Pludre Skrevet 6. mai 2002 #1 Del Skrevet 6. mai 2002 Hei Min lille engel Emil sliter med diare for tiden, han er så tynn i magen at bleien suger til seg all avføringen, iblant lekker det ut oppetter ryggen og rundt bena. Han har avføring i nesten hver eneste bleie, og jeg er bekymret. Hva skal jeg gi ham for å stabilisere magen ? Finnes det noe som hjelper ? Må legge til at jeg ikke ammer lenger, han får tillegg og grøt og middag. Får vel også si at jeg også sliter med det samme, men jeg har fått meg en mageinfluensa med magekramper og oppkast. Kan det være det samme Emil har fått ?? Han virker ikke syk, er blid og glad og spiser godt. Håper noen har gode råd å dele med meg, det hadde vært fint. Hilsen en bekymret Pludre12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Freetime Skrevet 6. mai 2002 #2 Del Skrevet 6. mai 2002 Heisan Pludre Pass på å gi nok med væske,veldig viktig!! Ikke appelsin! og sånne sure drikker,syren er ikke bra. Nå er det vår og melontid-vannmelon er ikke bra,men honningmelon er søtt og smaker godt. Ellers så kan du gi ham vann(helst)eller saft..den drikkingen er viktig så kroppen ikke skal bli dehydrert. Er han noe særlig til å spise?Kommer det noen tenner? La han spise det han vil ha,mos litt poteter og gulrøtter,det binder magen og gulrøtter anbefales når man har en sånn mage. Om det skulle vare for lenge,2-3 dager så kontakt lege...mulig han ikke har feber,men det er greit å få sjekket senkning og sånne ting. Kommer jeg på noe mer så setter jeg det her... Håper dere snart blir bedre Klem fra Freetime Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cassandra Skrevet 6. mai 2002 #3 Del Skrevet 6. mai 2002 Når min ene datter var liten og hadde problemer med diare så legen at jeg IKKE skulle gi henne melkeprodukter. Derimot laget jeg havresuppe og blandet med husholdningssaft. Videre som Freetime skrev: gulrot vet jeg binder magen. Du får kjøpt gulrot pure i butikken... Mitt barn fikk ikke mat på to tre dager den gangen. Bare væske. Men hun var veldig liten da, jeg tror hun ikke var mer enn 6 mnd eller så. Hvis jeg var det ville jeg tatt en telefon til helse stasjon eller legevakt evt. egen lege. Der gir de deg de enæringsmessige rette rådene Lykke til begge to!! Klem fra12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Qlio Skrevet 6. mai 2002 #4 Del Skrevet 6. mai 2002 Jeg var dagmamma tidligere, og babyen der i huset fikk kokt vann med litt Weifa-C (nypeekstrakt) oppi (2 spiseskjeer som ble rørt ut i 1 1/2 liter vann). Dette vannet brukte jeg til grøt og morsmelkerstatning. Moren var sykepleier, så jeg satset på at hun visste hva hun gjorde.... *ler* Lykke til! 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 6. mai 2002 #5 Del Skrevet 6. mai 2002 Jeg har alltid gitt mine barn blåbærsaft når de har hatt diare. Det har jeg gjort fra de er små babyer. Det binder magen og er heller ikke skadelig. Du får kjøpt små glass med blåbærsaft i butikken, som du ikke trenger blande ut.(står sammen med babymaten).Men vær obs på at fargen ikke er så lett å få av klærne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 6. mai 2002 #6 Del Skrevet 6. mai 2002 Diare utover tre dager, så skal lege kontaktes. Det gjelder voksne som barn. Det er et enormt vesketap ved diare. Det er en tilstand som ikke skal bagatelliseres. Ring legen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 6. mai 2002 #7 Del Skrevet 6. mai 2002 Bland Farris og Eplemost. Det hjalp i alle fall når min lille pode hadde diaré. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Perser* Skrevet 6. mai 2002 #8 Del Skrevet 6. mai 2002 heia Cola, beste medesinen som finnes håper han blir bedre! og lykke til! ps. det er noe som går, vi hadde det slik vi også!12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pille_mor Skrevet 26. mai 2002 #9 Del Skrevet 26. mai 2002 Har et kjempegodt råd angående diareen til din lille gutt. Har selv en datter på 19 mnd. som har vært plaget en del. Lag et glass saft, ca 1 dl, og bland i 1 god t-skje med potetmel. Må drikkes raskt,helst alt sammen. Småen min liker det faktisk, det er meget effektivt synes jeg. Prøv det,skriv meg og fortell om det gikk bra. Koz og Klem 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K@rine Skrevet 1. juni 2002 #10 Del Skrevet 1. juni 2002 Noe som hjelper på litt større barn er ihvertfall å koke ris i mye vann. Sil av vannet, avkjøl det og bland det i saft. Dette virker "stoppende". Jeg har også hørt at blåbærsaft er bra. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå