Gå til innhold

øyen-make-up-fjerner som ikke svir?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest sunshine-t

finnes det..?har følsom hud rundt øynene og bruker linser, derfor en selve øynene også "såre", som det kalles... så nå lurer jeg på om dere har noen ide til en fjerner som altså ikke svir....

for å si det sånn.. når jeg bare skal vake ansiktet,når jeg ikke har sminke på, og jeg bruker natusan babyservietter, så svir det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Shivani

Biotherm: Biocils gele (ikke "vann")

Dermalogica: Soothing eye make-up remover

Jeanne Piaubert: (husker ikke navnet..)

Alle tre er ganske like. Geleaktige og litt avkjølende. Ikke-vannfast makeup glir av i en fei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og slike sminkefjerner-servietter du får på de fleste dagligvareforretninger av merket Simple. Billige, effektive, lette å bruke og bra!

Suz :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes et merke som heter EYE CARE som selges hos en del optikere mv. Tror bl.a de har det på Brilleland. Det er tilpasset linsebrukere men kan selvsagt brukes av alle.

Utrolig mild. Effektiv. Drøy. Ganske rimelig ift hva du får. Absolutt å anbefale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sunshine-t

simple syntses jeg ikke funket no bra... men det er jo en grei løsning

ja når jeg var hos optikeren og skulle ha den eye care, hadde de den ikke inne... :cry: så jeg skal prøve den :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Har du forsøkt å bytte sminke? Det kan jo være at selve sminken er med på å gjøre huden rundt øynene dine sår. Jeg er selv linsebruker ( har brukt det i mange år) men har ikke samme problem som deg.

Jeg ville forsøkt å bytte sminke også jeg, for å se om det kan hjelpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt poeng fra Runa - jeg er nemlig også linsebruker og fikk problemer når jeg byttet mascara...

Suz :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Mitt tips for fjerning av vannfast øyensminke,

er Biotherm Biocils to-fase produkt. Dette har

vært min favoritt i årevis!!! Den er litt

lett olje-aktig, men det gjør bare at det ikke

svir når man gnir rundt øyet.

Koster ca 180-190 kr.

Lykke til!!

Blackcat (ikke innlogget)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

billig tips er oljepads fra h&m ,det fjerner sminken på et blunk uten å måtte gnu øyene av deg,og det spesielt vannfast mascare.Bruker vannfast selv og vet hvilket mareritt det kan være å få det fjerna :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
billig tips er oljepads fra h&m ' date='det fjerner sminken på et blunk uten å måtte gnu øyene av deg,og det spesielt vannfast mascare.Bruker vannfast selv og vet hvilket mareritt det kan være å få det fjerna :roll:[/quote']

hva koster de ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biotherm: Biocils gele (ikke "vann")

Denne bruker jeg også, digg it!!

Gnir bare litt gele rundt om øynene, skyller med vann og sminken er borte vekk! Ikke no gnikking med sminkeservietter eller pads!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

dermalogica ultracalming cleanser. tar all sminke - både rundt øynene og resten av ansiktet, og er utrolig snill og mild.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

oljepadsene fra h&m koster vel ca.30-40 kr,det er 100 pads i den og de er veldig bra,synes jeg.All sminke går bort og den er spesielt god for vannfast sminke :wink: tror de selger både med og uten olje,har ikke prøvd dem uten...lykke til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shivani
oljepadsene fra h&m koster vel ca.30-40 kr,det er 100 pads i den og de er veldig bra,synes jeg.All sminke går bort og den er spesielt god for vannfast sminke :wink:  tror de selger både med og uten olje,har ikke prøvd dem uten...lykke til :D

Denne har jeg prøvd engang og fikk store problemer med "hinne" på øynene. Ganske problematisk når man er kontaktlinsebruker. :cry:

Dessuten er de udrøye. Til sammenligning hadde jeg Biocils gele i 2 år (ja, riktig...) ved daglig bruk. Den koster kanskje rundt 150 kr nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv Vichy sin. Den har samme pH som øynene, og inneholder kornblomstekstrakt som beroligerer irritert hud. Det gir også fuktighet til vippene. Er meget fornøyd med hele serien. Den er eksklusiv for apotekene. Brukte Biotherm før, men Vichy er både bedre og billigere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pads/vipes som er ferdig tilsatt olje o.l tåler i alle fall ikke min hud.

Jeg bruker Loreal sin som man får kjøpt på blandt annet H&M og i dagligvarebutikken. Billig og bra. Flasken må ristes slik at oljen blander seg med resten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...