AnonymBruker Skrevet 10. desember 2010 #1 Skrevet 10. desember 2010 I dag har jeg hatt barnebursdag for min sønn. En hyggelig dag egentlig til nå i kveld, vi spiste taco til middag, noe alle liker. Sønnen min liker maten spesielt sterk så vi laget en ganske sterk taco (ikke brennende da, men sånn st man kjenner det)og en ganske mild taco så alle skulle kunne være fornøyde. Da en gutt skulle ta så advarte jeg han om at den kunne kanskje være litt for sterk og dette sa jeg klart og tydelig til de alle, men det var greit for han likte også sterk mat. Han spiste og spiste. Nå har jeg fått en telefon fra noen ganske sure foreldre. Gutten har visst fått vondt i magen og løs mage og har det ikke godt og ligger og skriker i senga og det var ikke måte på hvor synd det var i gutten som ikke orket lørdagsgodt en gang i følge dem. De kjeftet og smelte og mente at jeg prøvde å forgidte de små. Jeg forklarte det hele om at han var advart og slikt, men det gidder dem ikke høre på så de sa jeg kan forvente meg møter med skolen fordi skal si i fra. Synes egentlig dette var litt sårende å få høre. Vet ikke om det er noe å ta seg nær av. Hva mener de? Overreagerer de? Er det min feil?
Titti72 Skrevet 10. desember 2010 #2 Skrevet 10. desember 2010 Sånne foreldre finner du alle steder. Ikke bry deg om det, og ifht. å blande skolen inn, så er dette ikke noe de kan. Dette skjedde hos deg, og ikke i skoletiden. 3
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2010 #3 Skrevet 10. desember 2010 WOW!!! Curlingforeldre! De skjønner ikke at barn kan ta egne valg i livet og at når barna velger "feil" så får det konsekvenser for dem. Det finnes ikke noe værre enn at barnet får litt motgang, at det lærer av sine feil slik det er naturlig for barn å lære. Neida, barna skal leies gjennom livet, skånes for alt og havne på kjøret i voksen alder. Stakkars barnet som har vondt i magen, tenk å ha sånne foreldre!! Ikke ta deg nær av det, og hvis skolen faktisk tar dette opp som et problem og bruker ressurser og penger på et møte er det bare å le av det. Jeg tror neppe skolen gjør dette, da jeg håper de legger på røret så fort disse foreldrene har fått frem hva de ringer for. Er det mulig... Klage til SKOLEN??? Haha... 3
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2010 #4 Skrevet 10. desember 2010 Ikke bry deg. Helt utrolig at noen kan tro at sterk taco utløser alvorlig sykdom hos vanlige barn. I så fall får de passe bedre på, da!
Gjest Airi Skrevet 10. desember 2010 #5 Skrevet 10. desember 2010 Den ungen lærte at han ikke har godt av sterk mat, og er frisk og rask i morgen. Ingenting å ta seg nær av, og ingenting skolen kommer til å ta opp. 2
Sofie_22 Skrevet 10. desember 2010 #6 Skrevet 10. desember 2010 (endret) snakk om å overdrive:O Tror ikke skolen gidder å bry seg om at en gutt fikk servert litt sterkere taco enn han er vant til og fikk vondt i magen. Blir bare for dumt, ikke bry deg om det. Endret 10. desember 2010 av Sofie_22
Havbris Skrevet 10. desember 2010 #7 Skrevet 10. desember 2010 (endret) Møte med skolen ? Det får da være grenser for hva skolen skal ta ansvar for - dette skjedde jo ikke i skoletiden. Ta det helt med ro - hvis de ringer skolen vil de nok få til svar at dette har de ikke noe med. Endret 10. desember 2010 av Havbris
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 10. desember 2010 #8 Skrevet 10. desember 2010 Vel, tror mange foreldre synes det er greit å skylde på andre. Jeg ser det sånn: Du ditt på det rene. Du forklarte for barnet at tacoen var sterk, og han forstod informasjonen (han sa jo at han likte det sterkt) Du hadde laget en mildere variant også, så barnet fikk velge. Dessuten hadde du ingen forutsetning for å forstå at barnet ikke tåler sterk mat, for barnet kom jo ikke akkurat med en lapp rundt halsen hvor det stod "OBS, jeg får diare av sterk mat". Foreldre pleier å informere andre voksne om at barnet ikke tåler melk, gluten, nøtter osv. Så her var det faktisk de andre foreldrene sitt ansvar, selv om de ikke var fysisk til stede. 4
Gjest Gjest Skrevet 10. desember 2010 #9 Skrevet 10. desember 2010 I dag har jeg hatt barnebursdag for min sønn. En hyggelig dag egentlig til nå i kveld, vi spiste taco til middag, noe alle liker. Sønnen min liker maten spesielt sterk så vi laget en ganske sterk taco (ikke brennende da, men sånn st man kjenner det)og en ganske mild taco så alle skulle kunne være fornøyde. Da en gutt skulle ta så advarte jeg han om at den kunne kanskje være litt for sterk og dette sa jeg klart og tydelig til de alle, men det var greit for han likte også sterk mat. Han spiste og spiste. Nå har jeg fått en telefon fra noen ganske sure foreldre. Gutten har visst fått vondt i magen og løs mage og har det ikke godt og ligger og skriker i senga og det var ikke måte på hvor synd det var i gutten som ikke orket lørdagsgodt en gang i følge dem. De kjeftet og smelte og mente at jeg prøvde å forgidte de små. Jeg forklarte det hele om at han var advart og slikt, men det gidder dem ikke høre på så de sa jeg kan forvente meg møter med skolen fordi skal si i fra. Synes egentlig dette var litt sårende å få høre. Vet ikke om det er noe å ta seg nær av. Hva mener de? Overreagerer de? Er det min feil? hehe.. Nei, det trenger du ikke ta deg nær av. Selv om det selvfølgelig er sårende å få en slik tlf. Skulle det gå så langt som et møte, så sier du bare at gutten spiste så godt at du ikke ønsket stoppe han. Men heller ser det positive i at han likte maten din!! Stakkars overbeskyttende foreldre som ikke fikk i han godteri etter et barneselskap!! 2
Gjest BabyBlue Skrevet 10. desember 2010 #10 Skrevet 10. desember 2010 Dette er langt fra din feil. Problemet her er overbeskyttende foreldre og en langøret guttunge.
The Kitten Skrevet 10. desember 2010 #11 Skrevet 10. desember 2010 Hvorfor gir de ungen lørdagsgodt på en fredag?
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2010 #12 Skrevet 10. desember 2010 Takk for støtten. Må nok si at jeg fikk humøret tilbake i gjen nå. Fikk jo egentligg litt dårlig samvittighet her og følte jrg kanskje hadde gjort noe feil. Hvorfor gir de ungen lørdagsgodt på en fredag? Det kan man jo gjerne lure på, ja. Kjenner dem ikke, men har hørt litt småhistorier om dem før og har egentlig et lite inntrykk av de er av "min unge gjør ikke noe"-typen, og skylder på alle andre. Har heldigvis ikke hørt noe mer fra dem i kveld.
Gjesten Skrevet 10. desember 2010 #13 Skrevet 10. desember 2010 Nei, dette skal du ikke bry deg om. Du sa klart fra om at du trodde maten var for sterk for ham. Nå lærer han å høre på råd fra eldre. Tror kanskje han trengte dette jeg
redchilli Skrevet 10. desember 2010 #14 Skrevet 10. desember 2010 HAHA! uff! Prøv å ikke bry deg, selvom det sikkert er ekkelt å få kjeft for noe sånt. Rart han ikke syns det var sterkt når han var hos dere, men skulle reagere på akkuratt dette når han kom hjem? Kan jo være noe annet han har reagert på. Personlig pleier jeg iallefall å merke det med en gang jeg har tatt en bit i munnen av noe jeg syns er sterkt.
*Mocca* Skrevet 10. desember 2010 #15 Skrevet 10. desember 2010 Herregud! Hadde de reagert sånn hvis ungen rett og slett hadde spist for mye mat, kaker, is, snop i forb. med en bursdag? For det er det jo ganske mange barn som gjør. Mine har endt med mageknip og dårlig mage etter bursdager før, men det blir sjeldnere og sjeldnere. De lærer jo av sine feil...
Trampe Skrevet 11. desember 2010 #16 Skrevet 11. desember 2010 Ærlig talt. For noen tåpelige mennesker. Ringe skolen og sørge for at du blir innkalt til møte? Fordi du serverte taco i en barnebursdag? Ja, for skolen har jo all verdens tid og ressurser å ta av... Noe sier meg at skolen er godt kjent med disse folka fra før For en forbrytelse du har begått her
Eliisa Skrevet 11. desember 2010 #17 Skrevet 11. desember 2010 Du har vitterlig ikke gjort noe galt Slike foreldre finner du overalt og jeg kan med hånden på hjerte si at læreren kommer til å himle med øynene når hun/han får den telefonen fra disse foreldrene. Ikke tenk noe mer på det og kos deg resten av helgen
Gjest strykebrett Skrevet 11. desember 2010 #18 Skrevet 11. desember 2010 Det eneste som skjer hvis foreldrene ringer til skolen er at de driter seg loddrett ut. Nå har sønnen deres funnet ut at han ikke tåler sterk mat, da har han lært avdet, men det er da ikke noe farlig. Syns du skal ta det helt med ro jeg
Gjest Gjest Skrevet 11. desember 2010 #19 Skrevet 11. desember 2010 Syns det er en fryd å høre at du laget tacoen både sterk og mild. Har vært i alt for mange anledninger der det har blitt servert spesiell mat uten back-up. Håper forresten disse foreldrene blir smittet med diare og mageknip
Spoven Skrevet 11. desember 2010 #20 Skrevet 11. desember 2010 Dette er langt fra din feil. Problemet her er overbeskyttende foreldre og en langøret guttunge. Hvorfor var gutten langøret? TS, du får bare prøve å slappe av, det er ikke din feil at gutten fikk vondt i magen. Kanskje han er foret opp på fiskeboller i hvit saus (og ingen karri), og var sulten på mat med futt i? Håper forresten de foreldrene tar kontakt med skolen, så de kan få høre hvor tåpelige de er.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå