Gjest brutal_mann Skrevet 25. desember 2010 #21 Del Skrevet 25. desember 2010 Og mannen min flyttet min bil ute på gårdsplassen, før han satte seg inn i sin egen bil - og rygget rett i siden på min bil... Tro'kke det er alt som kan spores tilbake til kjønn, for å si det slik. Han var nok befengt med jentelus etter å ha flyttet din bil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
QueenPenelope Skrevet 25. desember 2010 #22 Del Skrevet 25. desember 2010 Han var nok befengt med jentelus etter å ha flyttet din bil Ja, jeg er så heit at han ble megadistrahert bare av bilen min! Han har jo faktisk klart klisjeen med å kollidere med en annen bil fordi han så ei skikkelig fin dame på gangstien også... menn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinker8ell Skrevet 25. desember 2010 #23 Del Skrevet 25. desember 2010 morsom diskusjon! Hoss oss deler vi på kjøring: bykjøring er min spesialitet, mens han tar seg av lengre distanser med mindre biler. Å parkere utfor et kjøpesenter er noe av det mest stressfulle han vet, mens jeg synes det er en dans på roser (og tørr si at jeg er meget flink til stressende situasjoner med mye trafikk og biler). Jeg har hatt lappen 3 år, han har hatt lappen i 12... Tror bare ikke alle er laget for all slags kjøring, og dermed er kanskje ikke alle laget for kjøring generelt? ... Og angående menn som blander seg i kvinners kjøring: først var det far. Han begynte å snu seg når jeg skulle rygge, men etter klar beskjed om å se rett fram gjorde han aldri det igjen. Det samme gjelder faktisk typen. Han sa forleden dag: "kjør etter den bilden" (kjøring inn på vei med forkjørsrett). Han fikk også klar beskjed, og har ikke sagt noe siden... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kleni Skrevet 25. desember 2010 #24 Del Skrevet 25. desember 2010 (endret) Menn har bedre dybdesyn, ergo vi kan bedre bedømme avstander enn kvinner, samt bedre øye-hånd-koordinasjon ( som antler nevnte). Kvinner har derimot bedre fargesyn og perifert syn ( bedre breddesyn, menn har med tunnelsyn ), dette er grunnen til at dere er bedre til å lete. Dette stammer fra urmennesket, den tiden menn var jegere og kvinner sankere. Kroppene våre spesialiserte seg over tid på de ulike arbeidsoppgavene vi hadde. Endret 25. desember 2010 av Kleni 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cipheria Skrevet 26. desember 2010 #25 Del Skrevet 26. desember 2010 (endret) Kvinner som for eks spiller TV-spill har bedre romfølelse enn sine medkvinner, så vi kan spekulere i hva som er medfødt of hva som er tillært. Lurer litt på hvordan man kan dra slike konklusjoner fra at menn har bedre ditt og kvinner bedre datt. Dersom det var slik, så burde kvinner være overrepresentert i ulykkesstatistikken. Dersom man skal ta utgangspunkt i det over kan man like godt si at kvinner er bedre til å kjøre da de har mindre sannsynlighet for å bli fartsblinde og bruker sitt overlegne fargesyn til å oppdage kaniner i veikanten o_O Endret 27. desember 2010 av Cipheria Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Violently Happy Skrevet 29. desember 2010 #26 Del Skrevet 29. desember 2010 Jeg kjenner ingen menn som lukeparkerer. Jeg derimot lukeparkerer, og jeg er kvinne Jeg synes det er gøy å lukeparkere! Og jeg har ingen nevneverdige problemer med det heller. Og så vet jeg bredden på bilen slik at jeg kan kjøre såpass nærme parkerte biler på høyre side uten å dulte borti dem. Ser få andre kvinner som vet/gjør det altså. Spesielt dem med store biler. Midt i veien. Helt tragisk at noen av dem har bil. >.< Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pappagutt Skrevet 9. januar 2011 #27 Del Skrevet 9. januar 2011 (endret) Lurer litt på hvordan man kan dra slike konklusjoner fra at menn har bedre ditt og kvinner bedre datt. Dersom det var slik, så burde kvinner være overrepresentert i ulykkesstatistikken. Kvinner er nettopp overrepresentert i ulykkesstatistikk. Link Vegvesenet Hovedgrunnen til at menn er bedre til å kjøre bil er selvfølgelig at man tilbringer mer tid bak rattet. Faktisk kjører menn i snitt over 50 % mer enn kvinner, og som i det meste annet så gjør øvelse mester. Må bare legge til at det er helt utrulig at det er etablert en halvsannhet om at kvinner er bedre til å kjøre enn menn. Er også verd å legge merke til det ufortjent dårlige ryktet 18-19 årige gutter har fått i forhold til sine jevnaldrende jenter. (Ikke misforstå, begge gruppene utpreger seg som dårlige sjåfører). Artikkel Dagblabet Artikkel VG Endret 9. januar 2011 av Pappagutt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2011 #28 Del Skrevet 11. januar 2011 Jeg VET at jeg kjører bra, men så har jeg kjørt bil omtrent hver eneste dag siden jeg var 16 (takk, snille pappa!). Når familien drar på tur, er det hovedsakelig jeg som tar rattet, mens mannen snorker i passasjersetet. Dette kommer av at vi tidlig i forholdet fant ut at jeg var den dårligste passasjeren.... Det er med bilkjøring som med alt annet, øvelse gjør deg bedre! Til alle kvinner der ute, ta ansvar, grip rattet! P.s: Bilkjøring er GØY! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå