Gå til innhold

Hva gjør man med sånne barn?


Gjest Anonymous

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

I helgen hadde vi en litt trist og irriterende opplevelse med 2 unger som skulle gjøre rampestreker. Uten at vi la merke til det knakk de nemlig alle de nydelige tulipanene våre og liljene våre som vi har stelt og puslet med helt siden i høst. Jeg ble utrolig lei meg og såret, og selvom det "bare" var blomster ble jeg skikkelig sint. Vi vet desverre ikke hvem disse barna var, bare at de er gamle nok til å forstå at dette var å gå over grensen. Barn kan gjerne gjøre rampestreker, men dette synes jeg var drøyt. Så hva skal man gjøre med slike barn, er det egentlig noe man får gjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, man kan få gjort noe med slike barn. Det hjelper nok ikke å filleriste dem, men å få dem til å forstå konsekvensene av det de har gjort. Her kommer det jo an på alderen til barna.

Kanskje kan en ta en alvorsprat, de må be om unnskyldning, og gjøre opp for seg, helst ved arbeid. Luke ugress, eller klippe plenen til eierne av tulipanene. Min erfaring er iallefall at dette hjelper mye bedre enn å kjefte dem huden full!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg og en venninne gjorde noe lignene da vi var små, husker ikke akkurat hvor gamle vi var. Vi dro opp alle tulipanløkene til naboen. Vi var jo ikke så veldig lure, så vi gjemte dem under trappa hjemme. Derfor var det ikke så vanskelig å skjøne hvem som var synderen.

Men det som gjør at jeg husker episoden så godt er at vi måtte gå til nsbon og si hva vi hadde gjort, og å si unnskyld så klart. Jeg husker at jeg syntes det var helt forfedelig! Kan trykt si at jeg aldrig har gjort noe ligenede igjen.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å be dem betale for nye blomster? Enten ved arbeid - som før nevnt - eller at de må skaffe penger selv. Om du kan samarbeide med foreldrene deres er jo det en fordel. Tror det blir en fin lærdom for dem også, selv om dere nok vil virke litt "farlige" senere! icon_biggrin.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...