noen prøver å gjøre noe er det vondere enn det er verdt.

Og for å være ærlig, nå er jeg lei! Drittlei lydbøker og filmer og tvserier og alt som har med dette dusterommet å gjøre! Drittlei av å måtte ake meg rundt i senga for å bytte posisjon, drittlei av å ikke kunne gå noe særlig. (Det lengste jeg har gått er kjøkkenet, som viste seg å være dumt, for ryggen låste seg og jeg var stuck på kjøkkengulvet en halvtimes tid.. ) Jeg kommer meg på do og det er vel ca det. Og jeg klarte å dusje igår, noe som var sårt trengt.. Men ellers.. Ingenting. JEG ER DRITTLEI. DUSTERYGG!

*sutre* :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Åååååå staaakar! Er du ikke ordentlig bra ennå:((

Kan ikke leger gjøre hjemmebesøk i wales?

Så fælt! Skulle gitt deg en forsiktig klem og dulla for deg hvis jeg kunne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope, fortsatt ødelagt :/

Jeg må registrere med nytt legesenter først (etter at jeg fløtta fra halls), og for å gjøre det må jeg ned der..

Takk <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Hei, jeg er tilbake på KG, men skriver jeg noe fordet om? Neeeida :P

Sorry, de siste ukene har vært mer enn hektiske.

Jeg kom meg endelig ut av senga etter fem dager, for så å gå på ræva ned trappa og briste halebeinet..

Vært hos lege tre ganger nå, de gir meg smertestillende og sier at jeg må bare smøre meg med tålnmodighet, det er ikke noe annet de kan gjøre. En av dem foreslå fysioterapi. Fant ut at UK har gratis drop-in fysioterapi, dette er beyond kult! sett bort fra at det er mellom 1-3 på ettermiddagen, når jeg gjerne er på skolen også er det på et sjukehus på andre sida av byen, men jeg skal finne u av busser og sånn når jeg kommer tilbake til Swanners. Tilbake sier du? Jaddaa! Det er påskeferie og i morgen tar jeg turen tilbake til Noreg! Etter tre uker hvor jeg har prøvd å ta igjen skolearbeid (og feila, men fått en utsettelse til etter påske) blir det endelig et par uker fri, før jeg tar ei uke i Swansea (og skriver ferdig essayet mitt) og så ei uke på klassetur til Praha! Kanskje likegreit at jeg ha fått roller derby-forbud de neste fem ukene :P

Så ja, jeg er i live, og livet er i grunn ålreit! Hurra! Nå skal jeg pakke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, nå er jeg nysgjerrig på hva roller derby er.

Leste om en dame i et blad som holdt på med dette og det var vist en tøff og artig sport.

Men hva det gikk ut på... se det ble aldri nevnt.

Opplys meg, please!

(google er så kjedelig..)

Velkommen hjem, vi sparte det fine været fram til du kom. Lucky you..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, Roller Derby er verdens kuleste sport, men ja, hva den går ut på:

Roller Derby spilles i all hovedsak av jenter på rulleskøyter (sånn med to hjul foran og to bak) og endel sikkerhetsutstyr, hjelm, kne og albue beskyttere, hånleddbeskyttere og tann beskyttere.

Det spilles for det meste i vanlige sportshaller på en bane som er oval, og ca sånn her i størrelse: http://derbywannabe.wordpress.com/2011/09/07/how-big-is-a-roller-derby-track/

Man skater rundt denne mot klokka. Det er ti spillere på banen til enhver tid, fem fra hvert lag. Fire spillere er "Blokkere" og en spiller er "Jammer" på hver lag. Målet er at jammeren skal komme seg gjennom blokkerne til det andre laget og gå runder rundt banen for å score poeng. Iogmed at de skal gjennom fire blokkere, blir dette fort ganske hardhendt og voldelig. Med andre ord: underholdene som faen! Det kreves at man skal kunne gå 25 runder på 5 minutter, så man gå ganske kjapt rundt. Jeg tror det er ca 860meter i sirkler på fem minutter, høres ikke så mye ut, men det er lenger enn man tror.

Jeg foreslår å se filmen Whip It, eller se litt på youtube. Ligger masse derby greier der :)

--

Ellers er jeg hjemme i norge igjen, og det er ålreit ^^,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ah.. takk! ^^

I artikkelen jeg leste var det bilder av utstyr og utøvere i aksjon, men lite av hva sporten gikk ut på.

Men nå er jeg opplyst så takker!

Høres egentlig ganske kult ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hey, jeg lever!

Men jeg drukner i skolearbeid :P

Jeg skrev en liste over alt som må gjøres innen 31 mai nå nettopp, og lista er på 35 ting, og ingen av dem er morsomme. Bare kjipe ting. På toppen kommer ting som fest og bursdagen til Angus og sånn, mulig 17mai feiring med nok en fest hos noen av jentene i tredjeklasse og sånt. Hadde vært gøy, men vi får se hvor mye tid jeg har.

Herregud, jeg har for mye å gjøre! Snakkes i juni, når jeg har et liv igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo, for all del, mye hyggelige småting innimellom, det er bare at de blir ikke skrevet opp på lista over alt som MÅ gjøres :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Advarsel: Sutre- og klageinlegg.

Nå er jeg lei av skolen. Jeg vil ha sommerferie, likevel er siste innleveringa mi på fredag.

Jeg er lei av folka jeg jobber med i nevnte oppgave. Gruppeoppgave kan suge seg.

Jeg er lei av research. DRITTLEI.

Begynner å bli forkjøla. Halsen snurper seg og hodet er tungt. Kunne vi ikke tatt dete neste uke, hæ kroppen?

Lei av alt.

Så, jeg prokrastinerer med å lese boka Skinny Bitch, som jeg fant som gratis pdf ting. Den handler om hva man egentlig putter i seg i mat og gir meg lyst til å bli veganer igjen. Veit du hva aspartam er? Det er en sukker erstatning som brukes i massevis av mat, særlig lett-produkter. Viste du at det ble avvist 8 ganger før det ble lov å ha det i mat? Fyren som fant det opp bytta ut hele research-teamet sitt og holdt på i over 6 år for å få det legalisert. Skumle saker. Jeg begynner å innse hvorfor Kevlar er så imot det.

Du finner forøvrig boka her:

http://theadventuresofoliversykes.com/post/51466824960/skinny-bitch

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lykke til med siste innspurt. Jeg vil også ha ferie, noe som skjer om ca 1,5 måned.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Jeg har faktisk ikke lest SB selv, burde vel det siden det er sånn sunnhets/veggis-bibel. Er mye skummelt ute å går ja!

Det er ikke lenge til ferie, søta :) Da kan du rulle rundt og spise is og slappe av! Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...