Gå til innhold

Honningdagboka

honning

Anbefalte innlegg

God helg :klemmer:

:klemmer:

Her har helga vært prega av sykdom. Lillegutt begynte med feber på fredag, så jeg måtte være hjemme med han. Feberen fortsatte på lørdag, og i går trodde vi den var borte hos han, men den dukka opp nærmere kvelden, og han har fremdeles feber i dag. I går fikk jeg også litt feber og var helt utslått og låg i senga/på sofaen hele dagen, og jeg er ca like utslått i dag (usikker på om jeg har feber i dag). Så jeg er hjemme fra jobb i dag, og lillegutt er hos svigers.

Lurer bare på om jeg skal ringe legekontoret, for det er jo 4.dagen med feber hos han. Men den er ikke høy i dag da. Jeg hadde håpa at feberen hans var over i dag og erstatta med utslett, for det er den fjerde barnesykdommen som skal være sånn. Jeg venter litt og ser noen få timer og får høre hvordan det går med han. Er lei av sofaen og senga nå kjenner jeg. Får sette på noen episoder av Mad Men og prøve å få sove en del.

Blei litt av et klageinnlegg dette... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff da, høres ut som om du trenger en :klem: Syke barn er kjempetravelt, særlig hvis man ikke er helt topp selv! Snart går det over og hverdagen kommer tilbake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da, høres ut som om du trenger en :klem: Syke barn er kjempetravelt, særlig hvis man ikke er helt topp selv! Snart går det over og hverdagen kommer tilbake!

:klem: tilbake :)

Det er slitsomt med syke barn ja, nå er heldigvis lillegutt i god form igjen hvertfall :)

Det er lov å klage når man er syk :Nikke:

God bedring til deg og lillegutt :klemmer:

Takk for det, lucky :klem:

Og masse lykke til nå!!! Følger med deg ;)

Formen min er et lite hakk bedre i dag, så jeg håper at jeg kommer meg på jobb igjen i morgen. Men jeg må si at jeg begynner å bli passe lei av å aldri ha overskudd til noen ting, og hadde håpt og trodd at det skulle gå over i ca uke 12. Jeg er ikke tålmodig nok og irriterer meg grønn over at jeg er så sløv som jeg er. Hadde liksom tenkt å komme igang med å trene litt snart, og i stedet så er hverdagen prega av sykdom liksom :kjefte: Uff, sur og irritert om dagen...

Men jeg må si at kjære er fantastisk. Han ordner opp med lillegutt, lager mat til oss, og er bare god uten å klage. Han sier at jeg kan klage mer som er syk og gravid da :fnise: Er ikke så glad i klaging jeg, men her inne blir det litt om dagen dessverre :sjenert: Men som sagt så er formen bedre i dag, jeg har tenkt å legge meg ned og prøve å sove litt nå, og håper at alt er bedre i kveld og morgen tidlig. Humøret SKAL opp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Humøret kom seg etter en hvil :) Man blir jo rar i hodet av å sitte inne så mange dager i strekk :fnise:

I løpet av i går og dag har jeg sett hele sesong 1 av game of thrones og et par episoder mad men :dåne: I tillegg har jeg hatt en lang hvil begge dagene og sovet, og nå har jeg fått av tven og leser i stedet. Orka ikke å lese i går, så jeg ble liggende som en zombie foran tv-skjermen i stedet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig greit å ha et sted å klage (kg)!! Høres ut som at mannen har skjønt hvordan man skal oppføre seg! :fnise: Mannen her vil gjerne pakke meg inn i bobleplast og plassere meg under et pledd i sofaen slik at jeg ikke skal gå i stykker - og det er litt vel mye synes jeg! ;) Men det kan være bra det hvis man er syk i tillegg til å være gravid! Bra at lillegutt er i form igjen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hahaha, det var dagens! Pakke deg inn i bobleplast i et teppe så du ikke går i stykker :ler: Veldig bra at de mennene viser at de bare vil det beste for oss da :nigo:

Kommer til å flire av den ei stund merker jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lucky har blitt mamma! :nigo:

Det er noe litt ekstra når det endelig går bra for langtidsprøvere. Blir utrolig glad inni meg :nigo:

Gratulerer så mye igjen til lucky og mannen! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plutselig var jeg sykemeldt...

Jeg er fremdeles ikke i form helt, tett i nesen og hodet, tung i hodet og litt feber på kveldstid. Så jeg ringte en lege som hadde telefontid og forklarte situasjonen for han + at jeg er gravid, og da skreiv han sykemelding til meg med en gang. Blei litt paff med en gang, for jeg skulle bare høre hva jeg kunne gjøre for å bli bedre eller forventa å få legetime, men det er vel avslapping som trengs for å bli frisk og ikke gå og hangle. Så nå er jeg sykemeldt til og med onsdag neste uke.

Så jeg dro hjem tidlig fra jobb igjen og blei litt fortvila over alt rotet etter ei ukes sykdom. Fikk satt på oppvaskmaskinen og vaskemaskinen hvertfall, og har lest bok i sofaen ei stund. Så får jeg satse på hjelp til rydding og klesbretting i kveld ;)

I dag er det karneval i barnehagen, og jeg gleder meg masse til å se lillegutt i tigerdrakta si i ettermiddag :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du ble sykmeldt! Ikke noe særlig å gå og hangle slik, da tar det mye lengere tid for å bli frisk. Så koselig med karneval og små tigre - vi hadde en apekatt vi for et par uker siden! Passet veldig godt...!

Ha en fin og avslappende ettermiddag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, mayami :)

Jeg fikk lest ut boka mi i ettermiddag faktisk, og unngikk å sette på tven. Fikk vaska 3 maskiner med klær også, og det var veldig nødvendig. Men jeg har bare slappa av utenom klesvasken i dag, for jeg har en god del hodepine.

I helga har vi lite planer. Er nødt til å handle regntøy til lillegutt + støvler eller cherroxer (hva er egentlig best av de to?). Og på søndag skal vi til svigers på middag.

Jeg har alt lagt meg i senga, stuptrøtt som vanlig ;) Er min dag å sove lenge i morgen, og det blir deilig kjenner jeg :)

Ha ei flott helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her på nordvestlandet er cherroxer brukt nesten året rundt. Med ullsokker om vinteren og bare med tynne sokker om våren. Tassene vårehar støvler også, men de blir fortere ødelagte og blir klam og kald. Så jeg vil derinitivt anbefale cherrox! :) Bra at du klarte å slappe av, det er vanskelig! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips, Mayami! Jeg endte opp med en slags blanding mellom cherrox og støvler, og håper de blir bra :) Jeg er også vant til at cherrox er et must, men her tror jeg det kan bli for varmt framover, så jeg kjøper nok heller det til vinteren igjen.

Kjære var heller ikke i form i går, og veldig sliten av å pleie syke ei uke. Så da blei det til at jeg ordna masse hjemme, handla mat, handla regntøy og diverse til lillegutt, bada han + litt til. Så jeg sleit meg skikkelig ut, noe jeg ikke burde gjort. Men så orker jeg ikke syke mannfolk, og sliter heller ekstra selv så han kan bli frisk og slutte å klage :fnise:

Men nå skal jeg ha 3 dager hjemme og prøve å være flink til å ta vare på megselv. Jeg tenkte i utgangspunktet da jeg blei sykemeldt at jeg sikkert kom til å være god igjen i morgen siden jeg fikk ei helg å komme meg på, men tror nok jeg trenger de neste par dagene også, og det er jo på en måte bra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

(posta for tidlig forrige innlegg, fort gjort på mobilen)

...for da trenger jeg ikke å ha dårlig samvittighet for å være hjemme og frisk ;)

Natta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en dag med nydelig vær ute :sol:

Jeg har småordna litt her hjemme i dag, slappa av på sofaen og lest i boka mi, og ikke minst holdt på litt med babyalbumet til lillegutt som har blitt forsømt alt for lenge. Det var godt å få gjort en del der nå igjen, for tida går fort!

Nå skal jeg endelig snart komme meg i dusjen, så tror jeg at jeg skal komme meg ut og handle meg ei mammabukse eller to, og muligens kjøre innom en bilvask. Er bare nødt til å lufte meg littegrann i dette fine været. Synd at butikken med mammaklær i nærheten her gikk konkurs i fjor, så nå er det kun H&M igjen, men tror de skal ha greie bukser der. De selger vel litt mammaklær i et par barnebutikker i byen her også, men de er så svindyre, at jeg syns ikke det er verdt det for å gå med i så kort tid. Får se hvor mye jeg gidder å legge i det (forrige graviditet handla jeg nesten ingen mammaklær, fikk lånt litt, og kjøpte bittelitt, så jeg bør ha noe nytt nå).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan godt sende over litt :sol: hit, for her har vi bare regn! Trivelig med shopping av mammaklær. Jeg har bare handlet på H&M selv om det er flere babybutikker her, for jeg orker ikke å legge så utrolig mye penger i det. Bakdelen med H&M er at det blir ganske kjedelig etterhvert, i svart/grått/mørkeblått, og det er lite utvalg. I tillegg ser det ut til at det er mange gravide heromkring som bruker samme størrelse som meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan godt sende over litt :sol: hit, for her har vi bare regn! Trivelig med shopping av mammaklær. Jeg har bare handlet på H&M selv om det er flere babybutikker her, for jeg orker ikke å legge så utrolig mye penger i det. Bakdelen med H&M er at det blir ganske kjedelig etterhvert, i svart/grått/mørkeblått, og det er lite utvalg. I tillegg ser det ut til at det er mange gravide heromkring som bruker samme størrelse som meg!

Jeg sender gjerne over litt solskinn! Spørs om jeg får det til ;)

Jeg kjenner meg veldig igjen, for jeg handler egentlig bare på H&M selv. Det er som du sier veldig kjedelig der, med grått, svart og mørkeblått, men om jeg går i en mammabutikk så er det ikke verdt det, så jeg ender med å gå tilbake til H&M likevel :fnise:

Jeg fikk kjøpt to mammabukser i går da, og det trengte jeg. Og så prøvte jeg en rød topp også (eneste røde de hadde på H&M tror jeg), men den blei aaalt for posete på magen, så jeg får vente ei stund med å handle mammatopper. Jeg har jo omtrent ikke mage enda, og får se hva jeg trenger etterhvert som magen kommer :)

Nå har jeg ei liste over ting å kjøpe til lillegutt da, så det er kanskje greit å ikke handle for mye til megselv akkurat nå uansett. Vi skal til syden i påsken med hele familien min, så da må jeg på handel av sommerklær en dag snart, for alle sommerklærne til lillegutt er vel for små nå. Det er morro å handle nytt til han, men jeg merker at penger til barneklær alltid går ut fra min konto av en eller annen grunn... Kjære er jo aldri ute og handler klær til han ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos jordmor i dag, og hun var heldigvis veldig koselig. Hun sleit med å finne hjerteslaga til den lille, så da tok hun fram ultralydapparatet så jeg fikk sett han/hun i stedet :) Såg helt klart hjerteslag der, men ellers ikke så mye bevegelse for ungen sov nok :rodmer:

Ellers hadde jeg lavt blodtrykk, noe jeg merker på hodet for tida, men jeg trodde det mest var pga at jeg har vært syk og at det satt igjen enda. Men det er sikkert en kombinasjon, for bihulene er ikke i helt topp stand enda. Formen er bra nå hvertfall, er bare plaga av hodepine utover ettermiddagen/kvelden, så i morgen skal jeg på jobb igjen :)

Fikk time til ordinær UL 10.april, og skal til jordmor igjen den dagen også, like etter UL :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er glad for at jeg får god oppfølging denne gangen ja :)

Her skjer det lite nytt igrunn. Venter veldig på å kjenne spark i magen, og ikke minst jevnlig. Jeg er ganske sikker på at jeg har kjent bevegelse, men klarer likevel ikke å slappe helt av før jeg kjenner det bedre og oftere ;)

Litt statusoppdatering om graviditeten:

Jeg har vært litt mindre kvalm denne gangen enn forrige gang, og ikke hatt behov for å måtte få i meg mat på nettene denne gangen, men har likevel kasta opp en del mer denne gangen, og kaster fremdeles opp ca en gang i uka. Den trøtte perioden varte/varer lenger denne gangen, sannsynligvis også pga lillegutt som krever sitt som gjør at jeg blir ekstra sliten + at jeg kan ikke slappe av når jeg selv vil. Jeg er ikke noe særs plaga av hormoner denne gangen heller, men blir fortere irritert og sier fortere fra om ting enn normalt sett. Det med å si fra bør jeg fortsette med etter graviditeten også ;) Ellers har jeg ikke gått opp i vekt enda. Gikk derimot ned et par kilo i forbindelse med at jeg var syk, og nærmer meg utgangspunktet igjen nå. Den siste uka har magen så smått begynt å vise, men jeg kunne nok klart å holde det skjult litt til om jeg ville, alt etter klærne jeg har på. Begynte med gravidbukser forrige uke. Og i dag kom jeg igang med bekkentrening også, og kjenner den treninga skikkelig godt nå :nigo:

Vel, det var det jeg kom på for denne gang. Har kommet meg i seng alt, har en følelse av at lillegutt kommer til å være en del våken i natt, for han var helt fra seg da vi la han og grein lenge. Muligens ei ny jeksel er på vei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...