Gjest Dolphina Skrevet 16. oktober 2003 #1 Del Skrevet 16. oktober 2003 Hei! Lurer på hvorfor dere skaffet dere hund? Hvor mye tid dere bruker på den? Positive og negative sider ved å ha hund? Har tenkt å skaffe oss hund og vet det er mye jobb. Men man får jo mye tilbake også da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Barbie Skrevet 16. oktober 2003 #2 Del Skrevet 16. oktober 2003 Vi kjøpte hund fordi vi hadde lyst på. Både min mann og jeg har hatt hund før,og vi savnet selskapet. Dessuten er de fine å ha for trimmens skyld. Det er ikke så stort tiltak og komme seg ut i skog og mark når man har hund. Man må ut,uansett vær. Tidsmessig bruker jeg mye tid på hunden. Ettersom jeg er hjemme hele dagen,er vi alltid sammen. Han er med meg nesten overalt. Jeg kan ikke se så mye negativt ved å ha hund,annet enn at man blir veldig bundet. Det er ikke bare å ta en sydentur på sparket osv. Stort sett er det bare kos,med mange hyggelige og morsomme situasjoner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 16. oktober 2003 #3 Del Skrevet 16. oktober 2003 Omtrent samme som Barbie. Vi hadde ønsket oss hund i 3-4 år før vi skaffet oss en. Ville ikke ha hund når vi bodde i en leilighet midt i byen. Begge har hatt hunder tidligere.. hele livet faktisk. Vi bruker MYE tid på hunden. Ikke bare når vi går tur, men hjemme også. Vi leker og koser og trener litt for moroskyld. Som Barbie sier, så binder man seg når man har hund. Vi sjekket med familie og venner før vi kjøpte hunden, slik at vi var sikre på å ha hundepasser i ferier og når vi skal reise bort en helg. Stort sett har vi hunden med oss, men 3-4 uker i året har setter vi henne bort og drar på ferie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nessi Skrevet 16. oktober 2003 #4 Del Skrevet 16. oktober 2003 Vi skaffet hund fordi vi begge er veldig glad i dyr, og begge savnet å ha hund (har hatt det hver for oss tidligere). Det er utrolig mye selskap og kos i en hund, og man kommer seg ut på tur uansett vær. Man må imidlertid tåle litt hår og møkk når man har hund. Man kan vel si at den største fordelen og den største ulempen med å ha hund, er at man må ut å gå tur uansett hvor lite lyst/tid man har til det. Vi er ikke borte fra hunden på kveldstid etter jobb, hvis ikke vi er helt nødt. Vi prøver også å være sammen med den så mye vi kan i helgene og på fridager. Vi er heldige og har begge foreldre som kan passe den for oss hvis vi skal noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linsi Skrevet 16. oktober 2003 #5 Del Skrevet 16. oktober 2003 Vi skaffet oss hund, fordi jeg er oppvokst med hund hjemmefra, og ventet bare på plass nok til hund. (ventet bare et år etter at jeg flyttet hjemmefra da) Jeg er nok den som er mest glad i hund, og har den største interessen, men min samboer viser stadig litt interesse ja. Altså hovedgrunnen; kan ikke leve uten :D Utenom vanlige lufteturer, får en times tur i skogen nesten hver dag. Skulker nok litt unna, når det er dårlig vær, men prøver så godt vi kan. Utenom det er det trening med hundeklubben en gang i uken. Og litt aktivisering hjemme på stuegulvet. I tillegg tar pelsstell endel tid. Vi er på en måte sammen med hunden hele tiden når vi er hjemme. Positive sider ved å ha hund som sagt at jeg ikke kan leve uten... Hmm, hundegleden er den positive siden. Man kommer seg ut hele tiden, blir kjent med alle naboene som også har hund, har mulighet til å være aktiv i et hundemiljø og alltid en venn i sofakroken. Jeg synes egentlig ikke litt ekstra møkk og hår er så negativt jeg. Det blir man vant til etter noen uker. Jeg støvsugde nok endel de første ukene vi hadde hund, men det går seg til. Eneste negative jeg kan komme på er at det er så fryktelig vanskelig å dra på ferie. Det er ikke alltid så lett å få noen til å være hundepasser, akkurat når vi vil ha ferie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embla s Skrevet 16. oktober 2003 #6 Del Skrevet 16. oktober 2003 Hm, jeg har ikke hund, men jeg har veldig lyst på en. Mine gode grunner for å skaffe hund er som følger: 1. Liker hunder, helt generelt. 