Reina Skrevet 16. oktober 2003 #1 Del Skrevet 16. oktober 2003 Er i gang med mer planlegging rundt min utdannelse. Vi fikk et lite hefte i spansktimen i går, om www.mester.com. Jeg er utrolig keen på å studere språk etter videregående, og har fått med meg at det beste er å studere i det landet hvor de snakker språket. Men igjen så er det dyrt, og jeg vil vite hva jeg begir meg inn på før jeg sitter i garnet. Noen som har prøvd Mester? Er det å anbefale? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pip Skrevet 16. oktober 2003 #2 Del Skrevet 16. oktober 2003 Aldri høyrt om Mester. I 'mi tid' var det EF eller STS (?) som var aktuelt. Kjenner ei som var i Barcelona med EF - kjempestas, ho lærte masse os sånn, men du verda så dyrt! :o Viss du tek kontakt med ANSA, kan dei sikkert hjelpe deg med mykje informasjon! Lukke til! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reina Skrevet 17. oktober 2003 Forfatter #3 Del Skrevet 17. oktober 2003 Takk, takk! Prisen er det lille som hindrer meg i å flakse avgårde. Jeg nekter å betale i bøtter og spann for noe jeg ikke har peiling på om er verdt pengene mine. Jeg vil treffe interessante mennesker, snakke spansk og kose meg i varmen - men ikke for enhver pris Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pip Skrevet 17. oktober 2003 #4 Del Skrevet 17. oktober 2003 Har forresten ei venninne som var i Frankrike eit år. Ho var der som ein slags frivillig arbeidar (såkalla voluntør), jobba med eit prosjekt i regi av eit firma, i tillegg til å lære fransk. Slik fekk ho ein del støtte, og opphaldet vart svært mykje billigare enn dei tidlegare nemnde språkreisene... Dessutan kom ho i kontakt med masse spanande folk - på det prosjektet var det mange voluntørar frå ulike land, og alle lærte dei fransk saman... Eg veit at ho fekk denne jobben ved hjelp av fylkeskommunen, så viss du tek kontakt med dei, kan det jo hende...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VesleBråka Skrevet 17. oktober 2003 #5 Del Skrevet 17. oktober 2003 Hvis du går på universitet eller høyskole kan du søke på erasmus-stipend f.eks, noe EU greier for å la folk få muligheten til å studere utenlands et semester. Du kan jobbe som au-pair, det koster deg ingenting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reina Skrevet 18. oktober 2003 Forfatter #6 Del Skrevet 18. oktober 2003 Du kan jobbe som au-pair, det koster deg ingenting. Vet du; det hadde jeg aldri turt :hår: Jeg er villig til å betale den summen et studie koster. Men før jeg skriver under på noe, så vil jeg vite at jeg havner på et bra sted. Lurt å forhøre seg med folk som har vært der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå