Gå til innhold

Lørdagsgodt

Fremhevede innlegg

Skrevet

Her velger barna seg tre biter smågodt hver på lørdager, 5-6 rosiner og et halvt eple. Vann som drikke. De elsker lørdagsgodtet sitt, men er veldig fornuftige barn.

Tre biter smågodt, og EPLE? Stusselige greier ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Niesen min på 3 1/2 får f eks en eske med smurf, men hun pleier bare å spise et par drops selv. Resten glemmer hun, eller deler ut til oss andre :) Hun gleder seg alltid veldig til lørdagsgodtet, men når det kommer til stykket er hun ikke så glad i det. Men hun spiser kjeks o.l.

Skrevet

Vi har ingen faste godis dager her. Datteren min på 5 år tjener 30 kr i ukelønn på å hjelpe til med diverse her hjemme, som å gå med søppla, rydde av bordet, børste hunden vår ol (bare sånne enkle ting som hun mestrer og syntes er gøy). For disse pengene kjøper hun seg en pose smågodt vær fredag. Om hun spiser alt på fredag og lørdag eller sparer så hun spiser et par ting til barne tv vær dag resten av uka er et fett for meg. Så jeg kan vel kanskje da si at hun spiser godis for 30 kr i uka. Brus drikker hun veldig sjelden, stort sett bare på bursdager. Så hun drikker mest vann og melk hjemme og får eplemost i helgene.

Skrevet

Tennåringen vil gjerne ha poppkorn, smågodt og brus. Treåringen får velge tre ting, love hearts, kjærlighet el samt at hun får et blad.

Ved siden av har vi ofte nøtter av forskjellig slag som alle koser seg med.

Lørdagsgodt er stas, treåringen er alltid med på butikken å handler og virker til å kose seg veldig med det:)

Har begynt å gi minsten godteriet sitt på dagen så vi slipper en vill "sukkerunge ved leggetid.

Skrevet

Tre biter smågodt, og EPLE? Stusselige greier ;)

et HALVT eple faktisk ;)

Skrevet

Her velger barna seg tre biter smågodt hver på lørdager, 5-6 rosiner og et halvt eple. Vann som drikke. De elsker lørdagsgodtet sitt, men er veldig fornuftige barn.

Oi, skeiar verkeleg ut, ungane dine?

• Liker 2
Skrevet

Vi har ingen faste godis dager her. Datteren min på 5 år tjener 30 kr i ukelønn på å hjelpe til med diverse her hjemme, som å gå med søppla, rydde av bordet, børste hunden vår ol (bare sånne enkle ting som hun mestrer og syntes er gøy). For disse pengene kjøper hun seg en pose smågodt vær fredag. Om hun spiser alt på fredag og lørdag eller sparer så hun spiser et par ting til barne tv vær dag resten av uka er et fett for meg. Så jeg kan vel kanskje da si at hun spiser godis for 30 kr i uka. Brus drikker hun veldig sjelden, stort sett bare på bursdager. Så hun drikker mest vann og melk hjemme og får eplemost i helgene.

Får 5-åringen din 30 kr i ukelønn? :sjokk:

• Liker 1
Skrevet

Ungane mine, 15 mnd og 2,5 år, får ikkje laurdagsgodt enno. Skjelden dei får godteri (som sjokolade og smågodt), men eldstemann får brus i bursdagar o.l, og dei får saft, kake, bollar, kjeks o.l innimellom. No siste veka har det gått mykje i pepparkaker ;)

Kjem til å innføre laurdagsgodt når dei er store nok til å be om det sjølv :)

Gjest Tidssone
Skrevet

Hvor mye lørdagsgodt som blir kjøpt inn, kommer an på hvor jeg er i menstruasjonssyklusen min. Noen ganger er det en pose potetgull og en pose smash, andre ganger er det så usannsynlige mengder at jeg ikke tør å skrive det her, i fall jeg skulle bli gjenkjent og hengt ut i offentlighet.

Har tre barn, to av dem er tenåringer. Putter godteriet i skåler, så forsyner alle seg slik de selv har behov for og lyst til den dagen. Da de var små, fikk de velge to ting på butikken. Husker kinderegg og hubbabubba var voldsomt poppis en periode.

Følte nå et akutt behov for å nevne at ungene får frukt så ofte de vil i løpet av uken.

Gjest Purple Haze
Skrevet

Mange superflinke og kjernesunne foreldre her, ser jeg ;)

Da mine barn var små, fikk de ta seg ut med godis på lørdager! Som regel valgte de en eske med 3 kinderegg hver og en pose snacks av et eller annet slag + brus.

Faktisk så er begge to sunne, slanke voksne menn i dag. Og ingen av dem er spesielt godtegriser heller. Tenk det :)

• Liker 1
Skrevet

Mange superflinke og kjernesunne foreldre her, ser jeg ;)

Da mine barn var små, fikk de ta seg ut med godis på lørdager! Som regel valgte de en eske med 3 kinderegg hver og en pose snacks av et eller annet slag + brus.

Faktisk så er begge to sunne, slanke voksne menn i dag. Og ingen av dem er spesielt godtegriser heller. Tenk det :)

Er nok meir sannsynleg at dei med kjempestrenge foreldre (når det gjeld godteri) vil "ta seg ut med godis" når dei blir vaksne, for å ta igjen det tapte ;)

Elles kan det nok vere at enkelte pyntar litt på sannheita når dei skriv her inne ;)

Gjest Purple Haze
Skrevet

Er nok meir sannsynleg at dei med kjempestrenge foreldre (når det gjeld godteri) vil "ta seg ut med godis" når dei blir vaksne, for å ta igjen det tapte ;)

Elles kan det nok vere at enkelte pyntar litt på sannheita når dei skriv her inne ;)

Helt enig - i begge deler ;)

Skrevet (endret)

Da jeg var liten fikk jeg enten en liten skål fylt opp med godteri, tv-godt posen eller at jeg kunne velge tre ting. Som foreksempel en liten sjokolade, kjærlighet og mentos. Nå tar jeg helt av, jeg klarer å spise en hel smash pose alene og spise mye annet, men det gjør jeg bare på lørdager. Mamma og pappa er absolutt ikke fantatiske når det gjelder godteri på lørsdager, og det har de aldri vært heller HELDIGVIS! For når når man først har en dag i uka man kan kose seg på så spiser man mye når den dagen først er der. Og jeg er ikke overvektig, aldri syk osv. Så du blir ikke syk av å spise MASSE en dag i uka.

Jeg syns synd på barna til hun som sier barna hennes bare får 6 rosiner, HERREGUD! det er lørdag, og da går det vel ann å kose seg? Og rosiner er også sundt så jeg tar ikke det som godteri ass

Endret av Caylee
Gjest Lebewesen93
Skrevet

Jeg husker ikke hvordan jeg haddde det ang lørdagsgodt...men tror det var en del.

Nå de siste årene har jeg spist godt hver dag ca;P

Kan rosiner og et halvt eple i det hele tatt regnes som lørdagsgodt ??;P

Hva får de ellers i uken da ?:P

Skrevet

her får de nesten det lørdagsgodtet de ønsker seg, men alt med måte. Stort sett har vi litt kontroll med hva de putter i seg. Sist gjorde vi en blemme med at vi hadde pizza etter barnetv. Etter å ha spist en kilo med smågodt hver (føltes at det var så mye) så var det jo ingen av ungene som ville ha pizza. Så nå på lørdag blir det middag FØR barnetv!!

Skrevet

Hun får noen biter sjokolade og litt potetgull når vi husker det. Saft eller juice til drikke (ikke fordi hun absolutt ikke skal ha brus men fordi ingen i familien drikker det så da glemmer vi å kjøpe det.)

Hun er snart tre. Nå i desember har hun Haribo adventskalender og får godteri hver dag da. :gjeiper:

Skrevet

Her er barna i alderen 6-16 år. De får alle sammen hver sin "Ikea-skål" (de som har matchende glass og bestikk) med godteri. I tillegg får de en med ships, skruer, ostepop el. Dessverre er de så godtegriser at vi ikke kan sette fram en skå (da ville det blitt krig... ;) )Brus får de forsyne seg av det de vil om lørdagen og søndagsmiddagen, ellers ikke.

Skrevet

Ungene våre bruker ukelønna til å kjøpe lørdagsgodt, og da er det ulikt hvor mye de kjøper ut fra hvor "grådige" de er.

Skrevet

Her er barna i alderen 6-16 år. De får alle sammen hver sin "Ikea-skål" (de som har matchende glass og bestikk) med godteri. I tillegg får de en med ships, skruer, ostepop el. Dessverre er de så godtegriser at vi ikke kan sette fram en skå (da ville det blitt krig... ;) )Brus får de forsyne seg av det de vil om lørdagen og søndagsmiddagen, ellers ikke.

16 åringen får an barneskål fra ikea med godteri? Er ikke det mer passene for en femåring? Tror det er mer vanlig å sette fram godteri på bordet som voksne og barn deler når barna begynner å bli såpass store.

Skrevet (endret)

Mor var forholdsvis streng på dette med snop. Det fikk vi kun på lørdager, og ellers i bursdager og høytider. Hva jeg fikk varierte vel litt etter hvor gammel jeg var. Da jeg var sånn 12-13 år fikk jeg vel en pose potetskruer, en melkerull og en flaske brus. Når vi søsken ble eldre (og ikke fin-telte hverandres sjokoladebiter ;) ), så ble det satt frem skåler med sjokolade og chips til alle i stedet.

Lørdagsgrøt klokken fem, lørdagsgodt klokken seks (til barne-tv), og alltid noe kosemat (hjemmelaget pizza, hamburger, mexicansk gryte el.lign) sånn i åtte-ni tiden. Kjempekoselig. :)

Endret av Tabris
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...