AnonymBruker Skrevet 30. november 2010 #1 Skrevet 30. november 2010 Jeg skal snart på ferie til varmere strøk, og tenker i den forbindelse å ta en bikinivoksing, og lurer på hvor lenge det er ideelt å spare opp i forveien? For skal det ikke være en viss lengde? Og er det noen bra steder i Oslo for en nybegynner å gå?
AnonymBruker Skrevet 30. november 2010 #2 Skrevet 30. november 2010 Det anbefales å være minst 1 cm, for at det skal "få tak". Hudpleieren klipper det evt ned om det er for langt. Kan desverre ikke anbefale deg noen plass å gå, da jeg ikke er fra Oslo.
Lykkelitenen Skrevet 30. november 2010 #3 Skrevet 30. november 2010 om det er første gangen kan det være en fordel å ha litt ekstra. Jeg ble anbefalt 1,5-2cm første voksing og ca 1 til de andre gangene. Det fordi hårsekkene holder så godt igjen når man ikke er vant til det (derfor voksing ofte er vondest første gangen). Det kommer så klart ann på hvor fort hårene dine vokser, men ca 2 uker tar det hos meg i perioder når jeg ikke har vokset på lenge.
^^kara Skrevet 1. desember 2010 #4 Skrevet 1. desember 2010 Har mye å si hvor fort ditt hår vokser, men ville spart ca 2 uker. Da er du iallefall "sikker" på at det ikke er for kort. "Sparte" selv 2 uker i forveien når jeg gikk, og så gikk jeg å vokset hver 6 uke fast etter det. Kjempe fornøyd! Er ikke fra Oslo, desværre
Gjest Badabing Skrevet 1. desember 2010 #5 Skrevet 1. desember 2010 Henger meg på i denne tråden for å finne en bra plass i Oslo å vokse meg. Har aldri testet det før, annet enn på meg selv, og det var for vondt å få det til selv :gjeiper: Har også hørt 1-2 cm. Men det holder altså i 6 uker? Blir det veldig nuppete med en gang man har gjort det? Hvor lang tid tar det før irritasjonen er borte? Hvor lenge bør det være mellom at man vokser seg og at man skal vise seg i bikini?
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2010 #6 Skrevet 1. desember 2010 Jeg har tatt brasiliask voks, og ble ikke nuppet. Huden ble litt rød med en gang, men veldig glatt og fin
^^kara Skrevet 2. desember 2010 #7 Skrevet 2. desember 2010 Henger meg på i denne tråden for å finne en bra plass i Oslo å vokse meg. Har aldri testet det før, annet enn på meg selv, og det var for vondt å få det til selv :gjeiper: Har også hørt 1-2 cm. Men det holder altså i 6 uker? Blir det veldig nuppete med en gang man har gjort det? Hvor lang tid tar det før irritasjonen er borte? Hvor lenge bør det være mellom at man vokser seg og at man skal vise seg i bikini? Det vil jo være litt hår når de 6 ukene er gått, men de er så myke og så lite at det ikkje gjør meg noe egentlig. Er veldig kresen bare så det er sagt! Irritasjonen er borte neste dag hos meg iallefall. Jeg har kjøpt "KALO?" krem hos de som jeg vokser meg hos. Den skal vistnok gjøre at hårveksten blir mindre for hver gang en vokser seg. Jeg hadde satset å vente er par dager å vise meg i tilfelle huden din skulle reagere vollsomt
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2010 #8 Skrevet 3. desember 2010 Hei. Jeg er hudpleier. Voksing er min spesialitet! Skal du bare ta bikinilinja ville jeg gjort det hjemme altså!! La det være rundt 1 cm. Hvis du har en kjæreste eller venninne så kan du jo be de hjelpe deg. Det er veldig viktig at du strammer huden din når du drar. For det første gjør det mindre vondt og for det andre slipper du blodutredelse i huden som blir store blåmerker (lite fint). Det som kan skje når du ikke strammer opp huden din er at den blir løftet med hårene, og da får du disse stygge blåmerkene. Ikke noe farlig, men det tar tid før det forsvinner. Du kan bruke mange forskjellige vokstyper. Varm voks - er veldig klissete å drive med, men da er det viktig å smøre voksen på med hårene. Stryk på stripsen med hårene og dra mot. Så har du ferdige strips med voks. Feks fra veet. De er greie å bruke. Legg på stripsen. Stryk med hårene og dra mot. Sist men ikke minst kald voks. De har en type på vita som er bra å bruke. Den er for bikinilinja. Følger med en forberedene olje for huden så voksen bare setter seg i hårene. Her kan du bare ta små områder av gangen. Du kan på en måte pakke inn hårene med voksen. Hvor du fører mot hårene, med og så mot igjen. Viktig at du vipper opp en kant på voksen sånn at den ikke er helt inntil huden. Så venter du til den er blitt litt stiv. Så drar du av voksen mot hårene. Viktig at du lar voksområdet roe seg en del timer etterpå. Ta på en god lotion. Lykke til om du velger salong- eller hjemmevoksing!!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå