Gå til innhold

Bursdagsgjestens foreldre klagde

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvorfor var gutten langøret?

TS, du får bare prøve å slappe av, det er ikke din feil at gutten fikk vondt i magen. Kanskje han er foret opp på fiskeboller i hvit saus (og ingen karri), og var sulten på mat med futt i?

Håper forresten de foreldrene tar kontakt med skolen, så de kan få høre hvor tåpelige de er.

Du må da vite at langørede gutter ikke tåler sterk mat! :kjefte:

:fnise:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:skratte::rulle:

Skrevet

Hahaha for noen foreldre! Whats next... De skylder på dere fordi gutten deres får diare av litt sterk mat!?!?! Og dette skal de ringe skolen for ja. Hehehe håper de ringer skolen, for da driter de seg ut, og lærerne får noe morsomt å snake om i matpausen! ;)

Skrevet

Jeg hadde vært dritflau om jeg hadde laget mat som noen hadde blitt dårlige av. Kanskje flere også hadde blitt dårlige, men ikke har turt å gi beskjed.

Skrevet

Det er jo ganske trist at gutten får sterke smerter og blir syk etter å ha spist hos dere, hvis foreldrene ble redde, kan jeg skjønne at de reagerer med drama. De kommer sikkert ikke til å ringe skolen når ting får roet seg, og hvis de ringer skolen vil de jo bare dumme seg ut. Skolen har ikke noe med dette...

Men det er kanskje et poeng å ikke servere spesielt sterk mat i en barnebursdag? Barn har jo ikke vett til å tenke at de kanskje ikke tåler så sterk mat, og du sier jo selv at ungen din liker maten unormalt sterk. Sønnen din kan da få sterk mat året rundt, men det er kanskje greit å moderere litt når man får en hel haug barn på middag?

Jeg hadde blitt ganske sur hvis mine barn ble så syke av å spise middag hjemme hos noen. Og jeg hadde syntes det var slemt gjort å servere så sterk mat at de som ikke var vant til det ble syke av det. Og det å skylle på at barnet selv ville det - herregud, det er en grunn til at barn er barn og voksne er voksne. Barn vet ikke alltid sitt eget beste, og du kan da ikke servere fremmede barn så sterk mat at de blir syke av det bare fordi han sier at han vil ha det? Du er jo klar over at barnet ditt er litt utenom normalen på dette feltet... Hvis mitt barn elsker smalhoved - skal jeg servere det i barnebursdagen fordi det er livretten?

For alt du vet kan det være flere barn som ligger og har smerter. Så kan jo alle på kg le og snakke om curlingforeldre, jeg syns nå det er aller mest curlingforeldre å gi så blanke i gjestene og tilpasse maten sitt eget barns særegne ønsker som andre barn blir syke av. Jeg ville vært svært ydmyk og beklaget hvis det var jeg som hadde fått denne telefonen.

Skrevet

Ahaaaa. :idesmil:

Gjest strykebrett
Skrevet

Jeg hadde blitt ganske sur hvis mine barn ble så syke av å spise middag hjemme hos noen. Og jeg hadde syntes det var slemt gjort å servere så sterk mat at de som ikke var vant til det ble syke av det. Og det å skylle på at barnet selv ville det - herregud, det er en grunn til at barn er barn og voksne er voksne. Barn vet ikke alltid sitt eget beste, og du kan da ikke servere fremmede barn så sterk mat at de blir syke av det bare fordi han sier at han vil ha det? Du er jo klar over at barnet ditt er litt utenom normalen på dette feltet... Hvis mitt barn elsker smalhoved - skal jeg servere det i barnebursdagen fordi det er livretten?

For alt du vet kan det være flere barn som ligger og har smerter. Så kan jo alle på kg le og snakke om curlingforeldre, jeg syns nå det er aller mest curlingforeldre å gi så blanke i gjestene og tilpasse maten sitt eget barns særegne ønsker som andre barn blir syke av. Jeg ville vært svært ydmyk og beklaget hvis det var jeg som hadde fått denne telefonen.

At han blir dårlig i magen etter å ha spist sterk mat er ingen sykdom, og TS hadde ordnet med alternativer, OG advart om at den var sterk. Da ser jeg ingen grunn til at gutten til TS ikke skal få den tacoen han vil ha på bursdagen sin. Det er heller ikke normalt at folk blir "syke" av å spise sterk mat, de aller fleste tåler det helt fint.

Mener du virkelig at ts burde droppe maten som sønnen hennes vil ha på sin bursdag, fordi det finnes folk som tåler sterk mat dårlig? Når i tillegg hun hadde alternativer?

Skrevet

Man skal ha rimelig tander mage for å ikke tåle mild taco. Skulle tro de aller fleste barn har spist taco mange ganger...?? Min sønn på 2,5 elsker taco, og vi bruker medium sterk saus.

TS har til og med laget alternativer her, så hun har virkelig sitt på det tørre.

• Liker 2
Skrevet

Herregud, hvilken mat du serverer i ditt barns bursdag, er da en sak mellom deg og din sønn, og når dere i tillegg både hadde en sterk og en mild sort, så skjønner jeg ikke problemet.

Er ikke en gang sikkert at det var maten han ble dårlig av!

Hva er det skolen har med alt dette å gjøre? En gjeng var samlet i en bursdag, de fikk servert mat og drikke... Tror ikke du trenger å bekymre deg for den saken.

Er slike folk overalt...Prøv å ikke tenk så mye på det. Var gutten selv som spiste denne sterke tacoen, til tross for at du advarte han!

Skrevet

Det er jo ganske trist at gutten får sterke smerter og blir syk etter å ha spist hos dere, hvis foreldrene ble redde, kan jeg skjønne at de reagerer med drama. De kommer sikkert ikke til å ringe skolen når ting får roet seg, og hvis de ringer skolen vil de jo bare dumme seg ut. Skolen har ikke noe med dette...

Men det er kanskje et poeng å ikke servere spesielt sterk mat i en barnebursdag? Barn har jo ikke vett til å tenke at de kanskje ikke tåler så sterk mat, og du sier jo selv at ungen din liker maten unormalt sterk. Sønnen din kan da få sterk mat året rundt, men det er kanskje greit å moderere litt når man får en hel haug barn på middag?

Dette blir for dumt. De aller fleste barn har spist taco mange ganger, og at han i dag ble syk kan være fordi maten var for sterk, eller det kan være av andre grunner. Helt ærlig synes jeg det er merkelig hvis han ble syk og kastet opp av denne maten hvis han ikke kjente at den var for sterk da han spiste den. Hvis den sterke maten er årsaken til at barnet kastet opp, så er dette heller ingen sykdom, og han tar ikke skade av å kaste opp en kveld. Tvert imot kanskje han lærer at voksne gjerne vet hva de snakker om. Å bli sint på verten for at barnet kastet opp er latterlig. Hvis han hadde blitt tvunget til å spise noe han ikke ville ha eller noe han visste han ikke tålte, så hadde det vært noe annet, men noe så vanlig som taco... Nei, her har verten sitt på det rene.

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde vært dritflau om jeg hadde laget mat som noen hadde blitt dårlige av. Kanskje flere også hadde blitt dårlige, men ikke har turt å gi beskjed.

Helt enig! Det er ikke sikkert det er sterk mat han ble syk av, de kan ha vært noe med maten du har laget. Kanskje andre barn også er syke, uavhengig om de har spist mild eller sterk taco. Hadde beklaget til foreldre, og tenkt meg bedre om til neste bursdag. Både med tanke på sterkhet på maten, og generell hygiene rundt matlagingen.

Gjest Linda sofie
Skrevet

:skratte::skratte::skratte:

Er det virkelig mulig?? Ringe til skolen pga sønnen fikk diare pga han spiste sterk mat i et bursdags selskap? :skratte: At det går ann å være så skutt i hode. Han fikk jo klar beskjed om at maten var sterk. Å det er da ikke ts sin feil. Selvfølgelig lager man den maten bursdagsbarnet vil ha på sin bursdag. Å hun hadde jo til og med andre alternativer til de som ikke ville ha sterk taco, så det er ærlig talt ikke ts sin feil at guttungen ble dårlig. For noen foreldre. Håper de ringer til skolen jeg ;)

Skrevet

Jeg lurer på hva som foregår oppi hodene på sånne foreldre. Bare det å ringe og kjefte på andre voksne pga noe egne barn har stelt i stand selv, er temmelig drøyt i mine øyne, men å blande inn skolen? Hjelpe meg!

Skrevet

Hmmm er litt delt på akkurat denne. For det første så bør en 10 åring vite hva han tåler og ikke og kanskje begrense seg selv.

For det andre: Jeg ville ikke servert sterk mat i et selskap. Det er en ting at ditt barn liker det, men jeg ville fokusert på å være sikker på at andre også kunne spise det.

Men samtidig er det ganske drøyt av foreldre til denne gutten å ringe og kjefte slik som det.

Skrevet

Noen foreldre skal alltid legge skylda på andre når ungen gjør ugang og andre ting. Greit å ha noen å skylde på ikke sant?

Men uansett så synes jeg det er ganske så drøyt å skulle blande inn skolen i dette her. Hva skal de gjøre liksom?? :klø:

Skrevet

Hmmm er litt delt på akkurat denne. For det første så bør en 10 åring vite hva han tåler og ikke og kanskje begrense seg selv.

For det andre: Jeg ville ikke servert sterk mat i et selskap. Det er en ting at ditt barn liker det, men jeg ville fokusert på å være sikker på at andre også kunne spise det.

Men samtidig er det ganske drøyt av foreldre til denne gutten å ringe og kjefte slik som det.

Men ts hadde jo mild taco å? Begge deler. Hun kan ikke akkurat nekte guttungen sin den maten han vil ha på sin bursdag. Hun hadde jo ikke kun sterk taco heller

• Liker 2
Skrevet

Og tacoen var i tillegg ikke veldig sterk, slik jeg leste og forstod TS.

Skrevet

Og tacoen var i tillegg ikke veldig sterk, slik jeg leste og forstod TS.

Nei da er det virkelig ikke noe å klage for. Må si at han guttungen ikke tåler så mye?

Skrevet

Er det bare jeg som aldri har hørt om at man blir syk i magen av sterk mat? :klø:

Gjest BabyBlue
Skrevet

Jeg hadde ringt til skolen og beskyldt foreldrene for å gi gutten sin lørdagsgodt på en fredag. Det er så godt som en forbrytelse :jepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...