Gå til innhold

Kvinner er mere overfladiske en menn

Fremhevede innlegg

Gjest Thrillseeker
Skrevet (endret)

Som mann trenger man bare ha en feit bil og/eller mye penger i hånd for å dra damer. Det trengs ikke stort mere en det og man har kvinner på rekke og rad. Stygge, sosialt tilbakeståendes menn med feite biler har fjortiser ståendes på rad og rekke i kø utenfor bilen. Rike menn som er skam stygge går rundt med de vakreste av kvinner, og mennene er gjerne 30år eldre, men den ultimate måten å dra damer på er å bli kjendis. Da står halve kvinnebefolkningen å sikler på deg, enda du er aldri så stygg og har aldri så ekkel personlighet. Det er ikke personligheten din som teller, det er status og penger som virkelig betyr noe. Et annet eksempel er kvinners uendelige søken etter å se perfekt ut. De bruker tonnevis av penger og tid på å kaste på seg makeup, pushup og alt som gjør at de ikke ser ut som de virkelig gjør. Hvormange menn bruker timesvis på badet? Ikke mange ihvertfall... For å ikke snakke om hvormange kvinner står og hyler i kor og detter sammen i tårer når de ser en kjendismann, de blir helt ville etter ham. Hadde han ikke vært kjendis hadde de samme kvinnene ikke kastet et blikk etter ham engang. Har du noensinne sett menn stå og hyle og grine i kor, mens Britney går på det "røde teppet"? Neppe.

Mange kvinner vil sikkert hevde jeg tar feil, de giftet seg trossalt med en mann med normal inntekt og ikke var han kjendis heller. Dette skyldes sjeldent annet en valgbegrensning, man må ta til takke med det man kan få. Ikke alle kan gifte seg med en kjendis, riking eller en som kjører rundt i en råstylet bil. Slik er det bare.

Ja, også konklusjonen: Menn har lenge blitt prøvd prakket på hudkremer, sminke og medias bilde av hvordan menn skal se ut, akkurat slik kvinner har blitt, men menn biter ikke på. Forskjellen er at menn ikke er overfladiske sammenlignet med kvinner. De fleste av oss bryr oss ikke stort om hvordan vi ser ut, om du som kvinne er rik, kjører en feit bil eller er kjendis, men dette gjør dere kvinner. Å si kvinner er overfladisk sammenlignet med menn ville vært en underdrivelse.

Endret av Thrillseeker
Videoannonse
Annonse
Gjest Prøvis
Skrevet

Dette kommer altså fra en mann som vil at damene skal operere kjønnsleppene sine for at han ikke skal vemmes av dem... Nei da, menn er ikke overfladiske.. :kaffekopp:

• Liker 4
Skrevet

Dette kommer altså fra en mann som vil at damene skal operere kjønnsleppene sine for at han ikke skal vemmes av dem... Nei da, menn er ikke overfladiske.. :kaffekopp:

Er det egentlig noen tvil om at kvinner er mer overfladiske?

Drømmemenn bør ha en god jobb og godt betalt, selv liker damene å shoppe

Skrevet

Menn er tiltrukket av utseende og kvinner av status, slik har det alltid vært og slik vil det alltid være, vet ikke om det er en nyttig øvelse å finne ut hva som er mest overfladisk.

Det fine er at ikke alle menn har like høy status og alle kvinner har like flott utseende så da finnes det noen for alle der ute bare en har realistiske forventninger. Hurra!

Gjest Prøvis
Skrevet (endret)

Er det egentlig noen tvil om at kvinner er mer overfladiske?

Drømmemenn bør ha en god jobb og godt betalt, selv liker damene å shoppe

Det man alltid glemmer med sånne generaliseringer er at de aldri gjelder alle, de gjelder noen. Og ja, NOEN kvinner har disse kravene. Jeg derimot har aldri hatt det, shopping er noe jeg gjør når jeg må, ikke noe jeg gjør av lyst. Der noen kvinner har krav til mannens økonomi så har noen menn krav til kvinnens utseende, store pupper, fine kjønnslepper, slank osv. Det er jo ikke mindre overfladisk. Og mange menn har jo blitt like opptatt av eget utseende og bekledning som mange kvinner er. Noen er sånn og andre er slik.

Endret av Prøvis
Gjest BabyBlue
Skrevet

:skratte:

Synes så synd i de kvinnehatende og psykisk forslåtte mennene som kommer hit å klager. Skaff dere en psykolog for å komme dere over det ekstreme hatet dere har i dere 24/7.

Gjest stillness
Skrevet

Ja,dette innlegget og samtlige innlegg fra deg oser jo av bitterhet og hat mot kvinner.

Mulig du har hatt dårlig erfaring med enkelte kvinner,men dette betyr ikke at generaliseringene dine passer på alle kvinner der ute.

Dessuten er du ikke noe bedre selv siden du syns det er på sin plass at kvinner skal operere musa si om den ikke er perfekt nok.

Viser bare en utrolig dobbeltmoral at du syter og klager over hvor overfladiske kvinner er mens for deg selv er det helt ok å være det.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Det man alltid glemmer med sånne generaliseringer er at de aldri gjelder alle, de gjelder noen. Og ja, NOEN kvinner har disse kravene. Jeg derimot har aldri hatt det, shopping er noe jeg gjør når jeg må, ikke noe jeg gjør av lyst. Der noen kvinner har krav til mannens økonomi så har noen menn krav til kvinnens utseende, store pupper, fine kjønnslepper, slank osv. Det er jo ikke mindre overfladisk. Og mange menn har jo blitt like opptatt av eget utseende og bekledning som mange kvinner er. Noen er sånn og andre er slik.

Ingen som har sagt at dette gjelder alle kvinner heller, men det betyr ikke at generaliseringer nødvendigvis er feil.

At noen menn er mer overfladisk enn noen kvinner spiller ingen rolle.

Endret av Larsern
Skrevet (endret)

Å nei, enda en sutrete og bitter mann som kommer her på KG for å spy edder og galle om hvor fæle vi kvinner er. Det må da være mer enn nok med de vi har nå. :roll:

Endret av Tabris
  • Liker 1
Skrevet

Å nei, enda en sutrete og bitter mann som kommer her på KG for å spy edder og galle om hvor fæle vi kvinner er. Det må da være mer enn nok med de vi har nå. :roll:

En liten korreksjon: Jeg har vært her en stund.

Bitter, javel. Skal huske på det neste gang likelønnsdebatten kommer opp.

Skrevet

Hjelpe meg - så skummelt! :sjokk:

...eller...Hva kan du egentlig gjøre? Straffe dem som synes du skriver dustete poster på KG med å vise frem lommeboken din? Sjikkelig dypt og utrolig ikke-overflatisk, i så fall. :nigo:

Skrevet

Hvorfor er det mer overflatisk, og dermed moralsk forkastelig, å gå etter status/penger/makt (som det hevdes at alle kvinner gjør) enn det er å gå etter utseende/BH-størrelse/trangest kjole (som er det menn er kjent for å gjøre)?

• Liker 2
Gjest Idamarte
Skrevet

Er menn nødvendigvis så dype selv om de ikke bryr seg om eget utseende?

Gjest stillness
Skrevet (endret)

Ingen som har sagt at dette gjelder alle kvinner heller, men det betyr ikke at generaliseringer nødvendigvis er feil.

At noen menn er mer overfladisk enn noen kvinner spiller ingen rolle.

Generaliseringer vil vel alltid passe på noen,men ikke alle.Poenget er vel at mange ser på generaliseringer som en slags sannhet som alle innenfor en viss gruppe må passe inn i.

I dette tilfellet viser det vel noen som ønsker å hevde seg selv og sin "gruppe" som noe bedre ved å rakke ned på en annen som man ofte ser eksempler på her inne.Da syns jeg ikke generaliseringer blir brukt på noen god måte,da de bare forårsaker mer bitterhet og hat.

Hadde vært mye lettere om man begynte å vurdere hverandre som individer der alle er forskjellige enn som grupper der alle har de samme egenskapene,men da kunne vel ikke folk sittet og klagd over hvor forferdelige kvinner eller menn er hele tiden ;)

Endret av stillness
  • Liker 1
Gjest Eurodice
Skrevet

Jeg tror det var Thrillseeker det var siktet til.

Skrevet

Som mann trenger man bare ha en feit bil og/eller mye penger i hånd for å dra damer. Det trengs ikke stort mere en det og man har kvinner på rekke og rad. Stygge, sosialt tilbakeståendes menn med feite biler har fjortiser ståendes på rad og rekke i kø utenfor bilen. Rike menn som er skam stygge går rundt med de vakreste av kvinner, og mennene er gjerne 30år eldre, men den ultimate måten å dra damer på er å bli kjendis. Da står halve kvinnebefolkningen å sikler på deg, enda du er aldri så stygg og har aldri så ekkel personlighet. Det er ikke personligheten din som teller, det er status og penger som virkelig betyr noe. Et annet eksempel er kvinners uendelige søken etter å se perfekt ut. De bruker tonnevis av penger og tid på å kaste på seg makeup, pushup og alt som gjør at de ikke ser ut som de virkelig gjør. Hvormange menn bruker timesvis på badet? Ikke mange ihvertfall... For å ikke snakke om hvormange kvinner står og hyler i kor og detter sammen i tårer når de ser en kjendismann, de blir helt ville etter ham. Hadde han ikke vært kjendis hadde de samme kvinnene ikke kastet et blikk etter ham engang. Har du noensinne sett menn stå og hyle og grine i kor, mens Britney går på det "røde teppet"? Neppe.

Mange kvinner vil sikkert hevde jeg tar feil, de giftet seg trossalt med en mann med normal inntekt og ikke var han kjendis heller. Dette skyldes sjeldent annet en valgbegrensning, man må ta til takke med det man kan få. Ikke alle kan gifte seg med en kjendis, riking eller en som kjører rundt i en råstylet bil. Slik er det bare.

Ja, også konklusjonen: Menn har lenge blitt prøvd prakket på hudkremer, sminke og medias bilde av hvordan menn skal se ut, akkurat slik kvinner har blitt, men menn biter ikke på. Forskjellen er at menn ikke er overfladiske sammenlignet med kvinner. De fleste av oss bryr oss ikke stort om hvordan vi ser ut, om du som kvinne er rik, kjører en feit bil eller er kjendis, men dette gjør dere kvinner. Å si kvinner er overfladisk sammenlignet med menn ville vært en underdrivelse.

:skratte::skratte::skratte::skratte::skratte::skratte::skratte::skratte::skratte::skratte::skratte::skratte:

Skrevet

Innlegget mitt var ment til TS.

Skrevet

Hjelpe meg - så skummelt! :sjokk:

...eller...Hva kan du egentlig gjøre? Straffe dem som synes du skriver dustete poster på KG med å vise frem lommeboken din? Sjikkelig dypt og utrolig ikke-overflatisk, i så fall. :nigo:

Vel, jeg er ikke bitter på kvinner, men det var tydeligvis det som måtte være forklaringen dersom jeg syntes kvinner var mer overfladiske enn menn.

Min lommebok har ingenting med verken dette eller likelønn å gjøre.

Skrevet

Vel, jeg er ikke bitter på kvinner, men det var tydeligvis det som måtte være forklaringen dersom jeg syntes kvinner var mer overfladiske enn menn.

Min lommebok har ingenting med verken dette eller likelønn å gjøre.

Men, alstå: Du sa: -Bitter, jeg? Jeg skal huske det neste gang likelønnsdebatten kommer opp.

Og da lurte jeg på hva du egentrlig mente med det.

mvh samme anonym bruker som spurte om lommeboken :)

Skrevet

:tommelopp:

På seg selv kjenner man andre? :vetikke:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...