Gå til innhold

Pinnekjøtt hel side


Gjest Limax

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har et spørsmål. Var sent ute i år, men fikk i siste liten bestillt pinnekjøtt fra en leverandør på vestlandet.

Jeg er glad i litt lengde på ribbena på pinnekjøttet mitt, og bestilte en hel side jeg tenkte å kutte selv. Etter å ha tenkt over dette, ser jeg at dette kanskje var litt dumt. Ingen erfaring med dette, og har vel heller ikke alt av "utstyr" som trengs.

Så jeg lurer på...Tror dere en slakter kan/vil kutte dette opp for meg? Er dette vanskelig å gjøre på egen hånd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I en vanlig butikk tviler jeg på at noen gidder å kutte opp noe du har kjøpt ett annet sted...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke kontakte en videregående skole som har linjen kjøttfag og høre om de kan gjøre det for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du presiserer at du ønsker å betale de i butikken for tjenesten med å skjære opp kan det vel hende de gjør det? Eller strider det mot hygieneregler eller noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Limax

Jeg tenkte i utgangspunktet på en slakter utenom kjedene, og planen var jo å betale for dette. Men har ikke tenkt på hygieneaspektet ved dette, kan jo absolutt være en grunn til at de nekter å gjøre det. En skole med kjøttlinje hadde vel vært en mulighet, men ser for meg mye styr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør et slakteri eller et sted med en god kjøttdisk. Jeg har stort sett ringt på forhånd og kommet i en rolig periode. Aldri vært noe problem. Ikke betalt noe, men har gjerne kjøpt noe annet kjøtt som "betaling".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her kuttet jeg opp pinnekjøttet selv for to uker siden, og det gikk veldig fint. Brukte en brødkniv, og en veldig skarp kokkekniv. Neste gang skal jeg jammen meg bruke tur-sagen som vi har, den er liten og hendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk helt supert, og det beste; du kan jo bestemme størrelsen selv. Siden jeg delte opp var ganske så stor, så jeg måtte sage mange av pinnene i to. Vet at min mor også har delt opp pinnekjøtt selv mange ganger, med stor suksess! Måtte bruke en hammer for å komme gjennom beina øverst, men det var ikkeno problem.

(selvsagt hadde det vært raskere å fått noen til å gjøre det, men vi bor litt utafor allfarvei, så det var enklest å gjøre det selv)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å kutte langs pinnene, og tvers igjennom på endene. En litt stor og nyslipt kniv gjør susen, og så er det greit med en hammer til å slå på kniven når du skal gjennom brusk og bein på endene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...