AnonymBruker Skrevet 4. desember 2010 #1 Skrevet 4. desember 2010 Tenk deg at du er singel og har begynt å date en man/kvinne. Så blir du invitert på en romantisk middag hjemme hos han/henne. Hva burde han/hun servere deg?
Gjest Consensio Skrevet 4. desember 2010 #2 Skrevet 4. desember 2010 Spaghetti eller taco. Det blir det garantert gris av på en eller annen måte og da er det lettere å åpne seg opp og man kan le litt. 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2010 #3 Skrevet 4. desember 2010 Lekker sjømat, feks østers eller hummer - og champagne. Og så feks kveite eller piggvar med noe grønt (fennikel, spinat), beurre blanc og en hvit burgunder. Og noe med sjokolade til dessert, gjerne kombinert med feks pasjonsfrukt.
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2010 #4 Skrevet 4. desember 2010 Spaghetti eller taco. Det blir det garantert gris av på en eller annen måte og da er det lettere å åpne seg opp og man kan le litt. Absolutt ikke det.. etter min smak.. veldig pinlig. Tapas! Koselig å snackse av det samme.. og mange smaker i tilfelle du ikke vet hva den andre liker. Det er også romantisk å lage maten sammen, drikke vin underveis, og spise til slutt. Perfekt date!
Leanne Skrevet 4. desember 2010 #5 Skrevet 4. desember 2010 helstekt indrefilet med rødvinssaus og fløtegratinerte poteter, og masse god rødvin til
Gjesten Skrevet 4. desember 2010 #6 Skrevet 4. desember 2010 Pasta! Men ikke spaghetti. Tortellini eller ravioli
Independent_ Skrevet 4. desember 2010 #7 Skrevet 4. desember 2010 Lammecarrè syns jeg er fint å servere på sånne anledninger Jeg personlig ville blitt glad bare jeg fikk noe som var godt. Men man bør kanskje servere noe litt "trygt" siden man så tidlig i et bekjentskap, ikke vet helt hva den andre parten liker/ikke liker. Pasta er jo veldig trygt, og de fleste liker det, men kanskje litt kjedelig. Hva med biff? De fleste liker biff. Biff Wellington f.eks
Gjest Ludovie Skrevet 4. desember 2010 #9 Skrevet 4. desember 2010 Lekker sjømat, feks østers eller hummer - og champagne. Og så feks kveite eller piggvar med noe grønt (fennikel, spinat), beurre blanc og en hvit burgunder. Og noe med sjokolade til dessert, gjerne kombinert med feks pasjonsfrukt. Åh, ja. Jeg også! Eller eventuelt med mørt viltkjøtt til hovedrett (reinsdyrfilet f.eks.), og potetstappe med masse smør i, gode grønnsaker (grønnkål, f.eks.), sopp av noe slag, og en saus laget av rødvin, kraft og tørkede kirsebær. For eksempel. Biff Wellington f.eks Biff Wellington er veldig vanskelig å få til bra, ettersom jo deigen må være gjennomstekt samtidig som at kjøttet skal være perfekt stekt. Det er ikke akkurat så fryktelig lett å time! Jeg ville så definitivt likt å få servert veltilberedt Biff Wellington, men jeg ville ikke laget det selv hvis jeg skulle invitert til en romantisk middag.
redchilli Skrevet 6. desember 2010 #11 Skrevet 6. desember 2010 hva som helst, så lenge han hadde greid å sjarmere meg
Gjest Navifairy Skrevet 8. desember 2010 #12 Skrevet 8. desember 2010 Oh, tror jeg ville hatt pasta. Aller helst pasta med pesto :3
matentusiasten Skrevet 8. desember 2010 #13 Skrevet 8. desember 2010 Hvordan imponere damer på kjøkkenet Her er det tips til mannfolka =)
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2010 #14 Skrevet 8. desember 2010 Jeg tror jeg ville satt veldig pris på å blitt servert sushi eller annen lett sjømat, som hummer, kamchatkakrabbe eller rekekonge (kreps). Selvsagt med en god hvitvin til. Ellers tror jeg at jeg hadde blitt ganske imponert over en vel tilberedt middag, uansett hva det hadde vært - bare det hadde vært hjemmelaget. Og kanskje selvskutt.
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2010 #15 Skrevet 8. desember 2010 Hvordan imponere damer på kjøkkenet Her er det tips til mannfolka =) Dette hadde du ikke kommet en millimeter med om du ville imponere meg - synd at du tror at damer er så utrolig tette i hodet og ute av stand til å bedømme og sette pris på god mat, samt gjenkjenne sjarlataner med overdimensjonert selvbilde. Og du? Han heter RamsAy. Vanlig stavefeil hos wannabe-kokker.
matentusiasten Skrevet 8. desember 2010 #16 Skrevet 8. desember 2010 Dette hadde du ikke kommet en millimeter med om du ville imponere meg - synd at du tror at damer er så utrolig tette i hodet og ute av stand til å bedømme og sette pris på god mat, samt gjenkjenne sjarlataner med overdimensjonert selvbilde. Og du? Han heter RamsAy. Vanlig stavefeil hos wannabe-kokker. Kom på middag, så får vi se
stortsettglad Skrevet 8. desember 2010 #17 Skrevet 8. desember 2010 Ikke så viktig hva det er, bare det viser at han trives på kjøkkenet, og ikke er redd for å prøve seg fram og eksperimentere litt. Jeg liker godt å prøve meg på nye ting selv, og det er mye koseligere når man er to om matlagingen. Tror ikke jeg kunne levd med en som overlot kjøkkentjenesten til meg, så derfor ville det være viktig for meg at han kan litt mer enn å koke pasta eller kutte opp grønnsaker til taco o.l.
Marshmallow Skrevet 8. desember 2010 #18 Skrevet 8. desember 2010 Hmmm... kamskjell til forrett, viltkjøtt til hovedrett og sjokoladefondant med bringebærcoulis til dessert? Jeg ville blitt fornøyd med noe mindre avansert også. Min kjære vant mitt hjerte med verdens absolutt beste hjemmelagete pizza. :rødme:
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2010 #19 Skrevet 9. desember 2010 Hvordan imponere damer på kjøkkenet Her er det tips til mannfolka =) Fy faen, hadde en fyr undervurdert meg slik som du beskriver i bloggen : Poenget er rett og slett: Det skal se imponerende ut. Så lenge du ser ut som en proff gjør det ingenting om maten ikke er god. Bare lat som at alt smaker topp. Hvis hun ikke liker det er det fordi hun ikke "skjønner" maten, akkurat som noen ikke forstår et kunstverk. Lykke til! ja, da hadde han fått en fot i ræva, og det temmelig kjapt. Jeg lurer egentlig mest på hvilke nek av noen kvinnfolk du sjekker opp
pensel Skrevet 10. desember 2010 #20 Skrevet 10. desember 2010 AnonymBruker; bitter eller generelt bare aggressiv? 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå