Gå til innhold

Pynting av pepperkaker


Gjest Ms. Raggsokk

Anbefalte innlegg

Gjest Ms. Raggsokk

Skal bake pepperkaker, og pleier å ha "vanlig" hvit glasur på, som vel er melis, eggehvite og sitron.

Men kan man få til denne med flere farger? Hvordan gjør man eventuelt det? Hadde vært kjekt med f.eks. grønn, rød, blå glasur...

Hvordan (og med hva) pynter du dine pepperkaker??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Konditorfarge? Eller tenkte du noe mer fancy? Jeg bruker iallefall det. Men det er litt vanskelig å få fargene skikkelig mørke, de blir litt mer "grelle".

Til pynting bruker jeg som regel kun non-stop, sølvkuler, mandler og evt kakepynt (hjerter osv). Mange bruker jo all slags type godis, men jeg synes det blir alt for søtt og vanskelig å spise. De fineste pepperkakene synes jeg er de som er pyntet helt enkelt, kun med hvit melis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkleste måten å få til farget glasur er å bare tilsette et par dråper konditorfarge i glasuren. Ellers lager du glasuren slik du pleier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo bruke konditor farger i melisen. Jeg bruker de fra cacas (tror jeg de heter) De er gele-aktige istedet for flytende og utrolig drøye, samt at de lager finere farger enn de du kjøper på dagligvare-butikkene.

Som pynt bruker vi

Non-stop

Smarties

Sølvkuler

Skoldede mandler

Rosiner

Seigmenn

Jeg bruker også de "vanlige" konditorfargene til å farge sukker med. Har sukker i en kopp, drypper i litt konditorfarge og blander det. Heller sukkeret ut til tørk på et bakepapir til dagen etter - så har jeg rosa og lys grønt glitter strø å dyppe/drysse pepperkakene i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...