Gå til innhold

Hund i bur


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En hund ska inte bo i en bur. En hund är inte en hamster och den måste få röra på sig. Det är en sak att ha den i en transportbur i bilen när man är på väg någonstans, men det här låter ju galet.

Finns det inga lagar som talar om hur mycket frihet hundar måste ha och hur stor yta buren behöver ha i förhållande till hunden?

Hamster hører heller ikke hjemme i bur, og har også store behov for å røre på seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hamster hører heller ikke hjemme i bur, og har også store behov for å røre på seg.

Självklart, men jag har aldrig sett någon med en hamster fritt i huset. Den skulle ju bli nertrampad!

Över huvudtaget är det skevt med husdjur.. Men nu existerar det ju och då är det bra att göra situationen så bra som möjligt för de som finns. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vil si det er mer uforsvarlig å putte en hund som ikke er vandt til det inn i bur i nødstilfeller enn at en hund velger å bruke bur jevnlig blir putta i bur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vil si det er mer uforsvarlig å putte en hund som ikke er vandt til det inn i bur i nødstilfeller enn at en hund velger å bruke bur jevnlig blir putta i bur

Men at man putter en hund som ikke er vant til det i et bur pga et nødstilfelle gjør det ikke bedre å la en hund som er vant til bur bruke det jevnlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men at man putter en hund som ikke er vant til det i et bur pga et nødstilfelle gjør det ikke bedre å la en hund som er vant til bur bruke det jevnlig.

det at hunden elsker buret sitt, er vandt til det og ALDRI har opplevd et negativt øyeblikke i det(-evt mareritt),for ikke døra har vært verken låst eller lukket. buret er brukt daglig og kan virkelig ikke se noe som helst negativt i det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men om dörren är öppen tycker jag inte att man kan kalla det för bur ens en gång, då är det mer en hundkoja. Det vi går igenom i den här tråden är väl ändå fångenskap? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ThatWoodcut

Det hørtes veldig mye ut. Samtidig kan jeg skjønne eieren. Hunden i bur på natten er kjekt fordi han da har kontroll på hvor hunden er. Mens han er på jobb er kanskje greit for hunden også, at den må ligge i ro der istedenfor å kanskje stresse rundt i huset/leiligheten fordi den er alene hjemme(ser jeg for meg i hvert fall). Så lenge hunden blir tilstrekkelig mosjonert og får nok kos i mellom burtidene synes jeg ikke det er så ille som de fleste skal ha det til.

Det ideelle hadde selvfølgelig vært at hunden var løs hele tiden, men hvis dette er en ordning som fungerer for eier og hund er det vel ikke så mye dere kan gjøre med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ideelle hadde selvfølgelig vært at hunden var løs hele tiden, men hvis dette er en ordning som fungerer for eier og hund er det vel ikke så mye dere kan gjøre med det?

Men hvordan vet man at det fungerer for hunden? Det som er det flotte med hunder er at de er svært tilpasningsdyktige. Dessverre er dette også noe som lett kan la seg utnytte - at en hund ikke kommer med ville protester når den skal inn i buret er ikke det samme som at hunden faktisk har det bra med en et slikt liv.

Endret av Tabris
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...