Gå til innhold

usikker i dating


Gjest usikker

Anbefalte innlegg

Hei

Sitter her litt ensom etter en skilsmisse for et par år siden, og ønsker om finne en ny partner. Jeg er midt i 40 årene med to nesten voksne barn boende hjemme. Har noen gode venner rundt meg som jeg kan være litt sammen med så jeg er ikke helt "ensom". Men merker at behovet for å finne ny partner har medlt seg.. jeg trivdes godt alene før når jeg fikk tid og rom til det, men hele uker mnd. og år er ikke like gøy.

Har ikke hatt så mange kjæreseter i mitt liv, da min x og jeg har vært sammen i mange år. Helt i starten på 20 årene.

Føler meg usikker på min egen seksualitet da jeg har hatt kun få sexpartere og er blitt så gammel, og sitter vel faktisk og føler meg vel også gameldags. Tror ikke det og daten en type et par ganger for så og ha sex ligger helt for meg. Får litt intrykk av det via venner som er på date og koser seg litt rundt og nyter livet.

Føler vel også at det er litt nedverdigende og lete etter ny livspartner på en måte, men det er jo det jeg gjerne vil. Treffe en ny og skape et nytt fellesskap.

Kan noen være snille og komme med råd om hvordan jeg skal komme meg videre og komme over den usikkerheten jeg føler ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror at du ganske sikkert finner en ny partner, men at du må lete på en arena du behersker og føler deg trygg på. Nettet er ikke et sted for amatører i den retninga.

Dermed må du se litt på hvordan livet ditt er... hvor begveger du deg i samfunnet? Hva slags interesser har du? Og hvor finnes de som deler disse interessene? På dansebandfestival? På katteutstillinger, kunstutstillinger, foredrag, elektronikkmesse, alternativ livsstil...?

Og så er det greit å kunne tilby en partner det du måtte ønske for deg selv; pen på håret, gå til frisør! Ok klesvei, kjøp noe nytt skjøl..

Være aktiv er viktig, sofapoteter vil du ikke ha? Følgelig, meld deg inn i turistforeningen.. begyn å trene, ta et kurs hos Røde Kors..

Fortell venner og bekjente at du ønsker deg en kjæreste! Men at du føler deg litt lost og litt usikker. Og redd for å prøve. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange steder man kan finne gode partnere. Nå ser jeg at du er på nettet, og nettet er et av disse stedene. Det var mitt sted.

Derfor kan jeg skrive om nettdating.

Nettdating har fire faser. Profil, brevveksling, møte, og påfølgende møter.

Jeg hadde en dønn ærlig profil, og slik fikk jeg filtrert vekk de damene som ikke var interessert i meg som jeg egentlig er.

Jeg hadde mange hyggelig brev med mange damer, og disse ledet fram til møter i ny og ne. Ei brevvekslet jeg med i mange uker, ei anna bare avtalte jeg å møte neste dag. Det var hun siste som ble stor kjærllighet.

Det første møtet er det mest kritiske. Det kan bli nervøst, interessant, kjedelig, jobbintervju. Jeg hadde vært på nok jobbintervjuer, og bestemte, og avtalte at hun jeg skulle møte (som ble min kjære) skulle ha en hyggelig og interessant samtale uten større forhåpninger.

Jeg klarte det. Det ble et hyggelig møte, som ikke ble for viktig. Vi fikk lyst til å møtes mer.

Deretter fulgte fine romantiske møter et par ganger i uka, som eskalerte til intens kyssing ganske snart.

Sex kom først når vi var veldig trygge på hverandre. Jeg trengte ikke ha tidlig sex med hennne, fordi hun hadde jo fortalt meg med ærlig kroppspråk at hun likte å kysse med meg. Så det var ikke noe stress.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei og takk for svar begge to.

Til gjest: Det er litt den følelsen jeg også sitter inne med etter og ha fulgt venninner med på denne nettdatingen. Men jeg er aktiv i samfunnet er ute i skog og mark, trener, en klubb for andre single. Har hatt en velding tøff periode og da utståler en kansje ikke det rette. Tror på dette med et sikkert sted. og som du var litt inne på med pen i håret osv.

jo her føler jeg at jeg henger med ... merker det i øyekontakt med andre når jeg er ute, og får også denne tilbakelmeldingen fra mange.. så jeg tror ikke det er det som ødelegger. Tror også at mange mener jeg er utadvent, men det er nok i de situasjoner som jeg føler meg trykk.. og det gjør helt sikkert noe medd holdingen.

Men jeg er nok ikke den veldige sjekkete typen, og har vel ofte gått hjem i 11 -12tiden på kvelden. Men det er jo etter det det virker som det oppnår kontakt.

I grosny: Og når jeg leser innlegget ditt... ja da føler jeg det er håp. Og ser jo at det finnes menn som faktisk kan vente litt. Har vært ute på et par nettsteder men ikke lagt ut bilde. og har fårr noen henvendelser men ingen er intressert i en dialog på nettet frem og tilbake, og når jeg da ikke er intressert i og møte dem rimelig raskt så er det uaktuelt.

Har tenkt flere gange at hvis jeg skal ut på nettet igjen, så ønsker jeg en side er man velger hven man skal vise bildene side til, noe råd her?

Da får jeg prøve og manne meg opp til kanskje og være mer aktiv både ute og på nettet. Så kanskje kommer en som har mulighet og lyst til og bruke litt tid på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et skitursjekketriks. Gå med litt bakglatte ski. Da vil det plutselig stoppe en omsorgsfull kjekk mann og spørre om han skal legge på litt ekstra festesmurning for deg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en liten oppmuntring her; er som deg i begynnelsen av 40 årene, vært singel noen år etter 15 års samboerskap. Har prøvd nettet i mnage år, mange kjekke men og mange rare. Jeg har vært på date med mange, mange kjekke menn, men fant ikke kjemien. Men jeg har nok vært den som trakk meg fort ut, og ikke gitt mennene en skikkelig sjangse også.

Nå har jeg møtt en på nett, 3 dater (som er rekord for meg) å skal fremdeles treffe han mer. Jeg har gitt han beskjed at nå er tidspunktet der jeg ville trukket meg ut, og at han må dra meg inn igjen om han vil at vi skal bli bedre kjent. Jeg fortalte han det fordi jeg har lyst å være åpen å gi han og meg muligheten til å bli kjent. Og det gjør han. Så dette ser jeg positivt på, mer enn noe annet enn hva jeg har gjort de siste årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest paralyse waycles

I Grosny: Der traff du spikeren på hode ... er ganske selvstending og klarer mange ting selv. ... men har aldrig før smurt skiene mine, det er vel det eneste jeg ikke har deltatt i her i heimen (når vi var gift) så jeg vil sikkert ha bakglatte ski denne vinteren også.. må bare ta de ut av boden og bruke de litt bakglatte til "smøreren" kommer :) .. og lykkes jeg ikke så er det nok meg du ser til sommeren med kraftige armer og spinkle ben..

Anonymbruker.. Så koselig for deg og høre.. og jeg tror vi er velding like her bortsett fra at jeg ikke har turt og date noen ennå.. lykke til videre.

Hvilket dating side anbefaler du ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...