Gå til innhold

~ Kjæreste, ingen barn. Hvor feirer du jul? ~


Livets datter

Anbefalte innlegg

Da vi flyttet sammen begynte vi også å feire jul sammen, annethvert år hos hverandres foreldre. Vi har et veldig godt forhold til familiene på begge sider, så de ville nok blitt veldig skuffet om vi hadde feiret jul hver for oss. I tillegg er begge sider SUPERjulete! (Det er ikke rart jeg er blitt som jeg har blitt!) :nisse:

Problemet er at det er vanskelig å tilpasse slik at ingen er alene på julaften, siden både jeg og samboeren min har en søster som bor for seg. Vi har prioritert at vi aldri får julaften med søstera mi, heller enn at foreldrene mine blir alene. "Heldigvis" nekter søstera til samboeren min å feire et annet sted enn hos seg selv, så vi trenger ikke bekymre oss for dem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har vært kjærester i 3,5 år og alltid feiret jul hver for oss - også i år. Men til sommeren gifter vi oss så fra og med neste år blir det vel annenhvert år hos min og hans familie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal feire hver for oss. På den måten får begge være med den nærmeste familie og vi får begge spise den julematen vi er vant til.

Vi har jo tross alt over 360 andre dager i året da vi kan være sammen.

Men, selvfølgelig, det blir nok andre boller hvis vi får miniversjoner av oss selv en gang i tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi feirer annenhvert år hos mine og hans foreldre. Dette er tredje jula vi feirer sammen. Det første året vi var sammen feiret vi julaften hver for oss, men tror sambo kom og overnattet hos meg på kvelden. Resten av jula er det familiemiddager annenhver dag hos hans slekt og hos min slekt. Heldigvis er det ikke så veldig langt i mellom foreldrene våre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Engel, ikke pålogget

Vi har vært annenhvert år hos hans og min familie de siste årene, men i år skal både moren min og foreldrene hans komme til oss faktisk. Det blir kjempekoselig! De første årene vi var sammen feiret vi julen hver for oss, men det hadde litt med at vi begge var studenter og så familiene våre ganske sjeldent begge to. Nå er det uaktual for oss å dele oss, det er viktigere feire sammen vi to enn med familien. Og foreldrene våre bor laaangt fra hverandre, så vi kan ikke reise fram og tilbake flere ganger i jula heller. Men vi pleier å dele jula i to, så begge familiene får sett oss en gang i løpet av jula.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid feiret julen annethvert år hos mine og hos hans foreldre. Nå er jeg skilt og foreldrene mine lever desverre ikke lenger. Så nå feires julaften hjemme med barna mine - vi koser oss med pinnekjøtt og god mat, slapper av, snakker sammen og ser på TV og åpner gaver. Ungene mine foretrekker at vi er hjemme i vårt eget hus på julaften - vi har laget våre egne jule-tradisjoner og jeg er glad for at sønnene mine setter så stor pris på det.

1. eller 2. juledag reiser vi til min eks-svigerforeldre hvor vi er til sent på kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjæresten min og jeg har vært kjærester i over tre år nå, men vi har ikke flyttet sammen før nå og har derfor ikke funnet det naturlig å feire julaften sammen. Men i år skal vi endelig være sammen på julaften.

Problemet våres er jobbing. Kjæresten min har en litt spesiell jobb, og hvis han jobber på julaften, så slutter han ikke før fire-fem tida. Jeg jobber som vikar et sted, og må derfor jobbe, men slutter klokka ett.

Vi har planlagt å feire hos mine foreldre hvis kjæresten får fri, siden det over en times reisevei. Hvis ikke må vi nesten feire hos hans familie, siden hans familie bor i Oslo. 2. juledag tenkte vi å spise middag hos hans familie, også bytter vi på neste år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...