mannemensen666 Skrevet 10. desember 2010 #1 Del Skrevet 10. desember 2010 Heisann kvinner! Jeg sitter her og diskuterer med noen kvinner om etikette osv. Siden vi ikke har Toppen Bechs "skikk-og-bruk"-bibel tilgjengelig tenkte vi at vi sikkert kunne spørre her. Det var snakk om restaurantbesøk hvor man skal ha en treretters middag, dvs forrett, hovedrett og dessert. Det ble hevdet at kvinner ikke skal ha forrett fordi kvinner ikke skal spise så mye. Altså skal mannen sitte å ete salat eller suppe eller hva det nå er alene. Jeg som mann synes det høres helt horribelt ut. Hva synes dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 10. desember 2010 #2 Del Skrevet 10. desember 2010 Hva er dette for noe tull? Kvinner spiser da forrett om de har lyst til det, og dessert etterpå også! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xtra_lilje Skrevet 10. desember 2010 #3 Del Skrevet 10. desember 2010 kanskje skikk og bruk på 50-tallet, men ikke i vår tid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest petre Skrevet 10. desember 2010 #4 Del Skrevet 10. desember 2010 Spiser forrett til dessert jeg.. Er det lov ifølge skikk og bruk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 10. desember 2010 #5 Del Skrevet 10. desember 2010 Det er det dummeste jeg har hørt, man spiser da hva man vil! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Mina* Skrevet 10. desember 2010 #6 Del Skrevet 10. desember 2010 Det har jeg aldri hørt, og er enig i at det høres horribelt ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aubree Skrevet 10. desember 2010 #7 Del Skrevet 10. desember 2010 Hehe er utdannet kokk, og hørte aldri noe om at det var skikk og bruk for damene å la være å spise forrett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wildy Skrevet 10. desember 2010 #8 Del Skrevet 10. desember 2010 Jeg og min kjære er ute på tre-retters pleier han å stå over forreten fordi han ikke klare å spise så mye. Jeg tar gjerne forrett, hovedrett og to runder dessert..... Kan hende det ikke er god skikk og bruk, men godt er det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cyanid Skrevet 11. desember 2010 #9 Del Skrevet 11. desember 2010 mannemensen666? nice... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
glamorous Skrevet 11. desember 2010 #10 Del Skrevet 11. desember 2010 LOL, håper dette er kødd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 11. desember 2010 #11 Del Skrevet 11. desember 2010 Dummeste jeg har hørt på lenge. Jeg spiser det jeg har lyst på, og har jeg lyst på forrett så spiser jeg det. Ærlig talt er jeg ikke spesielt opptatt av etikette, om dette da skulle være tilfelle. Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 11. desember 2010 #12 Del Skrevet 11. desember 2010 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2010 #13 Del Skrevet 11. desember 2010 Det dummeste jeg har hørt på lang tid! Så klart kvinner skal ha forrett, og dessert også. Så får de heller la være å spise opp alt dersom det blir for mye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest strykebrett Skrevet 11. desember 2010 #14 Del Skrevet 11. desember 2010 Det er jo det dummeste jeg har hørt. Jeg er selv oppvokst i et hjem der skikk og bruk har blitt lagt mye vekt på, og har tatt med meg dette videre. Jeg er en av de som førger de gammeldagse kleskodene i for eksempel bryllup, ikke stiller i skjørt kortere enn til under kneet i begravelser og så videre. Likevel har jeg aldri hørt om dette som en skikk. Dette må være noe vennen din har funnet på. Hva skal man i så fall gjøre om man får servert en 5-retter? Stå over halvparten? Det er nå i alle fall frekt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
angkortom Skrevet 11. desember 2010 #15 Del Skrevet 11. desember 2010 Skulle tro man ville fornærmet kokken, foruten vertskapet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaprifolen Skrevet 11. desember 2010 #16 Del Skrevet 11. desember 2010 Hvorfor skulle dette være noe annerledes på restaurant enn f.eks i et selskap? Det er selvsagt uhøflig å avslå en rett. Og det ville vært uhøflig av en mann å spise en rett alene. At kvinnen derimot ikke bør bestille de tyngste rettene på menyen, og skrape tallerkenen ren, kan nok heller stemme. Men om dette faktisk er proper etikette eller noe kvinnene selv har gjort for å fremstå som mer "yndige og vevre", det er jeg usikker på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pimp Skrevet 11. desember 2010 #17 Del Skrevet 11. desember 2010 denne regelen er nok oppfunnet av en gjerrigknark;) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inx Skrevet 11. desember 2010 #18 Del Skrevet 11. desember 2010 Det er skikk og bruk å servere et salatblad med litt balsamico eddik og et par tyttebær på som foretten til henne, det handler om å respektere hennes respekt for kalorier. Jeg hadde sent klage om restauranten serverte noe annet enn dette som forett til kvinner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tingo Skrevet 11. desember 2010 #19 Del Skrevet 11. desember 2010 Forrett er greit så lenge man ikke har ketchup på. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kråkesaks Skrevet 11. desember 2010 #20 Del Skrevet 11. desember 2010 Kvinner kan spies hva de vil. Det samme kan menn. Men om man bestiller selv bør man ikke bestille mer enn man tror man klarer å spise. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå