Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 8. desember 2010 #1 Del Skrevet 8. desember 2010 Skal bake pepperkaker, og pleier å ha "vanlig" hvit glasur på, som vel er melis, eggehvite og sitron. Men kan man få til denne med flere farger? Hvordan gjør man eventuelt det? Hadde vært kjekt med f.eks. grønn, rød, blå glasur... Hvordan (og med hva) pynter du dine pepperkaker?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kladd Skrevet 8. desember 2010 #2 Del Skrevet 8. desember 2010 Konditorfarge? Eller tenkte du noe mer fancy? Jeg bruker iallefall det. Men det er litt vanskelig å få fargene skikkelig mørke, de blir litt mer "grelle". Til pynting bruker jeg som regel kun non-stop, sølvkuler, mandler og evt kakepynt (hjerter osv). Mange bruker jo all slags type godis, men jeg synes det blir alt for søtt og vanskelig å spise. De fineste pepperkakene synes jeg er de som er pyntet helt enkelt, kun med hvit melis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hinata Skrevet 8. desember 2010 #3 Del Skrevet 8. desember 2010 Er vel bare å ha noen dråper med konditorfarge oppi det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Golde Skrevet 8. desember 2010 #4 Del Skrevet 8. desember 2010 Enkleste måten å få til farget glasur er å bare tilsette et par dråper konditorfarge i glasuren. Ellers lager du glasuren slik du pleier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illusen Skrevet 8. desember 2010 #5 Del Skrevet 8. desember 2010 Du kan jo bruke konditor farger i melisen. Jeg bruker de fra cacas (tror jeg de heter) De er gele-aktige istedet for flytende og utrolig drøye, samt at de lager finere farger enn de du kjøper på dagligvare-butikkene. Som pynt bruker vi Non-stop Smarties Sølvkuler Skoldede mandler Rosiner Seigmenn Jeg bruker også de "vanlige" konditorfargene til å farge sukker med. Har sukker i en kopp, drypper i litt konditorfarge og blander det. Heller sukkeret ut til tørk på et bakepapir til dagen etter - så har jeg rosa og lys grønt glitter strø å dyppe/drysse pepperkakene i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå