Gå til innhold

Katten er forelska i vennina mi


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en katt som man nesten skulle tro var forelsket i ene vennina mi.

Hver gang hun kommer på besøk så løper katten bort til henne, vil ha kos, følger etter henne og mjauer. Nesten til det ekstreme. Har synes dette er litt rart for hun gjør ikke det med noen av de andre vennene mine.

Nå har jeg og min mann sittet og spekulert i dette. Det må jo være noe ved min vennine som katten reagerer på? I dag så tok min mann og spøkte med at det sikkert var fordi hun er vegetarianer og katten ikke lukter kjøtt så tjenner ingen trussel. Kanskje da katten egentlig vil spise henne :fnise: ?

Jeg vet ikke helt jeg, kan det være noe i det eller andre ting noen kan komme på?

Eller er det bare tilfeldig? Kan også legge til at hun er veldig rolig da, mye mer enn de andre vennene mine. Ikke at de er noen råtasser da, men de er kanskje litt mer "hjemme" når de er hos meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Liker denne venninnen din katten eller katter generelt?

Jeg har en kamerat og en veninne som hater katter og pus vil ALLTID sitte hos de.. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ofte fått følelsen av at rolige mennesker er mest populære hos katter, så det er mulig du har truffet spikeren på hodet. De liker vel å få oppmerksonhet, samtidig som de foretrekker å slippe støy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller så har katten og venninna di levd sammen i et tidligere liv, og katten(dyr generelt)vet mye mer enn mennesker kan fatte, og derfor kan katten kjenne igjen sjelen til venninna di? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten vår har alltid likt de vennene våre som er rolige :) Mens han gjerne løper ut av rommet eller ut av huset når det kommer folk som er mer veivete og urolige, i hvert fall til han blir kjent med dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er egentlig litt det samme hos hunder også :) Hunden vår har utnevnt èn person hun liker mye bedre enn noen andre! Denne personen er generelt veldig glad i hunder også, og det vises på kroppsspråket. Det kan være at hunden "vet" det, men vi fortsetter å pønske på det da det er umulig å vite hva hunden egentlig tenker.

Jeg tror forresten også at hvor rolig en person er, har mye innvirkning på hva katten tenker om mennesket. Katter er jo ofte rolige dyr, og den roligheten blir som trygghet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten til en venninne kommer alltid løpende når hun hører at jeg er der på besøk, rett opp i fanget mitt og der står hun og tråkker og maler mens jeg koser med henne. Jeg elsker katter og er en tålmodig koser så det er kanskje det som virker tiltrekkende på henne. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens jeg, som er veldig allergisk mot katter og derfor ikke utstår disse pelsdottene, er også av kattenes favoritter. Skulle gjerne funnet ut hva jeg kunne gjøre for å slippe å ende opp med katter i fanget hver gang jeg er litt uoppmerksom når jeg er på besøk i kattehus...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten min vil gjerne sitte i sofaen ved siden av folk som ikke liker katter. Har hørt at dette er ganske vanlig og lurer veldig på hvorfor de gjør det.

Kan det være kattens måte å si: "Hei, lik meg da, jeg er bare snill"

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten vår er ekstremt rolig, han ligger som regel flat ut på gulvet uansett hvor mye vi prøver å leke med ham. Men da vi fikk besøk av en venninne med ektemann en helg gikk han helt bananas, hoppet rundt som en kattunge, lekte, spratt og gjorde seg til. Sånn holdt han på hele helgen de var her, og det er første og eneste gang jeg har sett sånn oppførsel. Gudene vet hva dèt var!

Selv har jeg god kattetekke, og "tiltrekker" meg katter der jeg er på besøk. Tror det er fordi jeg er rolig og "myk" i stemmen. Bla. hadde en kompis en katt han påstod var praktisk talt mannevond og ikke tålte fremmede, men den kom rett bort til meg og ble sittende bak beina mine hele tiden jeg var der. Mulig de er litt slik som oss mennesker, noen liker vi og noen misliker vi instinktivt med en gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten til en eks elsker meg og han sier selv at han føler at jeg har tatt fra han kattepusen. Men han sier det spøkefullt. Likevel, diskuterer vi og er uenige om noe, klorer hun og angriper beina hans. Når jeg overnatter vil hun sove på gjesterommet med meg. Og jeg er ikke spesielt rolig, selv om jeg bruker å være det når jeg er på besøk. :)

Tror katter har det litt morsomt med å leke sjef overfor eieren, sette han/henne på plass og vise hvor lite det betyr å få mat og byttet kattedoen sin.

Hun er i alle fall ikke sånn mot andre, men har valgt ut meg. Kanskje fordi hun føler at det er trygt når jeg er på besøk og føler at jeg kjenner meg hjemme der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mens jeg, som er veldig allergisk mot katter og derfor ikke utstår disse pelsdottene, er også av kattenes favoritter. Skulle gjerne funnet ut hva jeg kunne gjøre for å slippe å ende opp med katter i fanget hver gang jeg er litt uoppmerksom når jeg er på besøk i kattehus...

Katter liker ikke folk som ser dem rett i øynene, helst mens de bøyer seg mot katten og strekker seg etter dem. Mennesker som ikke er redd katter gjør gjerne dette mens de prøver å snakke til katten og lokke dem til seg; katten på sin side syns dette er frekk oppførsel og setter seg mye heller i fanget på det nye mennesket som sitter stille i sofaen og unngår øyenkontakt - for det er veldig høflig i katteverdenen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katter liker ikke folk som ser dem rett i øynene, helst mens de bøyer seg mot katten og strekker seg etter dem. Mennesker som ikke er redd katter gjør gjerne dette mens de prøver å snakke til katten og lokke dem til seg; katten på sin side syns dette er frekk oppførsel og setter seg mye heller i fanget på det nye mennesket som sitter stille i sofaen og unngår øyenkontakt - for det er veldig høflig i katteverdenen

:jepp:

Husker jeg så et eller annet program når jeg var yngre. Der ble det sagt at katter ofte kommer bort til mennesker som ikke liker eller er redd katter fordi de ofte kniper øynene mer igjen, og at kattene tar dette som et vennskapstegn. Nå er det leeeenge siden, så jeg husker det ikke helt nøyaktig, men noe sånt var det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Katten vår velger alltid broren min fremfor meg. Ganske irriterende! Broren min sier det er fordi at jeg duller for mye med katten, og lar han ikke være i frem (jeg vil liksom at han skal ligge godt, så kan finne på p endre liggestillingen hans). Mens broren min jager han ikke rundt, men lar katten komme til seg (noe han jo alltid gjør). Katten vår er såpass gammel nå at han husker hva som skjer hvis han kommer til meg vs broren min :P

Må bare legge til at katten kommer alltid til meg dersom broren min ikke er hjemme :sjenert:

Men jeg støtter forslaget om at katter liker rolige personer. katter merker stress (selv før vi gjør det). Rolige, lave stemmer. Ikke skriking og herjing. Katter er så luksusdyr :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten vår velger alltid broren min fremfor meg. Ganske irriterende! Broren min sier det er fordi at jeg duller for mye med katten, og lar han ikke være i frem (jeg vil liksom at han skal ligge godt, så kan finne på p endre liggestillingen hans). Mens broren min jager han ikke rundt, men lar katten komme til seg (noe han jo alltid gjør). Katten vår er såpass gammel nå at han husker hva som skjer hvis han kommer til meg vs broren min :P

Må bare legge til at katten kommer alltid til meg dersom broren min ikke er hjemme :sjenert:

Men jeg støtter forslaget om at katter liker rolige personer. katter merker stress (selv før vi gjør det). Rolige, lave stemmer. Ikke skriking og herjing. Katter er så luksusdyr :hjerte:

Er ikke det irriterende når de foretrekker andre?!!! Svikere :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stirrer man rett på en katt så passer den seg. For sikkerhets skyld, siden man ser skummel ut da. Hvis du er redd elle negativ og myser og ser bort, da tror den du er vennlig innstilt. Jeg gjør ofte det hvis jeg vil hilse på katter som ikke kjenner meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

:jepp:

Husker jeg så et eller annet program når jeg var yngre. Der ble det sagt at katter ofte kommer bort til mennesker som ikke liker eller er redd katter fordi de ofte kniper øynene mer igjen, og at kattene tar dette som et vennskapstegn. Nå er det leeeenge siden, så jeg husker det ikke helt nøyaktig, men noe sånt var det.

Stemmer det :)

Knipe øynene sammen og se bort, vende blikket mot katten innimellom, men så se bort igjen.

Slik katter smiler til hverandre. Bare vi "raringer" som viser hverandre tennene og ser hverandre dypt inn i øynene.... og mener det viser vi er vennlige. For de fleste andre er den oppførselen en direkte utfordring (til kamp ! Nesten som å storme inn i et fremmed hus og rope "Ypper'u te' bråk eller !").

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...