Rachel Skrevet 15. oktober 2003 #1 Del Skrevet 15. oktober 2003 Jeg har en lite utviklende jobb som jeg trives dårlig i. Er på utkikk etter noe annet. Kjenner det kribler i kroppen, i fingrene, når jeg tenker på kontorarbeid, sekretærstilling, organisering, administrasjon... Tror det er mitt bord. Jeg har liten/ingen utdannelse, men noen års arbeidserfaring i diverse lavtlønnsyrker. Har en positiv og sterk personlighet. Hvordan går jeg best frem for å skaffe meg en plass bak et skrivebord, der jeg kan få brukt mine sosiale og organiserende evner? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 15. oktober 2003 #2 Del Skrevet 15. oktober 2003 Jeg klarte faktisk dette (å få kontorjobb til tross for manglende utdanning). Aner ikke hvordan det skjedde, annet enn at jeg hadde en annen jobb i firmaet da det ble en ledig plass på kontoret. Jeg hadde vist at jeg kunne og ville jobbe og ble dyttet inn i stillingen. Det kan nok være lurt å skaffe seg litt utdanning i form av kurs. Du bør kunne skrive raskt og feilfritt på PC, beherske Office-programmer, ha kjennskap til data generelt. Det finnes sekretærkurs som går over kort tid (1/2 år tror jeg). Kanskje det hadde vært noe? Uansett er det ikke lett å få jobb på et kontor når man ikke har erfaring eller utdanning fra lignende. Det beste er kanskje å finne en sentralbordstilling e.l. Da ramler du borti en del kontor-oppgaver som kan føre deg videre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tjorven Skrevet 16. oktober 2003 #3 Del Skrevet 16. oktober 2003 Jeg jobber som sekretær, og det selvom jeg ofte har blitt sett på som "overkvalifisert" til en slik stilling... Jeg har 4 år med datautdannelse bak meg, men nå er jeg altså "bare" sekretær. Men jeg stortrives i jobben min og er kjempeglad for at jeg ikke jobber med data. Mitt beste råd er vel egentlig å sende ut søknader på relevante stillinger. Lage en interessant søknad som fanger interessen til den som skal lese den. Ta også gjerne kurs som er relevant for det du ønsker å jobbe med. Det er også viktige med gode datakunnskaper. En annen måte er jo å få jobb gjennom vikarbyrå. Da kan man kanskje på en enklere måte få litt erfaring eller komme inn i en bedrift, for siden lettere få fast jobb enten i den bedriften eller i en annen bedrift. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rachel Skrevet 16. oktober 2003 Forfatter #4 Del Skrevet 16. oktober 2003 Ok, takk for tips... Det er bare det at jeg ikke kan drive å "leke meg" som vikar, da jeg MÅ ha et visst beløp penger inn i felleskassa hver mnd. Vikarjobbing er jo usikkert, og man bør være ledig hele tiden når man ikke er på oppdrag. Ting blir lite fleksibelt sånn sett når man har barn og huslån!.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tjorven Skrevet 16. oktober 2003 #5 Del Skrevet 16. oktober 2003 Vikarjobbing er jo usikkert, og man bør være ledig hele tiden når man ikke er på oppdrag. Ting blir lite fleksibelt sånn sett når man har barn og huslån!.... Ja, det er jo en risiko som ligger der. Men man kan jo få lange vikaroppdrag også. Vet også at enkelte vikarbyråer rekrutterer til faste stillinger og kun lange vikaroppdrag, så det kan ligge en mulighet der... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rachel Skrevet 16. oktober 2003 Forfatter #6 Del Skrevet 16. oktober 2003 Vet du hvilke vikarbyråer det gjelder? Hvis det betyr økonomisk usikkerhet for oss at jeg vil ha ny jobb, blir jeg heller i den gamle utrivelige jobben. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tjorven Skrevet 16. oktober 2003 #7 Del Skrevet 16. oktober 2003 Vet du hvilke vikarbyråer det gjelder? Hvis det betyr økonomisk usikkerhet for oss at jeg vil ha ny jobb, blir jeg heller i den gamle utrivelige jobben. Kjenner det igjen, for jeg er sånn selv også. Vet at Xtra har en egen avdeling som kun rekrutterer til faste stillinger. I tillegg har de stort sett bare lange oppdrag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå