AnonymBruker Skrevet 29. november 2010 #1 Skrevet 29. november 2010 Jeg er gravid i uke 13 og har de siste ukene fått vondere og vondere i korsryggen. Jeg har vært sykmeldt på grunn av kvalme i to måneder, så har vært mye i ro på grunn av det... men nå som jeg er litt i aktivitet igjen merker jeg at smertene er blitt verre. Er dette tidlig bekkenløsning, en reaksjon på stillesitting eller noe annet? Skal ta det opp med legen, men tenkte å høre erfaringer her først.
Jesse Skrevet 29. november 2010 #2 Skrevet 29. november 2010 Jeg hadde (og har fortsatt) vondt i korsryggen, ble sykemeldt etterhvert pga dette.. Gikk til kiropraktor som mente det var en bekkenLÅSNING, og fikk knekt det opp når jeg var der.. Bekkenløsning merker du visstnok litt mer foran i symfysen også, men det kan jo være det er et tegn på begynnende bekkenløsning.. Hvis ikke legen tar deg alvorlig, så gå til fysioterapeut eller kiropraktor, er ikke noe godt å gå mange mnd med vondt i korsryggen.
siebaeo Skrevet 29. november 2010 #3 Skrevet 29. november 2010 Man trenger ikke kjenne noe i symfysen når man har bekkenløsning. Noen kjenner det bare bak.
Jesse Skrevet 29. november 2010 #4 Skrevet 29. november 2010 Man trenger ikke kjenne noe i symfysen når man har bekkenløsning. Noen kjenner det bare bak. Okey
AnonymBruker Skrevet 30. november 2010 #5 Skrevet 30. november 2010 Takk for svar. Er behandling hos manuellterapeut (el. tilsvarende) gratis, slik som legetimene? Er det noen av dere som har opplevd at smertene forsvant etter første trimester? Eller blir de bare verre?
SummerJoy Skrevet 30. november 2010 #6 Skrevet 30. november 2010 Takk for svar. Er behandling hos manuellterapeut (el. tilsvarende) gratis, slik som legetimene? Er det noen av dere som har opplevd at smertene forsvant etter første trimester? Eller blir de bare verre? Man får iallefall gratis fysiobehandling om legen henviser med diagnosen "bekkenløsning med gangvansker". Er ikke sikkert det er bekkenløsningsplager du har, mange gravide får litt vondt i ryggen o.l pga det uvante presset.
AnonymBruker Skrevet 30. november 2010 #7 Skrevet 30. november 2010 Er ikke sikkert det er bekkenløsningsplager du har, mange gravide får litt vondt i ryggen o.l pga det uvante presset. Jeg håper det ikke er bekkenløsning... Synes det er litt vel tidlig. Merker at det blir verre når jeg går mye eller generelt anstrenger meg, så jeg blir litt bekymret for hvor dette skal ende.
SummerJoy Skrevet 30. november 2010 #8 Skrevet 30. november 2010 Det kan uansett være lurt å sjekke, for om det er bekkenløsning så er det mange som sier at jo tidligere man får behandling jo bedre er det for utfallet. Hør med legen
siebaeo Skrevet 30. november 2010 #9 Skrevet 30. november 2010 Jeg hadde bekkenløsning fra rundt uke 18-20 (?) til det var så og si helt borte i uke 26. Det er jo hormonelt betinget så jeg tenker det kan variere litt gjennom svangerskapet for noen. Mamma hadde det på samme måten. Jeg hadde det både foran og bak. Startet med ømt halebein og ble først vondt foran i en slags forstuing da jeg skulle sette meg inn i en lav bil. Jeg var mest plaget bak egentlig, noe foran og så forsvant det så og si. Bare litt verk/stiv bak når jeg gikk fort eller langt etter det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå