Gå til innhold

Bursdagsgjestens foreldre klagde

Fremhevede innlegg

Skrevet

Han spiste og spiste.

Tipper på at han spiste for mye mat og ikke for sterk mat. Hadde maten vært for sterk for ham hadde han vel ikke spist særlig mye av den.

Å forspise seg kan være vondt. I barneselskap er det jo gjerne nok å drikke og stappe i seg samtidig som man kanskje er fysisk aktiv på diverse leker, og det kan gi magesmerter.

Jeg er sikker på at kontaktlærer får seg årets latter, hvis foreldrene virkelig ringer dit :skratte:

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest strykebrett
Skrevet

Er det bare jeg som aldri har hørt om at man blir syk i magen av sterk mat? :klø:

Det er jo ikke normalt å bli det. De aller fleste tåler sterk mat, men det er enkelte som er litt sensitive for det. Og de som er det må jo finne det ut på en måte, enten det er bursdag eller annen anledning,. så vet de jo tilseinere hva men ikke tåler.

Selvfølgelig skal man servere mat som normale folk tåler helt godt, hvis ikke så kan man jo ikke servere noen ting da.

Skrevet

Er det bare jeg som aldri har hørt om at man blir syk i magen av sterk mat? :klø:

Nei, jeg lurte på det samme.

Skrevet

Det er vel de færreste som blir syk av sterk mat i mindre mengder. Forspiser og "fordrikker" man seg derimot...

Gjest Linda sofie
Skrevet

Det er jo ganske trist at gutten får sterke smerter og blir syk etter å ha spist hos dere, hvis foreldrene ble redde, kan jeg skjønne at de reagerer med drama. De kommer sikkert ikke til å ringe skolen når ting får roet seg, og hvis de ringer skolen vil de jo bare dumme seg ut. Skolen har ikke noe med dette...

Men det er kanskje et poeng å ikke servere spesielt sterk mat i en barnebursdag? Barn har jo ikke vett til å tenke at de kanskje ikke tåler så sterk mat, og du sier jo selv at ungen din liker maten unormalt sterk. Sønnen din kan da få sterk mat året rundt, men det er kanskje greit å moderere litt når man får en hel haug barn på middag?

Jeg hadde blitt ganske sur hvis mine barn ble så syke av å spise middag hjemme hos noen. Og jeg hadde syntes det var slemt gjort å servere så sterk mat at de som ikke var vant til det ble syke av det. Og det å skylle på at barnet selv ville det - herregud, det er en grunn til at barn er barn og voksne er voksne. Barn vet ikke alltid sitt eget beste, og du kan da ikke servere fremmede barn så sterk mat at de blir syke av det bare fordi han sier at han vil ha det? Du er jo klar over at barnet ditt er litt utenom normalen på dette feltet... Hvis mitt barn elsker smalhoved - skal jeg servere det i barnebursdagen fordi det er livretten?

For alt du vet kan det være flere barn som ligger og har smerter. Så kan jo alle på kg le og snakke om curlingforeldre, jeg syns nå det er aller mest curlingforeldre å gi så blanke i gjestene og tilpasse maten sitt eget barns særegne ønsker som andre barn blir syke av. Jeg ville vært svært ydmyk og beklaget hvis det var jeg som hadde fått denne telefonen.

Men så serverte ikke ts KUN sterk mat. Hun hadde mild taco å. Er ikke ts sin feil at guttungen ville ha den sterke tacoen. Hun advarte han jo. Men så var ikke tacoen såå himmla sterk heller.

Skrevet

Det er jo ganske trist at gutten får sterke smerter og blir syk etter å ha spist hos dere, hvis foreldrene ble redde, kan jeg skjønne at de reagerer med drama. De kommer sikkert ikke til å ringe skolen når ting får roet seg, og hvis de ringer skolen vil de jo bare dumme seg ut. Skolen har ikke noe med dette...

Men det er kanskje et poeng å ikke servere spesielt sterk mat i en barnebursdag? Barn har jo ikke vett til å tenke at de kanskje ikke tåler så sterk mat, og du sier jo selv at ungen din liker maten unormalt sterk. Sønnen din kan da få sterk mat året rundt, men det er kanskje greit å moderere litt når man får en hel haug barn på middag?

Jeg hadde blitt ganske sur hvis mine barn ble så syke av å spise middag hjemme hos noen. Og jeg hadde syntes det var slemt gjort å servere så sterk mat at de som ikke var vant til det ble syke av det. Og det å skylle på at barnet selv ville det - herregud, det er en grunn til at barn er barn og voksne er voksne. Barn vet ikke alltid sitt eget beste, og du kan da ikke servere fremmede barn så sterk mat at de blir syke av det bare fordi han sier at han vil ha det? Du er jo klar over at barnet ditt er litt utenom normalen på dette feltet... Hvis mitt barn elsker smalhoved - skal jeg servere det i barnebursdagen fordi det er livretten?

For alt du vet kan det være flere barn som ligger og har smerter. Så kan jo alle på kg le og snakke om curlingforeldre, jeg syns nå det er aller mest curlingforeldre å gi så blanke i gjestene og tilpasse maten sitt eget barns særegne ønsker som andre barn blir syke av. Jeg ville vært svært ydmyk og beklaget hvis det var jeg som hadde fått denne telefonen.

Enig!!

Skrevet

Det er da helt vanlig å få vondt i magen av å spise sterk mat dersom man ikke er vant til det.

Skrevet

Får helt fnatt av slike foreldre!!! :kjefte: Jadda bare ring skolen dere men da kommer de nok bare til å le. Får de hvert fall noe å snakke om i lang tid fremover ;)

Er da ikke ts sin feil at gutten stappa i seg sterk mat. Hvis han er såpass gammel så er det han sitt ansvar. Han fikk jo klar beskjed om at maten var sterk men allikavel spiste han den. Å ts hadde jo ikke bare sterk mat. Var anna mat for de som ikke ville ha sterk taco. Herregud! Å ringe å kjefte på ts pga ungen fikk vondt i magen av sterk mat synes jeg er litt drøyt. Enda drøyere å skulle ringe skolen.

Skrevet

At man kan bli dårlig i magen av sterk mat har jeg ingen problemer med å tro på. Jeg bor sammen med en mann av typen "framandkulturell" og det er så absolutt et mønster mellom å få i seg for mye av de spicy greiene hans, og å ende opp med en mage i seriøst ulage. Men da er det snakk om krydderier, chilli og faenskap fra indre arabia, ikke litt spicy taco. Sambo selv pleier å si at f. eks harissa får "fart på magen", for å si det på en pen måte. Og i mitt tilfelle er det ikke akkurat snakk om å overspise, for det er altfor sterkt til å stappe i seg store mengder. Så at man kan bli uvel i magen har jeg ingen problemer med å tro på. Men jeg tror man skal ha en ganske så ømfintelig mage for å få den store reaksjonen av sterk "norsk" taco.

Når det er sagt, så jeg er helt enig med alle som mener at TS ikke har gjort noe galt, og at foreldrenes reaksjon er latterlig.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...