Gå til innhold

~ Kjæreste, ingen barn. Hvor feirer du jul? ~


Livets datter

Anbefalte innlegg

Dere som har kjæreste, men ingen barn. Hvor feirer dere jul? Er dere hos hver deres familie, eller er dere hos deres familier annenhvert år? Ville du blitt lei deg/fornærmet dersom kjæresten bare ville feire jul hos sine foreldre?

Dette er alltid et tema til frustrasjon for meg. Fordi jeg ikke har noen barn, er julen for meg å være hos mamma og pappa. Jeg føler faktisk ikke at det blir jul uten! Men jeg vil jo se kjæresten også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest nå-Junibrud04

Vi har ingen barn og julen for meg er med mamma, men jeg vil også være med kjæresten min! Så i løpet av de 9 årene vi har vært sammen har vi vært hver for oss 3 ganger! Han synes det er helt greit å feire julen hos min familie og han vil helst være med meg! Nå skal det også sies at før vi flyttet sammen bodde vi ikke så langt fra hverandre og så hverandre uansett julaften, bare ikke akkurat under middagen og pakkene!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ny med kjæresten, så jeg feirer egentlig jul hjemme hos meg med mamma på besøk.

Men regner med at kjæresten kommer til enten middag eller kaffe, da han ikke skal hjem til Sverige og sin egen familie. (han skal jobbe hele julaften han da..)

Nå har jeg en mamma som jeg kommer til å feire med når det passer, og en pappa med kone som jeg vel også kommer til å feire med, samt at søsters vel starter sin egen lille tradisjon som jeg håper jeg blir en del av noen år, så det er tre forskjellige for meg å ta hensyn til før jeg blander inn kjæresten.... :roll:

Men nå har ikke han ett godt forhold til verken jul eller familien sin, så det blir vel kanskje ikke noe stort problem om vi får mange juler sammen heller. Men helt klart, spør han om jeg vil feire jul med hans familie, så ville jeg helt klart sagt ja! Fordi det kanskje vi gi ham en mulighet til å få en fin jul med familien sin, noe jeg ikke tror han er vant med!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

vi har vært sammen i snart 4 år og han vil fremdeles feire jul hos sine foreldre.. uten meg..

men til neste år skal vi begynne å feire sammen.. så feirer vi sammen den siste jula som ugifte.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har bodd sammen i nesten fire år og vært sammen i 5 1/2 så nå føles det unaturlig for oss begge å ikke være sammen på julaften. For to år siden var vi for første gang sammen hele kvelden hos mine foreldre, og så var vi hos hans i fjor. I år kommer mamma, pappa og min søster hit til oss. Gleder meg! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå blir det ikke noe kjæreste-feiring for meg i år, men før om årene så har vi feiret jul annenhver gang hos våre familier. Etter vi flyttet sammen syntes vi det ble rart å feire julen hver for oss, så vi har vært annenhvert år hos hverandres familier.

Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I fjor var han hos oss, i år vet jeg ikke.

Søstra mi sier hun ikke skal feire hjemme, og jeg kan ikke la mamma og pappa sitte alene, hvis de da ikke er i utlandet til jul. Hans mor har i alle fall foreldre og søster med familie.

For å gjøre alt enda vanskeligere er hans foreldre skilt.

Jeg aner ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ikke innlogget Lula

Vi har vært kjærester i 4 år, og bodd sammen i 2.

I år feirer vi får første jul sammen :-)

Frem til nå har det vært helt greit å tilbringe julaften hos hver vår familie. Avstanden er ikke så stor, så vi har vært hjemme hos oss selv til julaften morgen, har så tilbragt julekvelden hos våre repektive familier, og så sett hverandre igjen på 1.juledag. Har fungert helt fint for oss.

Men i år blir det altså tradisjonsendring fordi vi føler for det. Skal også gifte oss neste år, så da ville vi uansett begynt å feire jul sammen.

HVOR vi skal være denne første julen sammen, er derimot ikke 100% avklart ennå............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dolphina

Vi feirer hver for oss, regner jeg med.

Har sagt til han at han godt kan få komme til oss, men tror han vil feire med familien sin. Noe jeg skjønner godt.

Familiene våre bor 15 km unna hverandre, så vi møtes uansett etter pakkeåpning. Forhåpentligvis hjemme hos mor...

Forresten, han foreslo i år at vi skulle be begge familier hjem til oss, men det synes jeg er LITT tidlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Den aller første jula vi var kjærester (da hadde vi vært sammen i ca 6 måneder) da feira vi her for oss, men jeg feira nyttår hos hans familie (familiene bor på hver sin kant av landet, så det er enten/eller for oss.) I slutten av januar flytta vi sammen, og dermed var det naturlig for oss at vi skulle tilbringe jul og påske etc sammen.

I fjor feira vi jul hos hans famile, og nyttår hos min, så i år blir det motsatt. Kunne ikke tenkt meg å bo sammen med ham hele året, men ikke se ham i jula. Det var ikke helt lett i fjor, å feire jul uten min familie, men jeg klarte det, og hadde det kjekt. Jeg har valgt den jeg skal dele livet mitt med. Det innebærer høytidene også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er aktuell problemstilling for meg og min kjære iår. Forrige juleaften var vi kvar for oss, men saman hos foreldra hans på nyttårsaften. I sommar kjøpte vi oss leilighet, som vi no held på å pusse opp. Vi er etter all sannsynleghet flytta inn før jul, - men kven vi skal feire hos, kvar for oss eller saman - er framleis uklart. Mine foreldre er skilt, hans bur saman. Litt vanskeleg dette, i grunnen. Nokon som har meiningar om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke tenke meg å ikke feire julen hos mamma og pappa så lenge jeg og sambo ikke har barn sammen. Har aldri feiret julen annet sted! Her feirer en del av den nærmeste slekta også jul, de blir gjerne til 2. juledag. Pga soveplassmangel kommer jeg til å sove hos svigermor i år (bor 4 km unna), men kommer til å dra hjem tidlig neste morgen; 1.juledagsfrokosten er den hyggeligste frokosten i året :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en litt slem prioriteringsliste over hvem jeg vil være sammen med på julaften. Er egentlig ganske egoistisk..... :oops:

1. Barna. Mine barn feirer alltid jul sammen med meg.

2. Mamma og pappa. Ikke en jul uten! Samme med søsteren min.

3. Min kommende ektemann.

Han er fra en bitteliten familie uten juletradisjoner, og vil helst slippe hele julen. Derfor er det viktig for meg at familien min er med på julefeiringen, bl al for at ungene skal få en skikkelig jul, noe som er vanskelig hvis jeg skal dra det igang helt alene.

I år skal vi feire for første gang i huset vårt. Alle på listen er invitert, og jeg gleder meg masse!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

vår historie er nesten identisk med deres, Fredagsbarn.

første jula ar vi hver for oss, i fjor var vi jul hos hans og nyttår hos mine foreldre. og i år tenker jeg det blir omvendt. jeg syns det er trist at han ikke får feire med sine foreldre, men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Jeg synes det er litt trist at ikke søstrene hans (som er 11 og 13 år) får feire jul sammen med broren sin... Men de er da likevel en "familie". De er 4 mennesker, en hund og en katt. Det er disse fire (pluss to) som bor der hele året, og slik har det vært i 5 år (bortsett fra at hunden er ny av året) så de får klare seg uten sin storebror på julaften i år.... :-?

For i år skal han være med meg hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss er det litt komplisert for det er 4 sett "foreldre" og han vil nære hos sin fostermor annet hvert år, minst. Mener vi kan være hos hans fostermor,min mor, hans fostermor, min far, hans fostermor, hans biologiske mor, hans fostermor osv...

Føler at min familie blir litt nedprioritert men fostermoren hans bor 60mil vekk så det er ikke så ofte vi ser de da. I andre ferier er de på "hytta" og der trives ikke min mann.

Han sier at jeg ikke trenger å være med han dit, at jeg kan være hjemme, men han blir liksom vekk i 1 1/2 til 2uker og det blir så lenge. Har foreslått at vi kan reise opp 1 juledag på formiddagen med fly så vi rekker middagen, men det er ikke bra nok..

Han er så sta..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er gift da, men svarer likevel siden vi ikke har barn. Synes det er en selvfølge å feire jula sammen med min kjære. Var fra hverandre første jula, og det var ikke noe særlig, så jula etter var vi hos hans foreldre. Så har vi vært to år hos mine foreldre, og i fjor var vi hos hans. I år vet vi ikke helt hvor vi blir, men det er ikke tvil om at vi skal være sammen. Det er HAN som er min nærmeste familie nå :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Vi er samboere, uten barn. Feirer "delt" jul. Det vil si: Spiser middag hos våre egne, men møtes alltid på det ene "territoriet" før vi tar siste del av kvelden hjemme sammen. Første/andre-dagsmiddager og lignende går på omgang hvem vi er hos, da er vi sammen.

Får vel legg til at "våre egne" bor i samme by som oss selv, så derfor er dette praktisk mulig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sambo og jeg har vært sammen i seks år, og samboere i 4,5 av dem. Men vi feirer fremdeles jul hver for oss... Vi er fra nesten samme sted, familiene våre bor ca 1 mil fra hverandre, og derfor er vi sammen resten av julen.

Natt til julaften sover jeg hos svigers, spiser julefrokost sammen, får strømper og har en rolig formiddag. Utpå dagen drar jeg hjem til mine foreldre, og fra cirka 15.00 feirer vi hver for oss. Sambo kommer alltid på 1. juledagsfrokost til oss, og resten av julen er vi sammen. Men selve julaften er vi hver for oss, tror nesten vi kommer til å fortsette med det i endel år til, jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært kjærester i snart 4,5 år, men det har blitt til at vi har feiret mest sammen med mine foreldre. Faren hans er død, og han har ikke noen tradisjoner sammen med moren og hennes nye kjæreste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...