Gå til innhold

Neitakk til julemat, jeg foretrekker heller BigMac

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har prøvd å like julemat hver eneste jul, men faller alltid tilbake på at jeg ikke kommer til å lære meg å like det noen gang.

Juleribbe er forsåvidt greit så lenge den er saftig uten for mye griseri og fett, men andre ting som julepølser, medisterkaker og juleskinker takler jeg ikke like bra.

Er det flere særinger som meg der ute, som heller ville dratt på Mc'ern eller? :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg elsker ribbe og pinnekjøtt, men medisterkaker, juleskinker, julepølser og lignende pålegg og tilbehør som har ordet "jul" i navnet holder jeg meg langt unna. Ja til potet, saus og grønnsaker til ribben og poteter, fett og kålrabistappe til pinnekjøttet. All I need ;)

(og sylte? Blæææ)

• Liker 3
Skrevet

Nja, ville nok ikke hatt mcdonalds mat i julen, men hadde ikke takket nei til taco eller pizza isteden for julepølse og medisterkaker :jepp:

Skrevet

Ja.

Men jeg skal spise hjemmelaget pizza hjemme.

Skrevet (endret)

Nja, ville nok ikke hatt mcdonalds mat i julen, men hadde ikke takket nei til taco eller pizza isteden for julepølse og medisterkaker :jepp:

Sant, så sant, Mc donalds kom bare frem for en overført betydning. Alt annet enn julemat på en måte :P

Endret av sophiaM
Skrevet

Jeg er kanskje litt sær, for medisterpølse og medisterkake står ikke på min ti på topp liste heller. Jeg er heller ikke veldig glad i ribbe. Men ville ikke byttet med Mc for det synes jeg er enda mindre godt.

Dessuten finnes det jo annen julemat som er god. *glede seg til pinnekjøtt*

• Liker 3
Gjest Applestore
Skrevet

Jeg greier ikke en jul uten medisterkaker!

• Liker 3
Skrevet

Og jeg gleder meg vilt til julaften og julemat nå. Ribbe, medisterpølse (det jeg gleder meg aller mest til!), medisterkaker, rødkål, poteter, sjy og flatbrød... For ikke å snakke om karamellpudding og molter til dessert. NAM! :)

Aldri i livet om jeg hadde byttet ut julematen til fordel for en BigMac.

• Liker 4
Gjest Raindrops
Skrevet

Av den typiske julematen så liker jeg egentlig bare pinnekjøtt. Ribbe går greit, men jeg klarer meg fint uten. Hvis noen hadde byttet ut pinnekjøtt med taco på julaften tror jeg at jeg hadde blitt utrolig lei meg.

Skrevet

Jeg liker ikke ribbe/medisterkaker/pinnekjøtt etc, spiser laks innbakt i butterdeig med urtesmør, ris og egg, ved siden av samme tilbehør som andre (surkål, potet, grønnsaker, saus). Mannen elsker ribbe :)

Skrevet

Kalkun er jo godt:) mye bedre enn mc mat:D

Skrevet

Jeg elsker julemat! Ribbe, pinnekjøtt, medisterkaker og -pølser, kalkun, saltkjøtt, julepålegg.. NAM! :)

Har spist ribbe et par ganger allerede, tjuvstartet i slutten av november. :ler:

Gjest Blondie65
Skrevet (endret)

Dessuten finnes det jo annen julemat som er god. *glede seg til pinnekjøtt*

... eller fylt kalkun.

Eller finne annen tradisjonsrik god mat man liker.

Pizza og taco er for meg dårlige erstatninger for mat. Greit i en fei, men ikke for ofte. Pizza er ofte overtidsmat i tillegg.

Endret av Blondie65
Skrevet

Jeg synes pinnekjøtt, som vi har på julaften er godt.

Kalkun som vi har første juledag er også godt.

Nyfisket torsk som vi family får andre juledag er også godt.

Konklusjonen min er at jeg ikke ville byttet ut julematen.

Skrevet

Elsker julemat, og spesielt kalkun, medisterkaker og -pølser. Masse godt tilbehør: poteter, grønnsaker, saus, rørte tyttebær... Nei, Big Mac kan du få beholde :)

Blir egentlig litt kvalm av ribbe fordi det er så fett.

- men det er vel derfor man har akevitt :)

Skrevet

Jeg misliker også julemat, så denne julen blir det kyllingfilet og bakt potet på meg :biggrin:

Gjest Carleigh-Ann
Skrevet

Jeg liker heller ikke tradisjonell norsk julemat. Er oppvokst med kalkun, mince pies og stuffing, mye bedre! Det eneste jeg liker er pinnekjøtt og kålrabistappen til mamma, det er supergodt. Så mens andre klager på at de går sånn opp i vekt i jula å går jeg heller ned hehe.

• Liker 1
Skrevet

Jeg liker heller ikke tradisjonell norsk julemat. Er oppvokst med kalkun, mince pies og stuffing, mye bedre! Det eneste jeg liker er pinnekjøtt og kålrabistappen til mamma, det er supergodt. Så mens andre klager på at de går sånn opp i vekt i jula å går jeg heller ned hehe.

Går ned i vekt fordi du ikke spiser?

Jeg synes det meste av julemat er godt, ja takk til alt av medister - pølser, kaker osv. ribbe og pinnekjøtt. Ja endog lutefisk er godt...

Jeg er ikke fullt så glad i julekaker og bakst... Kutter heller kaloriene der ;)

• Liker 1
Skrevet

Jeg liker heller ikke julemat. Blir kvalm bare av lukten av pinnekjøtt og den feite ribba, medisterkakene og julepølser, æsj.... Her blir det kalkun med mye godt tilbehør, eller koteletter. Liker alt tilbehøret da, surkål, rødkål osv. Får dere andre som ikke liker julemat reaksjoner fra andre? Opplever ofte å få komentarer om at folk synes det er rart, å noen kan overhodet ikke skjønne at det ikke går an å like julemat!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...