Gjest Dolphina Skrevet 15. oktober 2003 #1 Del Skrevet 15. oktober 2003 Hei! Lurte på om det er noen som har kjennskap til denne rasen jeg? Håper å få tak i en snart.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kira Skrevet 15. oktober 2003 #2 Del Skrevet 15. oktober 2003 Jaa. :D Har ei venninne som har en CKCS. En blenheim, tror jeg den fargen heter. Nydelig gutt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snehvit Skrevet 15. oktober 2003 #3 Del Skrevet 15. oktober 2003 Jeg vokste opp med en Cavalier King Charles Spaniel, og kan virkelig anbefale denne rasen på det varmeste! Dessverre måtte den avlives i fjor, men foreldrene mine har fått seg en ny. Dette er kjempeherlige hunder med et svært godt gemytt, og slett ingen "gneldrehunder" slik små hunder ellers ofte har en tendens til å være. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Donna Skrevet 16. oktober 2003 #4 Del Skrevet 16. oktober 2003 Tja hva kan man si *ler*- de er like individuelle som andre raser. En cavalier SKAL være glad og blid og absolutt ikke skeptisk. Den har en hale som logrer stort sett hele tiden - og er veldig glade i mennesker. De er ikke så veldig glade i å være alene - men det går. De er VELDIG tilpassningsdyktige !!! Elsker å gå på tur - men må ikke for en hver pris gå lang tur hver dag. De er sporty og glade og utholdende. Men noen kan ikke fordra å gå ut når det regner og de blir våte på labbene *ler* .....hvilket går over når de først er blitt våte. Dette er en rase som sjarmerer de aller fleste med sin åpenhet og glede. En cavalier som er nervøs eller skeptisk er absolut ikke typisk. Her kan arv ha noe å si - men også hvor godt den er MILJØTRENT og preget på mennesker - og hvilke erfaringer den har gjort seg. Hannene er oftest veldig glade i det motsatte kjønn og setter alt in for å sjarmere *ler* ...da løfter de ørene så godt det lar seg gjøre, retter seg opp , løfter hodet, og logrer stolt med den feiende flotte halen - mens de tripper rundt og prøver å sjekke opp *ler*... En cavalier er en enkel og grei hund . Den blir hva man gjør den til. Om dne ikke får oppdragelse så blir den en ufordragelig liten gneldrete fillebikkje ......for den oppdragelse så får du en fantasktisk herlig kammerat. De er ofte litt myke - de er jo spaniels - så kadaver dressur er IKKE det riktige. (ingen hunder liker det) .......Lær inn ting med det gode- og de er ivrige. De røyter masse - desverre - men her gjelder det å være filink å gre den. De har ofte hjerteproblemer. Vær kritisk ved valg av oppdretter og foreldredyr. De har noe jaktinnstinkt - og kan som andre hunder løpe etter fugler og katter. Her kommer igjen tilvenning og trening inn i bildet. DEt den lykkes i gjentar den - det den mislykkes i - vil den mest sansynlig ikke gidde prøve seg på ....ergo - ikke la den herje rundt ... Når det gjelder gneldring - så varierer dette også. Hva man lar den få lov til ..noen bjeffer masse - andre ikke ..... en cavalier pleier å gå greit sammen med andre hunder. Oftest så er de rolige og holder seg unna bråk - men untakene finnes. Vikgit å huske på at det er en liten hund - og at herjing fra store hunder kan føre til skader på skjelettet.....tenk bare på en diger labb som smeller ned over en liten rygg .........men ikke overbeskytt de ...bare ikke liksom legg opp til herjing hvis forskjelen i størrelse er veldig stor - og se etter on hunden synes det er ok ...... hva mer kan man si tro .....tja .....*ler* ..det er en tvers gjennom herslig snill og koselig rase- som er enkel å ha med å gjøre - og vinner de fleste hjerter .......et ypperlig valg spør du meg - om man vil ha en kompis ....til agility er de supre - også lydighet .....og så kan de bære inn avisen *ler*.....og mange blir veldig kry og glade for å få lov å hjelpe til å bære ! spør om du lurer på noe og beklager eventuelle skrivefeil i min iver *ler* :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Malena Skrevet 17. oktober 2003 #5 Del Skrevet 17. oktober 2003 Nydelig skrevet om Cavalieren, Virgo - de er vakre både av utseende og lynne ... Cavaliergutten min er familiens absolutte midtpunkt ... noe av det som er så fint med rasen er at de ikke er noen utpregede "enmannshunder" - de har kjærlighet nok for hele familien. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå