Gå til innhold

Honningdagboka

honning

Anbefalte innlegg

Stakkars storebror! Det må være ille når han ikke en gang vil ha saft! Håper det går bedre med han i dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, så slapp som i går tror jeg ikke at jeg har sett han før. Heldigvis er han mye bedre i dag så langt hvertfall, og jeg tror ikke han hadde feber (kjære tok tempen på han mens jeg låg i senga fremdeles). Nå er han hos svigers igjen, og svigermor var visst ikke heller i form, så jeg får snart ringe og høre hvordan det går. Er tung i hodet og vond i halsen selv, men skal klare to unger om jeg må. Er lei av sykdom i heimen nå... Men jeg må si at jeg er veldig glad for at kjære ikke har vært noe særs syk hvertfall, for den klaginga hans takler jeg veldig dårlig og mister sympatien... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Phuuuh.. Nå føler jeg meg som ei god husmor altså. Har vært og handla mat, og etter at vi kom hjem og vesla hadde sovna så begynte jeg på middagen. Skal ha torsk til middag for første gang her i heimen tror jeg, for både kjære og jeg har dårlige minner til trukket torsk uten smak og tørre poteter. Men her blir det stekt torsk, ertepuré som står klar til oppkok, blomkål og brokkoli som står klar i gryte, og i tillegg har jeg faktisk laga noen babymiddager til vesla som skal kokes ned!

Nå håper jeg på å få noen minutter på sofaen før hun våkner ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig er vi sånn noenlunde ferdig med sykdom her. Ungene og jeg er fremdeles veldig forkjøla, men storebror var tilbake i barnehagen igjen i går, og jeg kom meg på barseltreff. Deilig å komme oss ut av huset, og så var det mange plussgrader og sol i tillegg :sol:

Jeg låg i senga nå i dag morges og tenkte på alt rotet på kjøkken og at vi ikke hadde fått rydda etter middagen i går engang, og tenkte på hvor mye tid jeg har brukt på rydding, matlaging og klesvask denne permisjonen. Føler nesten ikke at jeg har gjort annet. Så jeg blei så glad for å se at mannen hadde rydda masse da jeg kom ned, uten at jeg hadde bedt han om det :nigo: Vi ser faktisk begge to hvor mye mer rot det blir med to unger, og jeg er helt overraska over kjære som har begynt å irritere seg over rot og har lyst til å rydde jevnlig for å opprettholde det sånn noenlunde ryddig her. Sånn har han aldri vært før, så jeg håper virkelig at det fortsetter. Det er jo slitsomt å være den eneste som rydder og den eneste som ser rotet.

I dag har jeg egentlig veiledningstime på treningssenteret, men vurderer litt å droppe det siden jeg er så forkjøla og tett i nesa. Jeg kan klare det altså, men det er litt tiltak. Og vesla har ei stygg hoste, så det føles ikke helt riktig å levere hun sånn på barnepassen heller og smitte de andre ungene. Etter den timen skal jeg på kafé med ei venninne, så da kommer jeg meg ut av huset i dag også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt at mannen har begynt å ta i et tak!

Det hender hvertfall ;) Om en dag eller to irriterer jeg meg sikkert over at han lar rot ligge igjen, men han har blitt generelt bedre, og det er jo veldig positivt! ;)

Nå fikk jeg akkurat invitasjon til en 3-års dag, og ungene skal kle seg som prinser og prinsesser sto det i invitasjonen. Kjenner at jeg syns det blei litt styr... Først var det karneval i barnehagen, så må vi ordne noe til da, og nå er det bursdagsfest og nye kostymer som bare skal brukes den ene gangen?! Har ikke lyst til å ha prinsessekjole til vesla på 6 måneder, og prinsekostyme til storebror har jeg heller ikke lyst til å bruke penger på må jeg innrømme, for han kommer aldri til å bruke det igjen. Kjenner jeg blei litt for negativ her nå, og når jeg forteller det til mannen så blir nok han minst like negativ kjenner jeg han rett :fnise: Uff, hehe, trenger jo ikke å gjøre så mye utav det da, men jeg kjenner bare hun mora godt, og hun har sterke meninger om ting, så det er vel ikke populært å kle ungene i vanlige klær heller :sjenert:

Ellers har det vært en stort sett bra dag. Godt å komme seg ut litt igjen i dag, mens middagen var heller interessant. Idet maten var klar, så hadde vi to unger som hylte om kapp. Jeg endte opp med å spise lunken middag med vesla på fanget, og kjære brukte lang tid på å roe ned storebror og fikk til slutt satt på noe på tv til han før han også spiste kjølig middag. Det er jo skjelden at begge ungene er rolige så vi får et normalt måltid, men i dag skjærte det seg virkelig.

Nå sover begge ungene (jeg gikk skytteltrafikk mellom rommene en periode nettopp), så jeg skal slappe litt av aleine før jeg skal legge meg tidlig i kveld igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det herlige A4-liv med to barn! :fnise: Håper du får en rolig kveld og natt nå, etter all traskingen!

Ja, småbarnsidyllen slår til igjen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har belaga meg på innedag i det fine været i dag, pga at jeg måtte vente på et dusjkabinett som skulle leveres på døra. Men nå kommer det plutselig ikke i dag likevel... Æsj, så da får jeg vel en ny sånn dag på mandag igjen. De skulle ringe tilbake igjen til mannen, og han skulle prøve å få de til å komme på et tidspunkt som passer bra (ikke at jeg aner hva han tenker er bra tidspunkt for meg ;) ). Så da skal jeg jammen meg komme meg ut på en liten trilletur i det fine været hvertfall :sol:

Uff, jeg satt og betalte regninger i formiddag, og det er så mye penger som går ut for tida. Sparte noen regninger til mannen også, og det spiser av mannen sine feriepenger som han fikk utbetalt fra forrige jobb, og fra mine sparepenger. Vi er heldige som ikke lider noen nød da, for vi klarer oss jo, og har sparepenger, men det er veldig surt at så mange store regninger kommer samtidig og ikke blir fordelt mer utover året. Jeg har prøvt flere ganger å få en litt bedre ordning så vi har en egen regningskonto eller lignende, og vi oppretta en konto til det, men kjære bruker den ikke, og da nytter det ikke. Vi må jo være to om det... Håper håper vi får igjen på skatten hvertfall... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig kjedelig med store regninger!! Vk har drevet og betalt på en elektriker i et halvt års tid, og han skriver regning med gaffel!! 10 000 her og 15 000 der... Satser på skattepenger ja! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier meg enig at det blir et unødvendig styr med utkledningsbursdag. Og så prinser og prinsesser da?! Teit! Du kan jo gjøre det enkelt med pene klær og ei hjemmelaget krone. Kanskje du kan finne fram symaskina og lage et enkelt cepe (eller hva jeg skal kalle det).

Kjedelig med store regninger! De første månedene av året er jo ekstreme!

Håper du fikk deg en fin tur i :sol:

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig kjedelig med store regninger!! Vk har drevet og betalt på en elektriker i et halvt års tid, og han skriver regning med gaffel!! 10 000 her og 15 000 der... Satser på skattepenger ja! :Nikke:

Usj, det er så sure penger! :(

Sier meg enig at det blir et unødvendig styr med utkledningsbursdag. Og så prinser og prinsesser da?! Teit! Du kan jo gjøre det enkelt med pene klær og ei hjemmelaget krone. Kanskje du kan finne fram symaskina og lage et enkelt cepe (eller hva jeg skal kalle det).

Kjedelig med store regninger! De første månedene av året er jo ekstreme!

Håper du fikk deg en fin tur i :sol:

God helg!

Godt å se at det ikke bare er jeg som syns det var teit med utkledningsbursdag :fnise: Det hadde vært litt annet om det bare var jenter på 3-4 år som skulle komme, for da har de fleste en prinsessekjole liggende (har jeg et inntrykk av). Jeg tenkte litt som deg, å bare lage ei krone og ha finklær ellers. Kan jo eventuelt sy en cape ja, om jeg gidder å bruke tid på det ;)

Det blei en liten trilletur, for det var fremdeles drittføre i byggefelta her, glatt og skummelt å gå med barnevogn syns jeg, er redd for å ramle og glippe barnevogna i en bakke. Og vesla ville helst sitte i vogna også, og det passa litt dårlig med kald vind og forkjølelse, så vi var ute et lite kvarter bare. Bedre enn ingenting da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, i går kveld blei det bare komisk med den 3-års dagen vi skal i. Jeg svarte og takka for invitasjonen, at jeg fikk se om det blir noe særs kostymer, men at vi kommer hvertfall. Så fikk jeg svar med tips om hvor de selger kostymer (som om jeg ikke vet at de har det på leketøysbutikker), og akkurat det svaret hadde jeg faktisk forventa å få. Men når hun i tillegg skreiv at jeg gjerne kunne ha på noe prinsesse-greier jeg også, da toppa det seg for meg. Kjenner hun meg ikke i det hele tatt?? Aldri i livet om jeg tropper opp med noe prinsessegreier i en 3-årsdag :ler: Nå vurderer jeg å ta på skinnbukser i protest :fnise: Jeg klarer ikke å svare på den mailen igjen uten å være småfrekk føler jeg, så jeg lar heller være å svare igjen. De er for all del veldig koselige de vi skal til, men vi er veldig forskjellige;)

Føler meg skikkelig barnslig nå, hehe. Men jeg lar det seriøst ikke gå inn på meg, får vel kommentar på lite utkledning, men da kan jeg bare svare at vi har lite penger for tida og ikke vil prioritere et prinsekostyme som bare skal brukes den ene gangen. Og om hun ikke skjønner at jeg ikke vil kle vesla på 6 måneder i prinsessekjole, hva så? Da får hun ha sine meninger, og jeg mine :)

Men, det kan være at jeg lager sånn cepe som du tipsa om Miss I.W., for jeg kom på at vi har masse sølvfarga nervøs fløyel hjemme som jeg kjøpte på jysk en gang, og det kan jeg bare klippe i fasongen jeg vil uten å sy. Da er det fort gjort. Takk for tipset! :nigo:

Endret av honning
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er igang med å ordne kappe til storebror :nigo: Trodde jeg aldri at jeg skulle orka, men den fløyelen vi hadde hjemme fra før passa jo perfekt, så da var jeg bare nødt ;) Tror dette blir bra. Kjære hadde lyst til at vesla skulle hatt på seg denne drakta http://geekcrafts.com/baby-princess-leia-costume/ :fnise: , for det er jo prinsessekostyme det :fnise:

Jeg har glemt å fortelle om gårsdagens episode. Jeg skulle hente storebror i barnehagen, kjørte bort og gikk inn (han var tilfeldigvis inne akkurat da), og blei glad for å se meg, spurte etter lillesøster, og... Oj!! Hun hadde jeg glemt igjen i bilen!!! Jeg blei helt paff av megselv, og syntes jo at det gikk veldig lett å gå og hente storebror (uten tungt bilsete å bære på). Heldigvis var han ferdig påkledd i uteklær, så det var bare å komme seg ut til henne igjen uten å bruke masse tid på påkledning, og de i barnehagen bare lo av meg :ler: Og heldigvis så sov hun bare i bilen også, så det var ingen klaging. Uff, så distre det går an å være... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utkledningsbursdag, håper virkelig ikke noen av Litas små venner skal ha det i år for da får jeg fnatt.. Det er nesten som jeg hadde boikottet den bursdagen hvis det var meg, i alle fall når hun skrev at du også godt kunne ha på prinsesseutkldning.

Ikke noe stas å glemme vesla i bilen, men det gikk jo heldigvis greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første tanke var å boikotte bursdagen ja, pusilus... Men jeg hadde ingen unnskyldning eller samvittighet til det, for jeg tror ikke vi er så mange som er invitert heller. Men jeg tror seriøst at jeg skal troppe opp i mi fake skinnbukse altså :fnise: Skal ikke være et fnugg av antydning til at jeg kler meg som prinsesse hvertfall, og får jeg kommentar på det, så klarer jeg ikke å holde kjeften tipper jeg :fnise:

Nå har jeg sittet og sett en koselig film. Kjære er på konsert i kveld, så jeg må ta de første par timene med begge ungene i morgen tidlig. Håper han ikke er veldig redusert i morgen... Jeg har fått han med på at vi skal rydde i kjøkkenskapene i morgen, for han har handla så mye nytt kjøkkenutstyr i det siste og vil ha enda mer, men da må skapene ryddes er mitt krav.

Får legge meg til å sove nå og håpe på ei grei natt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En ganske bra søndag. Mannen var heldigvis ikke noe særs redusert i dag etter å ha vært ute i går. Vi fikk rydda og kasta masse i kjøkkenskaper, så nå har vi mye bedre plass (rydda ikke alle skapene på den timen vi hadde på oss, men de verste og mest rotete).

Så kjørte vi en tur til byen hvor vi tusla en tur, og stakk innom narvesen og handla kvikk lunsj, for vi var jo tross alt på tur :fnise: Godt å komme seg ut litt i det fine været, men det var kaldt, så vi var ikke så veldig lenge.

Nå i kveld har jeg prøvt å spørre mannen om hva vi skal gjøre i påsken (må ha med lapp i barnehagen om storebror skal ha fri eller ikke), og har spurt om hva vi skal ha til middager denne uka for å handle inn litt (er så styr å planlegge med det lavkarbo-opplegget hans syns jeg). Men jeg har bare fått "vet ikke" som svar mens han har fortsatt å kikke inn i pc-skjermen. Altså umulige å snakke med... Så nå gikk jeg bare og la meg uten å si fra, og la klar lappen til barnehagen uten å fylle den ut, så får han se den når han drar i morra tidlig. Ørk, det er så kjedelig når den pcen hele tida skal ta all oppmerksomhet her i huset...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fryktelig kjedelig når en taper til fordel for PC`en. Kjære har antydning til å gjøre det med snuppa og jeg irriterer meg noe fryktelig over det! Du hadde jo viktige ting å ta opp med han, så det var dårlig gjort! :nei:

Kanskje du kan gå som prinssesse Ragnhild da? :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fryktelig kjedelig når en taper til fordel for PC`en. Kjære har antydning til å gjøre det med snuppa og jeg irriterer meg noe fryktelig over det! Du hadde jo viktige ting å ta opp med han, så det var dårlig gjort! :nei:

Kanskje du kan gå som prinssesse Ragnhild da? :hoho:

Prinsesse Ragnhild!! :hoho: Det hadde jo vært fantastisk!!!! :ler: Nå fikk du meg hvertfall i godt humør :nigo:

Usj ja, mannen er fæl til å overse ungene til fordel for pcen sin, og det irriterer meg grenseløst :kjefte: Og da blei jeg ekstra trist når jeg leste denne artikkelen for noen få uker siden http://www.dagsavisen.no/nyemeninger/alle_meninger/cat1003/subcat1018/thread259272/ Jeg kan bli flinkere selv også altså, men han er verre enn meg... Uff...

Her blei det ei styrete natt. Jeg hadde vel såvidt sovna da storebror våkna. Mannen klarte ikke å roe han, så jeg måtte komme, og han ville bare holde rundt meg. Mannen prøvte å legge seg inn til han, men det fungerte ikke. Så jeg endte opp med å ha storebror i senga mi, og mannen sov på rommet hans. Noe før klokka 12 i natt sovna han endelig, etter å ha ligget inntil meg og oppå meg i alle tenkelige stillinger, ville se drømmehagen, ville se på bilder på mobilen min, ville ut av senga, osv. Jeg fikk hvertfall sovet noenlunde greit ei stund da, og han våkna ikke skikkelig da vesla skulle ha mat i natt, men han våkna av henne da hun våkna tidlig i morres. Da var det ikke så krise, for da skulle han snart opp uansett. Men jeg er trøtt og sliten, og sto opp til et bomba kjøkken som jeg har lite lyst til å rydde. Mannen er på jobb i Oslo i dag og hjemme igjen til legginga av ungene. Jeg får rydde det jeg orker og får tid til, det er jo som regel ikke mye tid jeg har mens vesla sover eller vil ligge og leke aleine, og den tida bruker jeg jo ofte på å spise selv, og i dag har jeg lyst til å sove litt selv også om jeg klarer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;)

Du har rett, vi må bli flinkere alle sammen tror jeg! Her har jeg lagt ned forbud mot tlf ved middagsbordet. Det er samlingstund og alle får fortelle om dagen sin.

Jeg kan sitte med PC`en når jeg kanskje ikke burde, men i motsetning til kjære så hører jeg når snuppa snakker til meg og ser i det minste hva det er.

Jeg synes jeg må si, -Nei, mamma kan ikke leke akkurat nå, fordi jeg må lage middag eller pusse tennene, så telefonen/PC`en har jeg ikke lyst at skal komme i mellom oss.

Dette gjelder jo bare ikke barna, men også de andre vi bor sammen med også!

Håper du får lagt deg nedpå i løpet av dagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...