Gå til innhold

Jeg vil fortelle om utroskap

Gjest Lise

Anbefalte innlegg

Ja, jeg har faktisk skrekk for "brysomme slarvkjerringer". For jeg har sett hva disse velmenende eksemplarer av arten har klart å stelle istand.Kun fordi de syntes det var riktig å gripe inn og rydde opp.Sannheten skal fram, uansett følger.

Enkelte fadeser er uopprettelig.

Derfor er jeg tilhenger av å passe sine egne saker. ;)

Hvorfor skal jeg stå fram med fullt navn og bilde ? Ser ikke helt hensikten med den kommentaren din.Men du hører kansje inn under kategorien Slarvkjerring ?

Neida, jeg reagerte bare på at du som anonym gjest, angrep Lise, for at hun ville varsle anonymt. Flisespikkeri sikkert, men like fullt noe du kanskje burde tenke over.

Hvis Lise er en brysom slarvkjerring når hun ønsker å varsle anonymt, hvem/hva er du som refser anonymt..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det mest reale er at fyren sier det selv. Har han ikke baller til det, har Lise min fulle støtte til å klistre på seg et par baller og ringe på døra til dama og si det hun vet. Hun bør også være forberedt på at hva som helst kan skje da.

Anonymitet bør hun ikke engang vurdere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, jeg reagerte bare på at du som anonym gjest, angrep Lise, for at hun ville varsle anonymt. Flisespikkeri sikkert, men like fullt noe du kanskje burde tenke over.

Hvis Lise er en brysom slarvkjerring når hun ønsker å varsle anonymt, hvem/hva er du som refser anonymt..?

At alle skal fremstå med navn og bilde på et forum, fordi de mener at man ikke anonymt bør varsle ukjente om utroskap.. Henger ikke helt på greip spør du meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At alle skal fremstå med navn og bilde på et forum, fordi de mener at man ikke anonymt bør varsle ukjente om utroskap.. Henger ikke helt på greip spør du meg...

Det kan jeg være enig med deg i, gjest.

Men Lise uttrykker en usikkerhet her, og ber om råd.

Og du refser henne, og kaller henne en brysom slarvkjerring.

Jeg synes hun virker som en som ønsker noen et bedre liv, enn å leve med en som bedrar.

Hvorfor skulle hun ha en skjult agenda?

Hvorfor er noen mer redd for en som ønsker å fortelle sannheten, enn for løgner og fortielse?

Jeg ser ingen grunn til å refse Lise. Det er ikke hun som har gjort noe galt her.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor er det han som skal få ta avgjørelsen om de skal fortsette forholdet eller ikke? Skal alle som ikke har en nær venninne som vet om utroskapen og kan fortelle leve videre på en løgn? Er jo ikke sikkert ryktene når kona i det hele tatt hvis ingen går inn for det. Men hvis det gjør det, hva er forskjellen på det og at TS forteller?

Hun er sikkert glad i ham og ønsker å beholde ekteskapet - men jeg er langt fra sikker på at det samme gjelder om hun får vite om at mannen har vært utro i årevis.

Selv om du ikke ville hatt det slik - hvem er du til å bestemme at andre ikke skal leve på det du definerer som en løgn?

Jeg var fortsatt glad i mannen min og ønsket å beholde ekteskapet etter at jeg fikk vite om utroskap. Det er flere som ser det slik.

Jeg har litt følelsen av at Lise blir veldig skuffet om kona velger å tilgi ektemannen sin og beholde ham. De agressive innleggene i denne tråden tyder på at man ikke er fornøyd før kona har kasta ut mannen, brent opp alle klærne hans, ripet opp bilden og selvsagt kokt kaninen til elskerinnen. Hvor kommer all denne hevnlysten fra??? Og særlig på en annen kvinnes vegne?

Jeg er kvinne som har blitt bedratt og jeg har ingenting av dette hevngjerrige og agressive i meg. Og det er jeg glad for - spesielt fordi jeg har barn som har godt av at foreldrene ikke har klort ut øynene på hverandre!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk høre at mannen til en dame går bak ryggen hennes med ei jente jeg vet hvem er og det har foregått i mange år. Jeg blir helt dårlig av å høre om slike ting. Denne damen som blir lurt har en blogg hvor hun skriver masse om hvor fantastisk snill mannen hennes er. Jeg har så lyst å skrive sannheten om mannen hennes i en anonym melding. Jeg vet at jeg ikke har noe med det osv. Men jeg får så vondt, hvorfor skal denne damen miste mange år av livet sitt når noen kan hjelpe henne til å gå videre og finne en ordentlig mann? Kanskje finner hun det ut om fem år, da har hun kastet bort år på denne mannen. Hva synes dere? er det mulig å sende en helt anonym melding på noen måte?

Jeg hadde blit UENDELIG glad om du hadde fortalt det til meg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selv om du ikke ville hatt det slik - hvem er du til å bestemme at andre ikke skal leve på det du definerer som en løgn?

Jeg var fortsatt glad i mannen min og ønsket å beholde ekteskapet etter at jeg fikk vite om utroskap. Det er flere som ser det slik.

Jeg har litt følelsen av at Lise blir veldig skuffet om kona velger å tilgi ektemannen sin og beholde ham. De agressive innleggene i denne tråden tyder på at man ikke er fornøyd før kona har kasta ut mannen, brent opp alle klærne hans, ripet opp bilden og selvsagt kokt kaninen til elskerinnen. Hvor kommer all denne hevnlysten fra??? Og særlig på en annen kvinnes vegne?

Jeg er kvinne som har blitt bedratt og jeg har ingenting av dette hevngjerrige og agressive i meg. Og det er jeg glad for - spesielt fordi jeg har barn som har godt av at foreldrene ikke har klort ut øynene på hverandre!

Du tror jeg er hevnlysten, en mener jeg ikke har opplevd utroskap selv og at det er derfor jeg gjør det, og noe mener jeg har en hemmelig agenda. Hvorfor glefser dere sånn til meg? Jeg har faktisk ikke noen andre tanker bak det enn at jeg synes utroskap er fryktelig usselt gjort, jeg vet sikkert at det er utroskap og at disse menneskene gjør ting for at ikke konen skal finne ut av det. Jeg synes synd på hun og var derfor fristet til å avsløre hennes falske mann.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen se nå og få fortalt det da for fanken! *lei av tråden* Så kan du heller lage en tråd med åssen det gikk, fremfor å sitte her i en mil lang tråd og forsvare hvorfor du har lyst. Mistenker deg snart for å bare trolle her nå. :kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen se nå og få fortalt det da for fanken! *lei av tråden* Så kan du heller lage en tråd med åssen det gikk, fremfor å sitte her i en mil lang tråd og forsvare hvorfor du har lyst. Mistenker deg snart for å bare trolle her nå. :kaffekopp:

Å herlighet, jeg har ikke skrevet så mange innlegg i denne tråden akkurat. Det er jo andre som holder denne tråden gående,jeg har bare "forsvart" meg ett par ganger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herlighet, jeg har ikke skrevet så mange innlegg i denne tråden akkurat. Det er jo andre som holder denne tråden gående,jeg har bare "forsvart" meg ett par ganger...

Ikke bry deg om dem som glefser til deg, Lise.

Det faller på sin egen urimelighet å glefse til deg, og tillegge deg uærlige hensikter med ditt ønske om å åpne øynene til en blind, som blir rundlurt.

Og tråden engasjerer jo, så du har absolutt lyktes med å få i gang en diskusjon.

Det må vel være det et diskusjonsforum er til for..?

Hvis jeg skal komme med et råd, så må det være at du presser den utro mannen til å være ærlig overfor sin kone, heller enn å fortelle det til henne selv. Og overfor ham kan du gjerne være anonym. Han har bare godt av å bli litt skremt, se spøkelser ved høylys dag, og steke litt i sitt eget fett, før han kanskje blir så paranoid at han skjønner at det er riktig å legge kortene på bordet overfor sin kone. Og denne lusa som står i med den gifte mannen...gi gjerne henne også en støkk...og ja...gjerne anonymt, og truende :lur:

Det er faktisk fryktelig utrivelig å bli ufrivillig vitne til andre menneskers faenskap, og jeg skjønner godt at du gjerne vil stikke hull på denne byllen.

Men vær forberedt på at det er mye puss og dritt som kommer ut.

Lykke til!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg gjør ikke det. Det var nok en annen gjest.. Jeg bare syntes det du skrev ikke hadde relevans til temaet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bry deg om dem som glefser til deg, Lise.

Det faller på sin egen urimelighet å glefse til deg, og tillegge deg uærlige hensikter med ditt ønske om å åpne øynene til en blind, som blir rundlurt.

Og tråden engasjerer jo, så du har absolutt lyktes med å få i gang en diskusjon.

Det må vel være det et diskusjonsforum er til for..?

Hvis jeg skal komme med et råd, så må det være at du presser den utro mannen til å være ærlig overfor sin kone, heller enn å fortelle det til henne selv. Og overfor ham kan du gjerne være anonym. Han har bare godt av å bli litt skremt, se spøkelser ved høylys dag, og steke litt i sitt eget fett, før han kanskje blir så paranoid at han skjønner at det er riktig å legge kortene på bordet overfor sin kone. Og denne lusa som står i med den gifte mannen...gi gjerne henne også en støkk...og ja...gjerne anonymt, og truende :lur:

Det er faktisk fryktelig utrivelig å bli ufrivillig vitne til andre menneskers faenskap, og jeg skjønner godt at du gjerne vil stikke hull på denne byllen.

Men vær forberedt på at det er mye puss og dritt som kommer ut.

Lykke til!

Yakk:)Det er nok bedre å evt være anonym ovenfor mannen eller lusa ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hvorfor skal trådstarter Lise?

Det har jeg da ikke sagt at hun skal.

Jeg har litt følelsen av at Lise blir veldig skuffet om kona velger å tilgi ektemannen sin og beholde ham.

Har ikke sagt at jeg bestemmer noe som helst.

Så fordi du og flere andre ikke bryr dere om utroskap gjør ingen andre heller det?

Hvorfor i all verden har du følelsen at hun blir skuffa? Fordi hun tror at de fleste ønsker å vite det om de blir bedratt?

Endret av Neutral
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fordi du og flere andre ikke bryr dere om utroskap gjør ingen andre heller det?

Jeg tror de færreste her "ikke bryr seg om utroskap". Men å gå frem på riktig måte ved en så alvorlig ting er veldig viktig.

Å enveiskommunisere anonymt med budskapet blir bare helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men å gå frem på riktig måte ved en så alvorlig ting er veldig viktig.

Absolutt. Men synes det er litt vanskelig for oss å vite hva som er riktig måte her ettersom vi vet såpass lite om hvilket forhold TS og denne dama har (mulig jeg ikke har fått med meg alt som er blitt fortalt?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Absolutt. Men synes det er litt vanskelig for oss å vite hva som er riktig måte her ettersom vi vet såpass lite om hvilket forhold TS og denne dama har (mulig jeg ikke har fått med meg alt som er blitt fortalt?).

TS kjenner ikke dette paret, men hun følger med på bloggen til dama og synes at hun virker som en flott person. Denne dama skriver også på bloggen om sin herlige mann.

Mannens elskerinne kjenner derimot TS bedre til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor har jeg sagt at jeg reagerer på at hun varsler anonymt ?

At du bedriver flisespikkeri ...Helt klar JA.

Det jeg reagerer på, det er at hun skal blande saeg opp i fremmede menneskers liv. Av den årsak at hennes samvittighet sier det er riktig. Da spør jeg.Riktig for hvem ?

Om det er riktig for trådstarter, så er ikke det en automatikk i at det er riktig for kona.

Derfor sier jeg atter en gang, Jeg har ikke sans for slarvkjerringer.

Mange problemer hadde vært unngått hvis man hadde passet sine egne saker.

Skjønner du meg nå, eller skal du fortsatt kverulere ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jeg være enig med deg i, gjest.

Men Lise uttrykker en usikkerhet her, og ber om råd.

Jeg synes hun virker som en som ønsker noen et bedre liv, enn å leve med en som bedrar.

Hvorfor skulle hun ha en skjult agenda?

Hvorfor er noen mer redd for en som ønsker å fortelle sannheten, enn for løgner og fortielse?

Jeg ser ingen grunn til å refse Lise. Det er ikke hun som har gjort noe galt her.

Nå er det mitt innlegg du sikter til igjen....

Dette er enkelt å forklare. Det finnes en uskreven regel om å la andre mennesker få være i fred. Det de gjør er deres sak, og ingen andres.

Noe annet jeg lurer på. Hva får dere til å tro at livet til kona blir bedre etter at et fremmed menneske blander seg, ved å skulle fortelle at "jeg har hørt via andre at...." ?

Det holder ikke. Skal hun fortelle noe, så bør hun vel helst ha noe mer håndfast enn som så.Og uten det, så er det å viderebringe slarv ;)

Så enkelt, så greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor har jeg sagt at jeg reagerer på at hun varsler anonymt ?

At du bedriver flisespikkeri ...Helt klar JA.

Det jeg reagerer på, det er at hun skal blande saeg opp i fremmede menneskers liv. Av den årsak at hennes samvittighet sier det er riktig. Da spør jeg.Riktig for hvem ?

Om det er riktig for trådstarter, så er ikke det en automatikk i at det er riktig for kona.

Derfor sier jeg atter en gang, Jeg har ikke sans for slarvkjerringer.

Mange problemer hadde vært unngått hvis man hadde passet sine egne saker.

Skjønner du meg nå, eller skal du fortsatt kverulere ?

Jeg skjønner at du mener at hun er en slarvkjerring, hvis hun sier noe, men det betyr ikke at jeg holder med deg i det.

Jeg kverulerer kanskje, men du skyter fra hofta, og breisider ei som ber om hjelp til å takle et ubehag hun føler på.

Jeg tror som sagt ikke at Lise er noen slarvkjerring, da hadde denne faenskapen vært utover bygda for lengst. Men hun vurderer å fortelle det til noen som faktisk har rett til å vite hvem hun lever sammen med. Hvem hun skryter opp i skyene i en åpen blogg. Hvem sannsynligvis fler enn Lise kjenner til utroskapen til, men de toer sine hender, og blander seg ikke i andres saker...

Så sitter denne stakkars bedratte kvinnen og skryter av horebukken på nett.

Du legger dine synspunkter lagelig til for hugg i slike diskusjonstråder. Skal du ha siste ordet, er det best å si det inni seg :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...