AnonymBruker Skrevet 1. desember 2010 #1 Skrevet 1. desember 2010 Hvor mye lørdagsgodt får barna deres på lørdager og hva er det de vanligvis får? Synes du det er en alder der de blir for gammel til det? Er det forskjell på tenåringene og småbarna når det kommer til godt? Får de det samme?
Gjest Eithne Skrevet 1. desember 2010 #2 Skrevet 1. desember 2010 Er ikke ofte vi har lørdags godt. De vil oftest heller har smoothie - er veldig stort her. Men om de skal ha så får de velge seg ut 15 småting i posen sin.
Gjest Godteguri Skrevet 1. desember 2010 #3 Skrevet 1. desember 2010 Barna (4 og 6 år gamle) får som regel et kinderegg + ca. fire smågodt-ting, eller seks–sju smågodt-ting og ikke noe kinderegg. Den eneste gangen i uka det er sjokkis og snop her, så det er veldig stas.
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2010 #4 Skrevet 1. desember 2010 Tenåringer kjøper seg vel godt når de vil, men jeg er voksen og kjøper fortsatt lørdagsgodt. Man bli aldri for gammel til det Små barn trenger ikke så mye godt, bare de får litt så er de fornøyd. 2
Skins Skrevet 1. desember 2010 #5 Skrevet 1. desember 2010 Husker da jeg var liten, da fikk vi en sånn pose med lørdagsgodt (husker ikke hva de het, men savner de!) pluss et glass brus.
ManBearPig Skrevet 1. desember 2010 #6 Skrevet 1. desember 2010 Jeg fikk såkalt "Tv-Pose" eller hva det het, mye av det som var der smakte pyton, men det gjorde ingenting, for posen var så artig. 2
Leanne Skrevet 2. desember 2010 #7 Skrevet 2. desember 2010 Her i huset glemmer vi ofte lørdagsgodten.. Middagen blir ofte sen, og så glemmer vi av hele greia. Men om de får så får de velge 2 ting hver av godtekrukka som står på kjøkkenet. Den inneholder blant annet kjærligheter, små sjokolader, smurfboks, nox/fox med mer.. Jeg er ikke helt nazi på hva som kan spises når, barna får sjelden godteri men om de får en kjærlighet en onsdag eller lørdag spiller ingen rolle for meg.
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2010 #8 Skrevet 2. desember 2010 Som regel en tv godtepose, litt smågodt eller noen småting som hun velger på butikken selv. Vi pleier å si at hun kan finne seg tre ting, da blir det som regel kinderegg eller en liten sjokolade, en kjærlighet og en smurfeeske.
skruf Skrevet 3. desember 2010 #9 Skrevet 3. desember 2010 Her er det stas med lørdagsgodt! Eneste dagen i uka det vanker søtsaker:...:-) 7åringen elsker hokeypulver, så hun velger seg alltid det. Som oftest en hokeypulver og et kinderegg. Tenåringen går som oftest for en stratos eller melkesjokolade (ikke den aller største) Brus drikker vi ikke her i huset, men på lørdagen har vi saft til middagen. Vann ellers. Vi voksne spiser og innmari lite søtsaker. Jeg er så heldig at jeg aldri har lyst på noe søtt! Aner ikke hvorfor.... Da er mannen verre til å snokle i skapene;-)
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2010 #10 Skrevet 3. desember 2010 7 og 9 år gamle, de velger som oftest smågodt, og da får de plukke 10 ting hver. Brus på lørdag drikker de vel 1 - 2 ganger i måneden, ellers bare til bursdager.
Gjest Rampunge Skrevet 4. desember 2010 #11 Skrevet 4. desember 2010 Ungen vår vet ikke hva lørdagsgodt er. Slik vil det forbli til noen av barna i barnehagen sladrer om trenden:) Kan få seg en bolle/vaffel om vi drar på kafé en sjelden lørdag/søndag. 3
cilja Skrevet 5. desember 2010 #12 Skrevet 5. desember 2010 Våre barn på 3 og 8 får et kinderegg og litt ostepop. De liker best å drikke vann.
Gjest Pet Skrevet 5. desember 2010 #13 Skrevet 5. desember 2010 Da sønnen min var liten fikk han en karamell, to peanøtter og et glass vann med en halv sukkerbit oppi annen hver lørdag. 9
Gjest Gjest Skrevet 5. desember 2010 #14 Skrevet 5. desember 2010 Pleier å få 2 ting. Eks: 1 ifapakke og en troika eller en stratos og en salt sild pakke. De får self. Velg hva selv.
Gjest Gjest Skrevet 5. desember 2010 #15 Skrevet 5. desember 2010 Lørdag er godteridagen her i huset. Etter maten eller til barne-tv tar vi frem godis som feks kan være potetgull og sjokolade eller smågodt og brus til drikke. Da får da både barn og voksne forsyne seg så mye de vil. Opplever at barna på 5 og 9 spiser det de har lyst på og koser seg. Har ennå ikke oppplevd at vi har hatt behov for å begrense de. 1
Elizia Skrevet 6. desember 2010 #16 Skrevet 6. desember 2010 Her er også lørdag godisdagen. Da velger den eldste på 4 ut noe smågodt eller kinderegg. Han får ikke brus, men oftest juice eller saft. Så får han evt noe potetgull dersom vi har det. Han er ikke så storforlangende enda, men vi syns ikke vi skal nekte han noe som vi spiser selv. Vokste selv opp med sjokolade og brus på lørdagene og er verken overvektig eller har fått hull i tennene av det. 2
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2010 #17 Skrevet 6. desember 2010 Her velger barna seg tre biter smågodt hver på lørdager, 5-6 rosiner og et halvt eple. Vann som drikke. De elsker lørdagsgodtet sitt, men er veldig fornuftige barn.
Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2010 #18 Skrevet 7. desember 2010 Herregud, dette virket slap.. Her går det virkelig i godteri! Vi har både masse potetgull, forskjellige typer av potetgull, smågodt, sjokolade, pizza, brus m.m hver lørdag!! Og vi er slanke og sunne! 5
Gjest Caylee Skrevet 7. desember 2010 #19 Skrevet 7. desember 2010 (endret) Her velger barna seg tre biter smågodt hver på lørdager, 5-6 rosiner og et halvt eple. Vann som drikke. De elsker lørdagsgodtet sitt, men er veldig fornuftige barn. oy, det var ikke mye å skryte av akuratt.. det virker litt fantatisk at man vet nøyaktig hvor mange smågodt og rosiner man kan ta Endret 7. desember 2010 av Caylee
IdaEmilia Skrevet 7. desember 2010 #20 Skrevet 7. desember 2010 oy, det var ikke mye å skryte av akuratt.. det virker litt fantatisk at man vet nøyaktig hvor mange smågodt og rosiner man kan ta Ja, ikke sant...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå