Djungelvrål Skrevet 13. desember 2010 #21 Del Skrevet 13. desember 2010 Det er skikk og bruk å servere et salatblad med litt balsamico eddik og et par tyttebær på som foretten til henne, det handler om å respektere hennes respekt for kalorier. Jeg hadde sent klage om restauranten serverte noe annet enn dette som forett til kvinner. Er det lov å bestille med et ekstra tyttebær på? Altså tre i steden for et par?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wonders Skrevet 13. desember 2010 #22 Del Skrevet 13. desember 2010 slutt å tull, vi spiser hva vi vil når vi vil. Det er etikette. Og vi betaler for de vi vil. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2010 #23 Del Skrevet 13. desember 2010 Bestiller gjerne to forretter jeg, men da i stedet for hovedrett - rett og slett fordi forretene ofte er mye bedre og mer spennende enn hovedrettene, og ikke minst så blir det gjerne rimeligere enn å bestille bare en hovedrett. Sist bestilte jeg carpaccio som rett nr. 1 og blåskjell (også forrett) til rett nr. 2. Det var en stor porsjon blåskjell, så jeg ble mett og god, men alle forretter blir man jo ikke like mett av. Syns uansett ikke det er nødvendig å spise seg så trillende mett når man er på resturant, det skal jo være litt penere enn hjemme og mat man koser seg med! Så lenge jeg ikke fortsatt er sulten når jeg går derfra, så er jeg fornøyd. Men forrett er nesten uansett et must - fordi det er de aller mest spennende rettene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2010 #24 Del Skrevet 13. desember 2010 Ser dummere ut hvis ei diger dundre spiser en liten forrett og sier hun er så småspist...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cilipili Skrevet 14. desember 2010 #25 Del Skrevet 14. desember 2010 Jeg spiser akkurat det jeg vil. Etikette for meg er å ikke smatte, ha bena på gulvet, ikke slurpe, ikke søle osv.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inx Skrevet 14. desember 2010 #26 Del Skrevet 14. desember 2010 Er det lov å bestille med et ekstra tyttebær på? Altså tre i steden for et par?? Mja, til nød om hun er veldig sulten. Det er en balansekunst å respektere kalorier Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
metempsychosis Skrevet 14. desember 2010 #27 Del Skrevet 14. desember 2010 Ser ut til at du ikke har vært mye på restaurant For å si det kort: Hvis tre-retters middag det er, så vil etiketten at alle (kvinner og menn) skal ta forrett, hovedrett og dessert. Men ingenting hindrer å la det som "blir for mye" ligge igjen i asjetten. Og hvis du virkelig ikke vil ha problemer med etiketten... Da inviterer du på fem-retters, helst i en tre-stjerners restaurant (absolutt ikke noe problem med evt. kalorier da ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå