Mayami Skrevet 22. mars 2013 #1101 Skrevet 22. mars 2013 Bra at helsestasjonen tar tak i sånt! Har en mistanke om at det må være virkelig ille her før de henviser videre.. Kos deg på trening i kveld! Må droppe det i dag også jeg, til fordel for jentekveld... jaja...!
honning Skrevet 22. mars 2013 Forfatter #1102 Skrevet 22. mars 2013 Bra at helsestasjonen tar tak i sånt! Har en mistanke om at det må være virkelig ille her før de henviser videre.. Kos deg på trening i kveld! Må droppe det i dag også jeg, til fordel for jentekveld... jaja...! Jeg er veldig glad for at de tar tak i det ja. Elendig om helsestasjoner er treige med sånt :omg: LETT å droppe trening for en jentekveld Kos deg masse!! Ja, her har vi vært hos fysio, på trening, lunsj med ei venninne (var på et kjøpesenter, og jeg klarte å ikke handle noen ting utenom lunsj) og på postkontoret. Effektiv dag til å være meg Fysioterapeuten ville henvise videre til ultralyd eller røntgen så hoftene til vesla blir skikkelig sjekka. Den ene hofta var litt stivere enn den andre, så da var terskelen lav for å sjekke det opp. Men hun sa at det kan være at det er muskulært eller at hun er treig i utviklinga av hoftene. Jeg er glad for at de sjekker hvertfall Treninga var bra også i dag. Jeg jobba meg gjennom hele treningsprogrammet som jeg har fått, for første gang, så da var jeg igang da! Nå bør jeg vel egentlig smårydde litt før henting av storebror, mens vesla enda sover i bilstolen sin. Er veldig tiltak i dag kjenner jeg. Sitter med en kopp te og har akkurat spist et påskeegg (i sånn lilla eggkartong). Man må jo kose seg
pusilus Skrevet 24. mars 2013 #1103 Skrevet 24. mars 2013 Så flink du er med trening *misunnelig* Jeg har planer om å melde meg inn på senteret her over påske, så får jeg heller overlate Lita hos farmor eller farfar hvis jeg trener på dagtid. Ang det med kontakt arbeidsplass/sjef i permisjon, så er det nok så lett å glemme dem man ikke ser. Det var bare så vidt jeg ble husket på å bli invitert til sjefens avsluttning sånn i siste liten (to dager før den skulle være). De hadde glemt begge som var i permisjon, ikke bare meg som har flyttet langt Nysjefen har bare tatt kontakt en gang, og det var for å høre min plan etter permisjon- og den er 3 mnd til med permisjon som er innvilget Kjipt at de ikke hadde tid til besøk av deg på jobben da Sånn er mine kolleger fine, de tar seg alltid tid til en liten prat selv om det bare blir et timinnut De kommer gjerne i puljer også og stiller de samme spørsmålene
honning Skrevet 24. mars 2013 Forfatter #1104 Skrevet 24. mars 2013 Pusilus: ja det er nok fort sånn at man glemmer de man ikke ser. Akkurat sjefer bør være litt flinkere syns jeg, men om det blir arrangert en fest og lignende så skjønner jeg mer at det er fort gjort å glemme. Kjedelig at de ikke hadde tid til meg på jobben ja, arbeidsmengden har visst tatt seg opp masse de siste månedene. Neste gang tror jeg at jeg bare dukker opp uanmeldt, så får heller de som har tid prate med meg I morgen drar ungene og jeg på hytta, så kommer kjære etter 2-3 dager senere. Jeg er litt misunnt på han som får være alene hjemme, og tenker på hvor mye jeg kunne gjort da Jeg tror han skal få gjort litt her også altså, og spurte meg til og med om hva jeg ville få gjort Nei, nå må jeg sove litt. Dårlig søvn i det siste pga vesla son får tenner, og hun kaver i kveld også, så det blir nok opp noen ganger i natt igjen. God påske!!
honning Skrevet 25. mars 2013 Forfatter #1105 Skrevet 25. mars 2013 Mildt sagt litt frustrert og irritert akkurat nå. Så mye jobb med å pakke for meg og ungene for å dra på hytta, ting som må ordnes i siste liten, og da vi endelig var klar og vesla satt klar i bilstolen sin ferdig påkledd, så ringte de fra sykehuset om at vesla har fått time til røntgen og ultralyd i morgen, og timen kan ikke endres! I påskeuka!!! Begynte å grine jeg... Argh... Det var jo forsåvidt bra at jeg ikke hadde henta storebror i barnehagen og begynt å kjøre enda (og fortalt han hva vi skulle), og jeg er jo egentlig glad for at de tar tak i det så kjapt (hun sa noe om at hvis det er noe galt med hoftene og vesla må legges i pute, så bør det gjøres så fort som mulig), men akkurat nå så blei jeg bare irritert likevel...
Miss I.W. Skrevet 25. mars 2013 #1106 Skrevet 25. mars 2013 Skjønner frustrasjonen! Enn om dere allerede var på ferietur da? Kan da vel ikke kreve sånt da! Men det er godt å få det ut av veien. Håper dere kommer dere avgårde i morgen etter sjekken da! Og skulle det bli pute vil jeg bare si at jeg er putemamma, så om det er noe jeg kan hjelpe med, bare si ifra! Men håper dere slipper det!
honning Skrevet 25. mars 2013 Forfatter #1107 Skrevet 25. mars 2013 Skjønner frustrasjonen! Enn om dere allerede var på ferietur da? Kan da vel ikke kreve sånt da! Men det er godt å få det ut av veien. Håper dere kommer dere avgårde i morgen etter sjekken da! Og skulle det bli pute vil jeg bare si at jeg er putemamma, så om det er noe jeg kan hjelpe med, bare si ifra! Men håper dere slipper det! Jeg huska ikke at du er putemamma, Miss I.W. Hvordan fungerer det egentlig? Jeg er helt grønn jeg, må man da være på sykehuset ei stund, eller drar man hjem? Hvor lenge varer det? Uff, jeg håper vi slipper, men det er jo bra at de tar tak i det så tidlig Så jeg håper vi kommer oss avgårde etter røntgen og ultralyd i morgen. Men jeg lurer også på hva vi skulle gjort om vi var på ferie, skulle de forlangt at vi kom hjem igjen? Jeg tok meg en tur innom jobben i stedet på dagen i dag, for nå i påskeuka er det ikke fullt så travelt. Og de stakkarene på avdelinga mi var virkelig overarbeida om dagen, jeg hadde skikkelig vondt av de. De bare lessa utav seg frustrasjon da jeg kom. Så jeg skjønner godt at de ikke hadde tid til besøk av meg forrige uke. Hun ene var på ferie da, og de som var igjen på jobb hadde ikke tid til lunsjpause en eneste dag. Uff, det er godt jeg ikke er på jobb nå altså....
Miss I.W. Skrevet 25. mars 2013 #1108 Skrevet 25. mars 2013 Snuppa fikk pute lår. Hun var 5 dager pga hofteleddsdysplasi (umodne hofter). Hun hadde puta i 4mnd (2 på dagen + 2 mnd til på natta) så og si uten pauser. Vi fikk montert puta av ei brysk JM som ikke brydde seg særlig om å forklare noe særlig eller ta hensyn til at jeg gråt. Legen, spesialist på området, sa bare til kjære at det var normalt at mødre reagerte sånn, helt uten å trøste. Vi fikk et hefte med bitte litt opplysninger og knapt et lykke til. Snuppa med puta på passet ikke i bilstolen og klær i kaldeste februar ble straks et problem. Jeg gråt og gråt, og du kan gjerne si vi fikk en tøff start med puta! Men etter litt googling på egenhånd så jeg straks litt lysere på det. Jeg bestemte meg for at vi skulle klare det! Ny bilstol ble kjøpt (maxi cosi passer bra med pute) og noen nye større klær ble innkjøpt. Vognbagen var heldigvis stor nok! De anslo 6mnd behandlingstid i Freikas pute, en stiv stygg sak med borrelås som ødela mye klær. Heldigvis gikk det mye raskere enn tenkt! Behandlinga ble kort, men tida gikk også fort! Og snuppa gikk når hun var 10,5 mnd, så det gikk veldig bra med henne! Jeg håper dere slipper som sagt, men det gikk veldig, veldig fint etterhvert! Du kan gjerne lete opp "Putekrigerne" Facebook, og lese og stille spm der.
honning Skrevet 25. mars 2013 Forfatter #1109 Skrevet 25. mars 2013 Tusen takk for info, Miss I.W., og stakkars dere for en tøff start!! Snakk om å ikke gidde å ta hensyn Det er utrolig dårlig gjort, og virkelig ikke rart at du grein! Det kommer jeg også garantert til å gjøre om jeg får samme beskjed som deg. Men da vet jeg hvertfall hvor jeg kan finne info, og spørre deg om det skulle være noe Jeg tror egentlig at hoftene til vesla bare er litt treige i utviklinga, for jeg merker selv at hun er mer bevegelig nå enn bare for 2-3 uker siden. Dette merker jeg pga at når jeg da bar henne på sida, med et bein på hver side av hofta mi, så var det såvidt at jeg kunne bære henne litt sånn, hun klarte såvidt å ha beina sånn. Men nå er det ingen problem. Meeen, jeg er jo ikke akkurat noen ekspert jeg da, så vi kan jo ikke annet enn å vente og se Nå har kjære et par kompiser på filmkveld, mens jeg har satt meg på kontoret. Det vil si, jeg har vel mest løpt skytteltrafikk mellom ungene, som faktisk sover begge to akkurat nå. Men vesla kommer vel til å ha vondt i gommene i natt igjen, så det blir nok opp noen ganger, og ikke vits i å drøye det for lenge å legge meg kjenner jeg. Usj, nå gruer jeg litt for røntgen og UL i morgen
honning Skrevet 2. april 2013 Forfatter #1110 Skrevet 2. april 2013 En fin påske er over, og nå er storebror og mannen tilbake i barnehage og jobb. Vesla har fått et par tenner nå, og har styra en del på nettene i påska, og i går hadde hun en del feber og var veldig slapp. Hun er enda ikke helt i form, men mye bedre enn i går hvertfall, bare veldig sutrete og snørrete. Feberen har jeg ikke målt i dag, men den er hvertfall ikke over 39 kjenner jeg på henne. Har ei lang liste over ting jeg bør få gjort i dag/de neste dagene, men får se hva jeg klarer av det. Med ei lita frøken som klenger og sutrer mye, så er det jo begrensa hva som er mulig å gjøre Får prøve å få muligheten til å være ute i det fine været også Tenkte jeg skulle få tatt ut en eller to av stolene til hagemøblene i dag. Nå ser jeg at jeg ikke fikk oppdatert her etter røntgen og UL, trodde egentlig at jeg hadde gjort det. Men alt gikk så bra Ingenting galt med hoftene til vesla, så da kunne vi slappe av i påska. Jeg kjenner selv at hun har blitt veldig mye mer bevegelig i hoftene den siste måneden, så hun er nok bare treig i utviklinga av hoftene eller noe sånt
Miss I.W. Skrevet 2. april 2013 #1111 Skrevet 2. april 2013 Så bra at det ikke er noe galt med veslas hofter! Men fint at dere har fått sjekket det ut. Det er noe med å dra ut de første utemøblene! Vi bruker noe hele året, men fikk tatt fram grill og puter i helga, og det var så godt å sitte i solkroken. Får håpe du får gjort unna litt denne uka og at vesla slipper mere feber!
pusilus Skrevet 2. april 2013 #1112 Skrevet 2. april 2013 Så godt alt er fint med veslas hofter Utemøbler ja, noen av dem har stått ute helt siden vi flyttet inn fordi vi ikke har noen utebod og nå ser de ikke ut Håper de blir bra med litt nedpussing og massiv oljing. Lurer på når tennene kommer her, harde, klumpete gommer og varm av og på siden palmehelgen, klenger og er ikke helt seg selv heller.
honning Skrevet 2. april 2013 Forfatter #1113 Skrevet 2. april 2013 Så bra at det ikke er noe galt med veslas hofter! Men fint at dere har fått sjekket det ut. Det er noe med å dra ut de første utemøblene! Vi bruker noe hele året, men fikk tatt fram grill og puter i helga, og det var så godt å sitte i solkroken. Får håpe du får gjort unna litt denne uka og at vesla slipper mere feber! Herlig å sitte i solkroken ja! Her fikk jeg dratt ut to stoler, men det er så mye snø på verandaen der hvor sola var midt på dagen, at jeg satte en stol på en gressflekk på plenen Så godt alt er fint med veslas hofter Utemøbler ja, noen av dem har stått ute helt siden vi flyttet inn fordi vi ikke har noen utebod og nå ser de ikke ut Håper de blir bra med litt nedpussing og massiv oljing. Lurer på når tennene kommer her, harde, klumpete gommer og varm av og på siden palmehelgen, klenger og er ikke helt seg selv heller. Æsj, det er kjedelig med nedpussing og oljing av hagemøbler. Det har jeg også måttet gjøre et år, men så solgte jeg hagemøblene på finn og kjøpte nye vedlikeholdsfrie etterpå. Får håpe tennene kommer hos Lita snart, det er kjedelig med lange perioder med vondt i gommene for de små Her har vi hatt et par slitsomme dager nå. Det vil si, vesla og jeg har hatt et par slitsomme dager. Hun har jo sovet dårlig i påska pga tennene, og i går og i dag har hun hatt feber og klenga på meg. Kjenner at det blir veldig intenst, så i kveld er jeg utslitt. Men formen hennes kommer seg da, og nå ligger hun faktisk i si egen seng og sover - inntil videre Fikk gjort unna noen telefoner og en mail som var på to-do-lista mi i dag hvertfall, så får jeg prøve å gjøre en ting eller to til i morgen. Men nå, tv og sløving litt, og håpe at jeg slipper å løpe opp og ned hele kvelden igjen
Mayami Skrevet 3. april 2013 #1114 Skrevet 3. april 2013 Her fikk lille masse tenner på en gang... først to nede sånn rundt jul, og nå har han tre nede og to oppe. Huff, for et styr! Men det går seg jo til når de bryter gjennom..... Utemøblene får jeg kikke på til helga kanskje! Håper det blir fint vær!! Ha en fin dag!
honning Skrevet 3. april 2013 Forfatter #1115 Skrevet 3. april 2013 Her fikk lille masse tenner på en gang... først to nede sånn rundt jul, og nå har han tre nede og to oppe. Huff, for et styr! Men det går seg jo til når de bryter gjennom..... Utemøblene får jeg kikke på til helga kanskje! Håper det blir fint vær!! Ha en fin dag! Det er godt å bare få mange tenner unnagjort nokså samtidig, og bli ferdig med driten Storebror fikk de to nede, og så gikk det mange måneder før han fikk neste tann etterpå. Herlig syn med bare de to tennene nede Får håpe været varer til helga ja!! Ha en fin dag du også Nok ei slitsom natt. Vi gikk og bar på vesla i går kveld, hun våkna til da vi la oss (etter at vi hadde løpt opp og ned hele kvelden) og klarte ikke å roe seg, bare grein. Så det blei en del styring. Og så våkna hun skikkelig til i 5-tida tror jeg det var, og da hadde hun vondt igjen. Fikk roa henne i 7-tida, og da sovna hun og sov til 10:30! Kjente at jeg trengte å sove ut på morgenen, og nå virker hun faktisk ganske pigg! Har ligget på golvet og lekt aleine i mange minutter! Nå får jeg komme meg i dusjen og snart komme oss ut i det fine været. Må hente en pakke på posten og gjøre litt småærend i dag, så da kan vi ta oss en trilletur, og la rotet være rot her hjemme litt til
honning Skrevet 4. april 2013 Forfatter #1116 Skrevet 4. april 2013 Herlig med så fint vær altså, jeg kommer ikke over det Har fått sittet litt ute både i går og i dag. Mannen og jeg blei litt småirriterte på noen venner av oss nå. Vi har snakka om å dra på syden med de i september, men de har ei datter som begynner på skolen til høsten, så vi endra det til august. Og så har kjære og jeg brukt masse tid på å sjekke opp feriehus å leie der nede, sendt de linker, jeg har sendt mailer til ulike utleiere og forhørt meg om ledighet, men vi får ingen respons fra vennene våre. Vi vet ikke om de vil dra 1 eller 2 uker engang. Og jeg sendte mail til noen som vi leide av for 2 år siden, det huset var veldig rimelig, men stort og fint. Det var ledig og mye billigere enn andre hus vi har sett på i samme størrelse, men siden våre venner ikke klarer å gi oss svar, så fikk jeg nå mail fra utleier om at han har gitt barna sine mulighet for å leie i den perioden nå (vi hadde fått beskjed om at det hasta med svar). Argh... Nå har jeg lyst til å gi fra meg hele "reiseleder-ansvaret", og bare få de andre til å ordne, for det er alltid min jobb å organisere alt. Blæh, litt lettere frustrert bare...
honning Skrevet 4. april 2013 Forfatter #1117 Skrevet 4. april 2013 Mannen spurte meg i kveld om vesla styra på lenge i natt som var, og jeg forsto ikke hva han mente: jeg husker ikke hvordan natta har vært i det hele tatt Sånn blir det visst når det går i ett for tida. Tror jeg får komme meg i seng nå snart, vet jo aldri hvordan natta blir. I morgen skal jeg på kafe med ei venninne, handle inn litt småting jeg/ungene trenger + gardinstang. Jepp, jeg kjøpte mine første gardiner noen gang før påske! Gleder meg til å få de opp :-) De var grå og veldig fine syns jeg. Vi har det så hardt med mye svart og hvitt i stua, og lameller i svart og hvitt også, så jeg tenkte at gardiner i stedet for lamellene vil myke opp litt. Blir ikke akkurat så fargerikt da, men litt variasjon hvertfall Til helga skal jeg forresten ut med et par venninner
Miss I.W. Skrevet 5. april 2013 #1118 Skrevet 5. april 2013 Hurra for tur ut med venninnene! Det har du sikkert godt av siden du ikke greier å huske den forrige natta! God helg!
honning Skrevet 7. april 2013 Forfatter #1119 Skrevet 7. april 2013 Hurra for tur ut med venninnene! Det har du sikkert godt av siden du ikke greier å huske den forrige natta! God helg! Ja det var utrolig koselig!! Så deilig å komme seg ut litt, selv om jeg burde vel ha lagt meg tidlig. Av og til er det mer verdt å være sosial med gode venner enn hele søvnen I kveld tissa storebror på potta for første gang!!!! Jeg skulle dusje han, sa at han måtte sitte på potta litt mens jeg satte på dusjen og gjorde meg klar selv. Virka som han syntes det var litt stas ja! Tror jeg må til innkjøp av klistremerker å ha som belønning for tisse på potte/do Jeg regner med at det kommer til å ta lang tid med bleieavvenning, dette er jo bare en liten start, men jeg syns det er "kult" å ha kommet så langt Nå skal jeg slappe litt av før jeg skal legge meg tidlig tidlig i kveld
honning Skrevet 8. april 2013 Forfatter #1120 Skrevet 8. april 2013 Ny uke, nye muligheter Storebror var så flink og tissa på potta i går, og i dag dro han av seg bleia og tissa i senga. Man går fort fra oppturer til nedturer I dag har jeg satt ned madrassen på senga til vesla. Hun begynte å bli litt for nyskjerrig i senga, jeg la henne såvidt ned før hun rulla over på magen, la hendene på sengekanten og stakk hodet over kanten og kikka ut. Da fikk hun ikke roe seg til å sove, og det er ikke lenge til hun kan klare å ramle ut heller, så det var greit å bare få det gjort. I tillegg vasker jeg klær til den store gullmedaljen, og har vært på trening! Nå sover vesla, så jeg må ut i sola og slappe av bittelitt før hun våkner igjen, for det er jo ikke lenge til...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå