Gå til innhold

Jeg vil fortelle om utroskap

Gjest Lise

Anbefalte innlegg

Det er i alle fall foreslått på svensk lenger oppe på siden, og jeg lurer på hvorfor et slikt forslag. Det er vel ikke en gjennomtenkt løsning å blande flere folk inn i det?

Jeg tror offentlig gapestokk er det beste for utro mannfolk jeg!

:ironi:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eh nei....og hvis konen har en mistanke kan det hjelpe henne..

Jeg kunne glatt ha tolket vedkommende som en skrulling.

Og hvis jeg allerede har mistanke så trenger jeg ikke "hjelpen".

Endret av Bernina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christine

Jeg kunne glatt ha tolket vedkommende som en skrulling.

Og hvis jeg allerede har mistanke så trenger jeg ikke "hjelpen".

Men da har hun hvertfall en mulighet til å finne ut av det, det har hun ikke når hun får servert løgner fra mannen og ingenting annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror offentlig gapestokk er det beste for utro mannfolk jeg!

:ironi:

hvilken straff for utro kvinnfolk da ?? er ikke bedre de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da har hun hvertfall en mulighet til å finne ut av det, det har hun ikke når hun får servert løgner fra mannen og ingenting annet.

For vi vet jo at han helt sikkert kommer til å lyve hvis kona har mistanker og konfronterer ham?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvilken straff for utro kvinnfolk da ?? er ikke bedre de

Gapestokk for de også!!

Og selvfølgelig for elskerinnen/elskeren som har vært med på det hele!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Poenget er jo at ingen vet om han serverer løgner.

Ingen vet om kona faktisk vet og har valgt å leve med det. Noen mener at det da ikke skader å fortelle, men det kan det jo. Hun kan føle seg tvunget til å ta beslutninger hun ikke er klar for å ta.

Ingen vet om kona vil vite i tilfelle utroskap. Hva er da vitsen i å fortelle henne, så hun igjen må gjøre valg hun kanskje ikke er klar for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen vet om kona faktisk vet og har valgt å leve med det. Noen mener at det da ikke skader å fortelle, men det kan det jo. Hun kan føle seg tvunget til å ta beslutninger hun ikke er klar for å ta.

Ingen vet om kona vil vite i tilfelle utroskap. Hva er da vitsen i å fortelle henne, så hun igjen må gjøre valg hun kanskje ikke er klar for.

Ifølge rettferdigheten og moralen til enkelte her så er det ikke riktig av kona å godta slike ting og uansett: da må hun få vite det av "foreningen for riktige meninger og oppførsel" at hun MÅ kaste ut mannen som er en horbukk!

Det er også vanvittig urettferdig at mannen får lov til å gå fri (det er vel det som er hoveddilemmaet til de fleste i den foreningen) også i de tilfellene hvor kona selv har bestemt at hun ikke vil vite!! Slike ting forteller man sjelden til omverdenen. Det er en avtale de to det gjelder har inngått.

Hvis jeg sier til min mann (hvis jeg hadde hatt en) at "om du noen gang er utro så vil jeg ikke vite det" - da vet jo ikke fru Gundersen nede i gata at vi har den avtalen. Og om hun da tilfeldigvis ser min mann sette seg inn i en bil med en vakker ung dame så er det altså fru Gundersens eget behov for å fortelle dette som er viktigere enn hva vi (min mann og jeg) har avtalt.

OK, så vet ikke fru Gundersen om denne avtalen. Men det er jo nettopp poenget!! Fordi hun ikke vet så skal hun også holde kjeft! Om min mann ligger med en annen er ikke fru Gundersens sak! Det er heller ikke fru Gundersens sak om jeg velger å vite, ikke vite, beholde, kaste ut, leve med løgn, ikke gjøre det, eller ei!!

Det er mitt valg! Ikke fru Gundersen sitt!!

OK sier dere da... hvordan kan du velge når du ikke har fakta som bare fru Gundersen kan gi deg? Og det er et godt poeng! Men ettersom fru Gundersen ikke vet nok om meg så vil jeg helst ikke at hun skal blande seg inn i mitt liv. Jeg liker ikke sånne folk som fru Gundersen. Fordi, de har som regel ikke mine beste interesser i tankene. Det er seg selv de tenker mest på. Selvsagt er det stas å se at en utro ektemann blir avslørt og kastet på dør. Men er fru Gundersen sikker på at det er det beste for meg?

Endret av Bernina
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke prate med henne, kjenner henne egentlig ikke.

. Men når jeg ikke kjenner mannen

Hvis du hverken kjenner mannen eller dama skjønner jeg ikke helt hvorfor du skal legge deg borti denne saken..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo det vet vi. Jeg har skrevet at de gjør forskjellig for at konen ikke skal finne ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo det vet vi. Jeg har skrevet at de gjør forskjellig for at konen ikke skal finne ut av det.

Nei, du har egentlig bare skrevet at du vet 100%, og jeg lurer fortsatt på om du faktisk har stått og sett at de har hatt sex eller om du er elskerinnen siden du kan vite 100%

Om du vet nok så mye om hva de gjør og hvorfor, så vet du altså fortsatt ikke om kona ønsker å vite eller ikke. Derfor kan du ikke blande deg i det og du kan heller ikke blande inn venninner av kona.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir jo et sånn tystersamfunn/hekseprosess dette her.

Og jeg liker spesielt denne her godt:

Fortell det uansett: hvis han er utro så kan hun sparke ham ut, hvis han ikke er utro så har jo ingen skade skjedd.

Det ligner veldig på:

Kanskje hun er en heks. Kast henne i vannet: om hun flyter er hun skyldig og om hun synker så er hun ingen heks!

Forteller man kona at man tror han har vært utro så gjør man skade uansett om han har vært utro eller ei. Tenk om han aldri har vært utro også får kona en henvendelse også begynner hun å tenke på de gangene han har jobbet overtid (jobbet han virkelig overtid?) og da han var på seminar i forrige uke (hvem andre var der?) - det er utrolig mye man kan stelle i stand ved å spre usanne rykter.

Bare fordi man vet om noen som kjenner den angivelige elskerinnen så trenger ikke ting være slik alikevel.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk høre at mannen til en dame går bak ryggen hennes med ei jente jeg vet hvem er og det har foregått i mange år.

Vet du hvem hun er eller kjenner du henne?

Lurer veldig på hvordan du vet dette jeg...

Hvis det er moralen som spiller en stor rolle her så burde du vel ta en alvorsprat med hun du vet hvem er!!!! Så lenge du vet hva de gjør så kjenner du henne vel godt nok til å snakke med henne!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Annonse

Tankene mine går og i den retningen, hva er egentlig grunnen til at man så gjerne vil fortelle?? Hva er den egentlige årsaken, kun medmenneskelighet?

hei chrizzy, ser du postet et innleg for noen år siden om en gullring du hadde dratt nedover kinnet, satt å leste litt der nå, så ser jeg at du har ikke lagt ut noe svar ennda på hvorfor noen fpr den svarte stripen, håper du kan gi meg et svar nå, m du ennda husker det da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Jeg synes du ødelegger mer enn du 'ordner opp' - hvis du i det hele tatt skal si noe eller evnt sende noe, så må du jo si det til den som er utro, kanskje han får tenkt seg om og forstår at andre vet, som deretter fører til at han sier det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
Gjest bedratt mann

Jeg synes du ødelegger mer enn du 'ordner opp' - hvis du i det hele tatt skal si noe eller evnt sende noe, så må du jo si det til den som er utro, kanskje han får tenkt seg om og forstår at andre vet, som deretter fører til at han sier det selv.

Hos meg er det kona som har vært utro over tid med sjefen sin.

Bør de får holde på uten at det skal gå ut over jobb i det hele tatt? og at hun er blitt omgangsvenn med dattera..

Skal jeg bare la de selv få varsle selv, eller syns dere man skal sette ned foten så de skjønner hva de har gjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest MikeWaters

Hos meg er det kona som har vært utro over tid med sjefen sin.

Bør de får holde på uten at det skal gå ut over jobb i det hele tatt? og at hun er blitt omgangsvenn med dattera..

Skal jeg bare la de selv få varsle selv, eller syns dere man skal sette ned foten så de skjønner hva de har gjort?

Er det din kone som er utro? Isåfall har det liten relevans for tråden og problemstillingen TS tar opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest En mann

Jeg fikk høre at mannen til en dame går bak ryggen hennes med ei jente jeg vet hvem er og det har foregått i mange år. Jeg blir helt dårlig av å høre om slike ting. Denne damen som blir lurt har en blogg hvor hun skriver masse om hvor fantastisk snill mannen hennes er. Jeg har så lyst å skrive sannheten om mannen hennes i en anonym melding. Jeg vet at jeg ikke har noe med det osv. Men jeg får så vondt, hvorfor skal denne damen miste mange år av livet sitt når noen kan hjelpe henne til å gå videre og finne en ordentlig mann? Kanskje finner hun det ut om fem år, da har hun kastet bort år på denne mannen. Hva synes dere? er det mulig å sende en helt anonym melding på noen måte?

Velkommen til den virkelige verden. Den er ikke rosenrød, dette er det mye av.

Det skjer både blant kvinner og menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...