Gå til innhold

En eneste lang tankerekke

RødeDrage

Anbefalte innlegg

Åh, naboen min i halls har akkurat kjøpt seg el-piano, og har spilt i over en time nå. Jeg er lykkelig. Hun er dritflink i tilegg.

For en gangs skyld er jeg sjeleglad det er lytt her :P

Mørkerom i morgen, workshops på b&w printing, jeg er dritnærvøs. Må få fremkalt en film først, og det er vel egentlig forventa at jeg skal fremkalle den selv, men jeg veit ikke om jeg klarer. Må bli buddies med en andreklassing med litt fritid i morgen formiddag.

Litt stressa.

Har ikke filtra som er nødvendig heller, det stresser meg enda mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg savner kjæresten min. Det ekke noe gøy å være tre måneder vekk fra Pandaen. Det er faktisk ganske jævlig. Jeg er vandt med å BO sammen med ham, å se ham hver dag, snakke sammen hver dag, sove sammen hver natt. Nå snakker vi sammen ca annenhver dag, fordi det er da vi får til å treffes på skype, og det er liksom det vi får til, vi kan jo ikke treffes... Jeg er så LEI.

(Og de blir ikke lettere av at han liksom, er sjukt dårlig til å kommunisere per skype. Vi snakker alltid så mye bedre sammen irl..)

Jeg savner vennene mine. Å se at de gjør masse gøy sammen der hjemme uten meg, får meg til å føle meg uttafor. Nå veit jeg hvordan Kevlar har hatt det siden februar. Men jeg kan jo ikke nekte dem å leve fordet :P Jeg gjør jo masse gøy her og, men ingen av de folka her er gode, nære venner ennå. Sånt tar jo tid, men akkurat nå er det litt frustrerende.

Også har ryggen min slått seg vrang, sto opp og oppdaga at jeg sliter med å sitte. I det hele tatt bøye ryggen gjør dritvondt. Takk for den, senga.

Æsj, jeg er bare drittlei alt idag, ingenting fungerer. Blæææ.

Og klokka er bare halv elleve og jeg hakke spist frokost engang, dette lover godt. ><

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antagelig fordi du ikke har spist frokost at ingenting fungerer; lavt blodsukker = lavt humør.

Og hvis det er noen trøst så gjør ikke jeg noe særlig gøy akkurat, med mindre du betegner å være stuck hjemme 90% av tida som veldig gøy da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edit, jeg angra på det jeg skreiv. Så sletta det.

Endret av RødeDrage
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i et bygg med to hundre andre mennesker, likevel klarer jeg å føle meg ensom. Ikke føler jeg at jeg har kontakt med noen uttafor detta bygget heller om dagen. Faen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og ja, jeg mista dragekjedet mitt igår, på vei hjem fra butikken.

Jeg veit ikke hva jeg skal gjøre. Har leita og leita og leita, finner ingenting, gikk hele veien tilbake. Misstenker at det ligger på bussen.. Eller et eller anet sted i sentrum.

Jeg føler meg alvorlig naken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Jeg bor i et bygg med to hundre andre mennesker, likevel klarer jeg å føle meg ensom. Ikke føler jeg at jeg har kontakt med noen uttafor detta bygget heller om dagen. Faen.

http://ezinearticles.com/?Relocation-Depression---Some-Symptoms-and-Strategies-to-Overcome-It&id=2179686

les dette, VELDIG hjelpsomt. Jeg kan lett se at jeg har hatt, og fortsatt har, denne formen for depresjon. men det er helt vanlig, og er noe alle sliter med, noen mer enn andre. Uansett om du ikke føler deg deprimert, bare litt hjemlengsel og problemer med å finne noen "nære" venner - les artikkelen. Den er knall.

jeg gikk jo til en rådgiver, og hun sa til meg, at nære vennskap formes over tid (da-ah) og at man rett og slett ikke kan forvente at vennene man finner i det nye landet blir gode venner på samme måten. For de i hjemlandet har vokst opp mer eller mindre likt, med de samme låtene på vglista og de samme opplevelsene med skolesystemet. Mens vennene fra andre land, har små eller store forskjeller, som gjør at dere aldri vil føle nøyaktig den samme tilhørligheten til hverandre.

Det hun prøvde å si, var at en nær venn i utlandet, rett og slett er anderledes fra en nær venn i norge, og at du lett kan føle deg ensom hvis du hele tiden håper at ting skal bli mer som dine nære venner i norge.

Det kommer bare til å bli andereledes, men like bra, tror jeg. :)

Og stå på! Du er sterk og flink og tøff! Og du kan se kjærstemannen snart :) Hver dag som går er en dag nærmere :)

Endret av Kevlarsjäl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge psykologen min, er flytting nr. 3 på lista over mest traumatiske ting et menneske kan oppleve, kun slått av død av barn eller ektefelle, og skilsmisse. Sier litt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aww, jeg hakke sjekka kg på noen dager, også kommer jeg tibake til dette!! Aww, fine dere er <3 Det var akkurat det jeg trang å høre! Takk <3

Jeg skal skrive et mer oppsummerende innlegg snart, bare lese over alle dagbøkene først :3 Og artikkelen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, det er skremmende lenge siden jeg har skrevet noe skikkelig her nå, så jeg tenkte jeg skulle prøve å oppsummere litt av de siste ukene. Etter å ha lest artikkelen kevlar refererte til her, så er jeg rimelig sikker på at jeg har hatt en depresjon etter flytting, jeg kjenner at ting er på vei til å bli bedre, men jeg er fortsatt mest komfortabel aleine på rommet mitt. Med en tvserie. Og jeg sover endel om dagen, men ikke så mye som for tre-fire uker siden.

Det har skjedd mye over de siste ukene.

Skolemessig først, så lærer jeg enormt mye, men det er vanskelig og. Akkurat nå holder vi på med et sorthvitt film prosjekt, dvs, analogt, og jeg har begynt å fremkalle i mørkerom for første gang. Det er ganske gøy, men litt skummelt. Jeg vil gjøre et prosjekt på en av butikken vi har på markede her. Det er et stort innendørs marked som er åpent hele tiden, antagelig et av storbritannias siste, ifølge en lærer. Det er en klokkebutikk der, som er helt fantastisk. Klokker OVERALT, hele veggene, taket, taket ved siden av butikken og veggen ved siden av butikken. De har alle slags klokker der og butikken ser kjempespennende ut. Og jeg snakka med de som jobber der, og de synes det er fint at jeg vil fotografere butikken deres, men de vil ikke være med i bildene selv. Helvete.

Så jeg veit ikke hva jeg skal gjøre med det ennå.

Ellers går det greit skolemessig.

Jeg tenkte jeg skulle lage en slags oversikt over folka jeg henge med her, sånn at det er lettere å skrive om uten å forklare seinere.

Først er det de fire andre norske jentene:

Malin/Kim - Kaller seg Kim, som et alter-ego. Har problemer jeg ikke utdyper og anser meg som sin beste venn her. Jeg hater henne og digger henne, fordi jeg ser mye av meg selv i henne, selv om vi er fryktelig forskjellige. Studerer fotojournalistikk hun og.

Marit - veldig sunnmøring og kjempesøt. Supernerd. Studerer 3Danimasjon og elsker Dr. Who. Hun fant ut at en episode av Dr.Who er spilt inn i biblioteket på skolen vår. Tok helt av for henne.

Mari - Kjempesøt jente fra Stord, hun minner meg om søskenbarnet mitt, de har veldig lik humor. Veldig jordnær og blid. Studerer noe med reiseliv og turisting eller noe.

Hanna - Fra oslo, tidligere musikkstudent og studerer Fine art and Illustration nå. Naboen min på halls, kjøpte seg piano for en tid tilbake, og nå kan jeg sitte og høre på henne spille hele dagen. Har sjukt bra musikksmak.

Ellers er det britene,

Bernie, først og fremst. Kanskje min beste venn her så langt, minner meg om en blanding av Pix og Nabohora. Lager masse mat til meg og passer på alle generelt og er bare dritkult.

Hollie, som er den peneste jeg har møtt her, har sinnsjukt fet musikksmak, skater, er helt sjukt flink til å tegne og minner meg på mange måter om Kevlar, på en veldig mye mer rocka måte. :P Er bestevenn med Carly, som er dritsøt.

Phil og Tom, beste gutta jeg har truffet så langt, Phil er sinnsykt nerd (les: warhammer) og studerer fine art, Tom er bare en jævla kul fyr, studerer motorsykkel eh.. engenering. (tror jeg det skrives)og er veldig mann av seg. Vi pleier å henge hos Tom og se film. Begge to er nesten konstant høye og det ekke bare vanlige røykepauser det er snakk om. Men jeg bryr meg som kjent ikke om det. De to minner meg på mange måter om kompisgjengen, som jeg savner veldig.

Charles, veldig, veldig irsk. Er ubeseiret mester i biljard på studentbaren, lager skikkelig digg kaffe, har bar musikksmak, røyker som en ire, banner som en ire og drikker som en ire. Har et fyrktelig bra syn på livet. Leser fantasybøker.

Tasha, som bor i samme etasje som meg, er fra Swansea, oppvokst på en pub som familien hennes eier. Røff i kantene, studerer performing arts, men er veldig ålreit. Ganske høylytt, men på en måte som er litt koselig og.

Kaylee, bråkmaker og urokråke i etasjen her. Det er mer en en gang jeg har gått ut i gangen og det feks er dopapir nedover hele gangen, på alle dørene og overalt. Allti Kaylees feil. Hun er sinnsykt lesbisk (for de av dere som kjenner til Vikki fra TP, så er Kaylee værre), men på en kul måte.

Harry og Louise nevnes som par, ikke fordi de er sammen, men fordi de alltid henger sammen. De går i klassen min, og Harry er ganske hippie av seg, går aldri med sokker, gir intrykk av at han gir faen, men er egentlig veldig dyktig. Louise er den mest jentete jenta jeg har møtt i mitt liv, og jeg erter henne ganske mye for det, men vi veit begge at det er en spøk. men for å være helt ærlig, tror jeg ikke at jeg hadde hengt med henne hvis ikke det var for Harry.

Ellers er det endel jenter i etasjen min jeg unngår, fordi de er (og jeg siterer Tasha) "backstabbing twofaced bithes who smile when they see you and talk about you not smiling back afterwards". Såvi unngår hverandre bare, på generell basis. Er hyggelige, smiler og sier hei, men det er nok ikke noen jeg flytter inn med neste år, for å si det sånn :P

Så er det The Norwegian Mafia, som er fem norske jenter som bor sammen. Kjenner egentlig bare Thea derfra, men de er kule. Pleier å være på fest der. I Norwegian Mafia HQ, som de kalles.

Via dem har jeg blitt kjent med Nicolai og Arne, som selvfølgelig er norske. Jeg veit ikke helt hva jeg synes om dem ennå, de er så.. jævla harry-norske. Var på fest hos dem igår, det ble spilt DDE, jeg revurderer å henge mer med dem.

Så er det Paul og Mark. Paul digger jeg, han er typ, 35, men dritkul. Andreårdstudent på fotojournalism og jævla reflektert type. Han kjører motorsykkel og vi skal muligens på motorsykkeltur til Mumbles, som er en halvøy her som vistnok er dritfin, i morgen. Hvis været er bra. Mark bor sammen med Paul og studerer og det samme, er tidligere medlem av det Walisiske landslaget i surfing. Surfing er ganske stort her, nemlig.

Eh, jeg tror det er ca alle de som er verdt å nevne.

Jeg sliter litt i forhold til hvem jeg skal bo med neste år. På en bra måte, det er for mye folk jeg vil bo med og som vil bo med meg.

De norske jentene og jeg snakka lenge om det, men jeg tror jeg heller vil bo med Bernie, Hollie og den gjengen der. Jeg har sagt det til dem, og det går greit, men jeg føler meg kjip som sier "hei, sorry, jeg vil ikke bo med dere"..

På den annen side, etter en prat med Bernie, Hollie og Phil er det for mange vi vil bo med. Det er vanlig å bo alt fra 4-6 stk sammen her, avhengig av huset. Og lista er foreløpig på ca ti-tolv pers. Så, ja.. Hehe.

Uhm, ellers? Jeg er lei av cheddar, finner faen ikke vanlig gulost. Savner melk som ikke smaker plast.

Men jeg bor i et land hvor de selger alkohol så lenge butikkene er åpne og det finnes tjeneste som kjører alkohol hjem til deg hele døgnet (Som isbilen, men med alkohol, omfg). Alle butikken tilbyr å kjøre varene dine hjem, du kan bestille på nettet. Det koster meg mindre å ta taxi enn buss om vi er to pers eller mer. Norsk studielån betyr at jeg lever kjemperikt her, alt som er vegetarmat er merket med "vegetarian" og de har quorn, som er SÅ mye bedre enn tofu og soya. Og ikke minst, jeg er dritspennende fordi jeg er norsk. Det er gøy.

Jeg har det bra, på tross av eventuele depresjoner grunnet flytting, men det kommer jeg meg nok over. Nå skal jeg a) spise mat eller b) ommøblere rommet mitt etter at jeg c) har rydda det. Jeg veit bare ikke helt hvilken rekkefølge jeg skal ta det i.

Og ja, etter en lang prat med Pix er vi enige om at jeg har lov til å sutre og bitche så mye jeg vil på kg, så er dere forbredt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Best for deg det :klemmer: Kjempegøy å få høre om vennene dine, veldig praktisk med en liste :jepp:

JEG SAVNER DEG SÅ SYKT!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, så bra at du likte lista, det hjelper litt ja :3

Jeg savner deg også sinnsykt mye, jeg gleder meg så sinnsykt til å komme hjem og se dere til jul! Skal få ræva i gir og forandre lfybiletten min, så jeg kommer hjem fredag kveld, blir nok rimelige seint, men da kan vi i alle fall sees tidlig lørdag morgen =D For sorry, men det blir nok kjærestetid på fredagen :3 Vi får se litt hvor seint det blir :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kevlarsjäl

Awh, så fint å se at artikkelen hjalp litt. Altså, du må bare regne med at det blir sånn en stund. Psykologen min sa at noen kommer over det dritkjapt, mens andre (som meg) fortsatt sliter litt med det etter nærmere ett år.

Og så kommer det litt an på hvordan innstilling du har til ting. Jeg må ofte tvinge meg til å være "søndagssosial" (jeg mener egentlig sosial på søndag er en uting) fordi da hnger masse folk nede i tvkroken og ser film sammen, og jeg vet at det er en bra måte å komme nærmere folk på. Så, ja, det jeg prøvde å si var vel at man må være litt strategisk når det kommer til sin egen happyness, man må liksom tvinge seg ut av komfortsona på rommet, men ikke for mye, og ikke for lite, og nå babler jeg.

OG fint å se alle kompisene dine. Tror ikke du burde bekmre deg for hvem du helst vil flytte ut med enda, for ting kan forandre seg veldig (bare se på situasjonen min..) og vennegjengen blir nok mer definert etterhvert. Dessuten høres det jo ut som, hvis dere er ca tolv stykker i samme klikk, kanskje dere kan ha tre hus, da kan dere jo drive å rullere på hvor festene er og sånn og alltid ha noen å dra på besøk til når de du bor med er litt irriterende? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det torr jeg på. Merker det er forskjell på alle i bygget her, liksom.

Heh, jeg er litt motsatt, jeg må prøve å ikke være sosial på søndager, sånn at jeg får gjort lekser >< Har desverre fungert seriøst dårlig til nå.

Jeg tror kanksje jeg skal begynne å henge med på biblioteket, sånn at jeg ikke blir så jævla distrahert, men kan jobbe skikkelig istedet.

Ja, vi har snakka om at vi trenger flere hus, i feks samme gata, så det burde nok gå fint :3 Og ja, det er som du sier, man blir nok mer definerte etterhvert :3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på uni fra halv i til kvart på åtte igår. Det er mer enn ti timer det. Jeg spiste enormt lite (fordi jeg glemte det) og bare jobba, jobba og jobba. Tok EN sigg hele dagen. Kom hjem, lagde (allerede ferdig) veggislasagne og spiste hele. Det var sjukt mye mat. :fnise:

Ble hengende og se film med Bernie, Tom, Phil og Tash, holdt på å sovne hele tiden, men det var digg. Endte med at jeg gikk og la meg.. ett, fant pandaen på skype og ble liggende og skravle til to :rodmer:

Det værste? Jeg kommer til å gjøre det samme idag, fordi jeg har for mye å gjøre. Mann, uni er pes. På den annen side, jeg kunne jobba hele helga, men klarte ikke å gjøre noe konstruktivt. Annet enn at jeg ommøblerte, og nå sover jeg i det minste mye bedre :3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har så jævlig mye å gjøre, jeg er jævlig stressa, så stressa at jeg ikke klarer å gjøre det.

Har egentlig fri idag, men skal inn på klokka ti og jobbe i mørkerom fram til halv fem omtrent, for å kanskje bli ferdig.

Faen, så mye stress!

Så ja, derfor er det ingen som hører fra meg om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg har det dritgøy! Jeg lærer kjempemye og det er dritgøy, men faen, det er slitsomt ^^,

Jeg prøver å snakke med Pandaen om at jeg sliter med kommunikasjonen oss i mellom om dagen. Men hver gang vi snakker sammen må jeg liksom "dra" alle svar ut av ham og jeg føler at det bare er jeg som kommuniserer, noe som er sinnsykt frustrerende.

Jeg veit at dette hadde vært så mye lettere om vi bare hadde hatt en jevn kommunkasjon, men vi har ikke det. Vi prøvde å ha faste dager og tidspunkter, men det fikk vi ikke til.

Jeg veit ikke hvordan jeg skal løse dette, for om det fortsetter sånn her klarer jeg det ikke.

--

Ting jeg savner:

Se på TV, mens man ligger i en sofa og spiser lørdagsgodt (aka norsk candyking)

Dobbeltseng som er digg å sove i med madrass som ikke er plast

Gulost som ikke er cheddar

Melk som ikke smaker plast

Salt lakris/malacolakris aka lakrislisser og lakrisruller.

Å slippe å forklare alt du er vandt med

Kevlar, Pix, Star og Pandaen.

Ting jeg ikke hadde klart meg uten her (jeg hadde fløtta tilbake uten dette):

Bananmelk

Starbucks white mocca

Bernies hjemmelaga mat

Smarties youghurt

Phil, Tom og Bernie, de har virkelig redda meg de siste ukene, tvangsosialisert meg. Har endelig fått meg guttekompiser, for fyfaen jeg savner kompisgjengen. Det er digg.

Å spille dårlig biljard på studentbaren og tape mot Charles hver eneste jævla gang.

Lærere som faktisk er interresert i å lære deg noe og faktisk er dritflinke på det de lærer bort.

Ting som irriterer meg her:

Bare fordi vi er norske, så skal vi være venner, selv om vi hadde hata hverandre i norge

Umulig å få tak i skikkelig lakris

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Hahahaha, har tenkt på det norgegreiene jeg også Heldigvis er jo Lars dritkul da. Men det er en annen nordmann her, som jeg er på good hils med (vi preiker hver gang vi ser hverandre..) og det er bare fordi vi er nroske begge to. Hun er DØLL, KJIP, KJEDELIG og TRAUST. Men vi er venner fordi vi er norske. Det er så lame :P

Så sykt dumt med pandaen.. Jeg regna jo med dere kom til å slite veldig, men så teit at det var sånn type slite. Jeg trodde dere kom til å slite med savnet, lengselen og uttaforfølelsen, og det er jo overlevbart. Men å slite med kommunikasjonen, ja, det tar så sykt mye mer.. Håper skikkelig dere klarer det her framover! Det ekke lenge til du skal hjem uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...