2. Det hadde vært fint å hatt en hund som dro meg ut på tur to ganger per dag 3. Jeg hadde følt meg veldig trygg om natten med en hund i huset. Ja.. det ble tre gode grunner det. Har også noen grunner for å ikke skaffe hund: 1. Å ha et dyr binder veldig. Det er lettere å plassere bort en kanin en uke enn en hund... 2. En hund krever veldig mye stell i hverdagen; turer, stell av pels, etc og oppdragelse/dressur. 3. En hund røyter og lager masse rot 4. Mange venner og bekjente er allergiske mot hunder.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
14062003 Skrevet 16. oktober 2003 #7 Del Skrevet 16. oktober 2003 Vi har hund fordi det er selskap som gir fysiske og psykiske goder med seg. Jeg skaffet det første gang fordi jeg var en del alene hjemme og vi bodde langt inni skauen. Jeg bruker alt fra en time til 4 timer på hundene hver dag. Positivt: selskap, fysisk og psykisk fostring - noen å være glad i Negativt: ansvar, sykdom, røyting Ellers er det mye koselig sosialt sett med hund. Jeg synes også det er koselig å stelle med dem (greing, kloklipping-ikke vaskingen). Spesielt hyggelig å komme hjem til to elleville klumper :-) Det kan også bli litt mye mas med besøk, så for oss er det en nødvendighet å ha et "hundeområde" - enten ute i hagen (1 mål) eller i gangen. Mot den negative siden kan jeg også nevne at det blir en ny utgiftspost (både i leker, sykdom/vaksiner, opptygde møbler/sko osv.). Det er også en utfordring å få svigermor til å forstå at hun ikke skal stappe bikkjene fulle med mat - selv om de ser aldri så sultne ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smilla1 Skrevet 16. oktober 2003 #8 Del Skrevet 16. oktober 2003 Ja her var det mye positivt om det å ha hund :D Jeg har selv to stykker og har alltid hatt hund. Er for tiden inne i en litt lei hund periode, så du skal få litt andre synspunkter her hos meg :D Har du skaffet deg rette sorten hund, SÅ har du hår overalt. Uansett hvor mye du støvsuger og vasker så er det hår overalt. Du får hår på klærene, i sofaen, på maten. Etter en tur ute, uansett hvor mye du vasker den før du slipper den inn så kommer det masse sand og dritt inn. Har du lagt deg til en rutine at du går tur til faste tider, så kan du nesten ikke røre deg når denne tiden nærmer seg.... DET ER TURTID i følge hunden. Noen raser og hunder tåler ikke andre hunder, det resulterer i en helsiken mye spettakel hver gang du treffer en annen hund.... De lukter når de er våt. Tispene har løpetid med etterfølgende (kanskje) innbilt svangerskap.... Vi har en nå som har det og hun gjør meg gal. Graver og piper nesten hele døgnet. Du er som sagt veldig bundet når du har skaffet deg en hund. Jeg går med konstant dårlig samvitighet når jeg er borte fra dem mer enn fire timer. Du har gjerne vært på jobb hele dagen kommer hjem, lager middag, hunden får en kort tur for du har bare ikke tid til en lang tur for du skal noe annet viktig om to timer. Når du da kommer hjem sent på kvelden møtes du av en kjempe glad hund som har masse energi fordi den har vært alene hjemme hele dagen... Jeg kunne sikkert kommet på flere ting men du har sikkert tatt poenget mitt.... Det er ikke bare bare med hund..... Jeg er utrolig glad i begge hundene mine, men det er mye styr med dem inni mellom. Smilla1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 28. september 2004 #9 Del Skrevet 28. september 2004 For vi vet at den får et godt hjem til oss. Vi vil hjelpe hunden til å utvikle seg på en positiv måte. en kompis og turkamerat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå