AnonymBruker Skrevet 13. desember 2010 #1 Skrevet 13. desember 2010 Nå begynner jeg å rimelig fortvilet her. Er i tredje trimester, og får ikke sove om natten lenger. Hva gjør dere andre som ikke får sove? Legger meg og står opp til samme tid hver dag, men søvnen lar vente på seg. De siste nettene har jeg ligget våken til to eller tre om natten. Jobber 50% i barnehage, og er helt ødelagt når jeg kommer dit om morningen. Går det an å spørre legen om noe å sove på eller blir det helt feil? Sykemelding får jeg ikke, så det er uaktuellt. Jeg sover heller ikke på sofaen på ettermiddagen da jeg vet at dette forværrer situasjonen. Finnes det noe naturmedisiner man kan ta? Jeg går snart opp i limingen. Hjelp meg.
SusanneGullet Skrevet 13. desember 2010 #2 Skrevet 13. desember 2010 Kamomillete er noe du kan prøve verfall
SummerJoy Skrevet 13. desember 2010 #3 Skrevet 13. desember 2010 Dette hørtes jo ikke bra ut. Husk at du skal ha krefter til fødselen og tiden etterpå. Vet du hva som gjør at du ikke får sove? Er det noe spesielt du kan sitte fingen på? Er det tanker om fremtiden? stress? Eller er det fysiske plager?
Gjest Sil3nt Skrevet 13. desember 2010 #4 Skrevet 13. desember 2010 Leste i Hjemmet idag at man kan prøve med måltider som inneholder mye tryptofan. Det finner du i ost, kjøtt, melk, havregryn og banan. Et supert måltid for den søvnløse, er derfor et ostesmørbrød med et glass melk, eller havregryn med bananskiver
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2010 #5 Skrevet 14. desember 2010 Jeg var sykemeldt siste del av svangerskapet pga. søvnproblemer. Sov veldig lite om nettene, og var ikke i stand til å jobbe pga. dette, var helt utslitt og hadde ikke krefter igjen. Kjipt å være sykemeldt, men da slipper du iallefall å bekymre deg for at du må tidlig opp. Jeg sov ikke noe særlig bedre da jeg var sykemeldt, men man har iallefall mulighet for å legge seg nedpå når som helst for å hvile. Man kan vel ikke ta sovemedisin når man er gravid, legen min anbefalte det ikke. Det er vanlig å ha søvnproblemer i svangerskapet, det er sikkert noe hormonellt. Etter fødselen forsvant søvnproblemene, da er det andre ting som holder en våken
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå