Sheherasade Skrevet 29. november 2010 #181 Del Skrevet 29. november 2010 (endret) Jeg synes bare at det er utrolig sært å ville blande seg i livet til folk man overhodet ikke har noen relasjon til Hvis Lise følger bloggen hennes og synes hun virker som ei søt og herlig jente som hun har fått sympati for, så er det vel ikke så rart. Folk har da gjort rarere ting for å prøve å hjelpe noen de ser gjennom media eller i en nyhetsreportasje eller noe, og det er jo derfor man hjelper fadderbarn og TV-aksjoner osv (ja, litt far fetched sammenligninger, men håper du skjønner poenget...). Man trenger da ikke å kjenne noen direkte, personlig for å ville hjelpe dem eller synes de fortjener noe bedre. Endret 29. november 2010 av Sheherasade Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. november 2010 #182 Del Skrevet 29. november 2010 Nei, man trenger ikke det Sheherasade.. Men når Lise selv skriver at siden hun ikke kjenner dem, føler hun det er vanskelig å skulle si noe direkte til damen. Hun vil heller være anonym. Denne terskelen som dukker opp, fordi hun ikke kjenner dem, når det gjelder å møte opp på døra til dama og fortelle henne hva som skjer, vil hun ikke trå over. Men hun tråkker den gladelig ned om hun kan være anonym. Det burde snart gå opp et lys da altså.... Om at det man vurderer å gjøre er feil! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lise Skrevet 29. november 2010 #183 Del Skrevet 29. november 2010 Jeg vil svare deg med å sitere et avsnitt jeg skrev lenger oppe: Hvis min mann var som ham jeg beskriver over, ja så tror jeg faktisk at jeg fint kunne føle meg respektert og elsket. Kanskje mannen, som TS vil sladre om, nettopp er en fantastisk ektemann og pappa fordi han har et menneske utenfor familien som også er verdifull for ham. Han er jo fantastisk ifgl. bloggen til kona, så hun mangler jo åpenbart ikke noe, men kanskje mannen manglet noe for å bli perfekt? Kanskje kona elsker mannen sin så høyt og respekterer ham så mye at hun vil at han skal føle seg komplett, og dermed blir hun også lykkelig. Jeg vet altså ikke, jeg. Jeg bare skriver ned hypoteser, og det er morsomt å diskutere, men jeg er fortsatt helt tydelig på at jeg ikke vil vite, og at ingen utenom mannen min skal beslutte om jeg skal vite. Mest sannsynlig blir hun lurt og bare tror han er fantastisk. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2010 #184 Del Skrevet 29. november 2010 Jeg skjønner at man kan få sympati for ukjente folk over nett, fra tv og aviser. Jeg har ingen problemer med å skjønne det, men likevel synes jeg at dette var litt overdrevet. Jeg håper at "Lise" tenker seg godt og mye om før hun evt. blander seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2010 #185 Del Skrevet 29. november 2010 Mest sannsynlig blir hun lurt og bare tror han er fantastisk Hvorfor er utro synonymt med ufyselig å leve med? En utro ektefelle kan da fortsatt elske partneren sin, se ham/henne i hverdagen, være oppmerksom og omsorgsfull, snill og grei, være en toppers forelder. Det gjør blogg-damas mann da åpenbart. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sheherasade Skrevet 29. november 2010 #186 Del Skrevet 29. november 2010 Hvorfor er utro synonymt med ufyselig å leve med? En utro ektefelle kan da fortsatt elske partneren sin, se ham/henne i hverdagen, være oppmerksom og omsorgsfull, snill og grei, være en toppers forelder. Det gjør blogg-damas mann da åpenbart. MEN HAN LYVER OG ER EN DRITTSEKK!!!!! Jeeez... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2010 #187 Del Skrevet 29. november 2010 MEN HAN LYVER OG ER EN DRITTSEKK!!!!! Jeeez... Synes du virkelig at "Lise" skal si det til kona? Du synes at en person som lyver er en dritsekk. Det er helt greit, men er denne personen da en dritsekk i alt han foretar seg døgnet rundt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lise Skrevet 29. november 2010 #188 Del Skrevet 29. november 2010 Hvorfor er utro synonymt med ufyselig å leve med? En utro ektefelle kan da fortsatt elske partneren sin, se ham/henne i hverdagen, være oppmerksom og omsorgsfull, snill og grei, være en toppers forelder. Det gjør blogg-damas mann da åpenbart. Være utro og elske partneren sin? hva er det med folk?? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ententyn44 Skrevet 29. november 2010 #189 Del Skrevet 29. november 2010 Jeg hadde satt pris på om noen fortalte meg om mannen min var utro over tid(anonym eller ikke). Og hadde det vist seg å stemme hadde jeg takket faktisk Enkelt og greit for min del 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sheherasade Skrevet 29. november 2010 #190 Del Skrevet 29. november 2010 Synes du virkelig at "Lise" skal si det til kona? Du synes at en person som lyver er en dritsekk. Det er helt greit, men er denne personen da en dritsekk i alt han foretar seg døgnet rundt? Det var da svært så ettertraktede utro partnere har blitt, virker det som her. De later jo til å være de ideale partnerne, later det til. Rent rart at man egentlig vil ha en partner som er trofast, når man jo i stedet kan få en som er mye lykkeligere ved at han også kan ha ei annen på si som komplimenterer ham på måter man selv ikke kan. Ja, nei, jeg skjønner at jeg har misforstått. Hvorfor finne seg en ærlig, trofast mann når man kan få en utro en??? Skjønner jeg har misforstått her, og at jeg seriøst må revurdere min check-liste over hva jeg ønsker hos en partner her. Tenk, så dum jeg var, som ikke skjønte hva jeg gikk glipp av hele tiden: en fantastisk partner, venn, elsker og far til mine barn, som i tillegg er utro!!! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2010 #191 Del Skrevet 29. november 2010 Jeg synes utroskap er forkastelig og at man er en dårlig person når man er utro. Man kan være så god pappa man vil, man kan få kona si til å kose seg så mye man vil, man kan være så "fantastisk" på noen områder som man vil. Men er man utro er man uansett en fæl person. Synes det er merkelig at noen mener utroskap er greit fordi det tilfører ene ektefellen noe den trenger for å være lykkelig... Tuller dere ikke? Et par er helt i stand til å være lykkelig uten et ekstra høl han kan stappe`n i... De bør jobbe sammen for å få det til å funke, ikke løpe og finne andre damer som kan gi det som "mangles". Når det er sagt, mener jeg at man ikke skal informere kona til en utro om at han er utro. Snakk med mannen istedet, det er han som gjør noe galt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bernina Skrevet 29. november 2010 #192 Del Skrevet 29. november 2010 Det var da svært så ettertraktede utro partnere har blitt, virker det som her. De later jo til å være de ideale partnerne, later det til. Rent rart at man egentlig vil ha en partner som er trofast, når man jo i stedet kan få en som er mye lykkeligere ved at han også kan ha ei annen på si som komplimenterer ham på måter man selv ikke kan. Ja, nei, jeg skjønner at jeg har misforstått. Hvorfor finne seg en ærlig, trofast mann når man kan få en utro en??? Skjønner jeg har misforstått her, og at jeg seriøst må revurdere min check-liste over hva jeg ønsker hos en partner her. Tenk, så dum jeg var, som ikke skjønte hva jeg gikk glipp av hele tiden: en fantastisk partner, venn, elsker og far til mine barn, som i tillegg er utro!!! Jeg tror du misforstår litt. For de som har levd sammen en stund så skal det mer til enn utroskap for å ødelegge ekteskap og vennskap. Det er mange grunner til at noen er utro og det er forskellige måter å være det på og mange har forskjellige terskler for hva de kan tilgi. Hvis jeg hadde levd med en mann i 15 år, vi hadde det godt sammen, hadde barn og bygget opp mye så skulle jeg nok ha lagt meg i selen for å tilgi ham og fortsette ekteskapet. IKKE fordi jeg vil ha en utro mann, men fordi jeg er villig til å tilgi slike ting fordi det å ikke tilgi og det å bare avslutte ville bety at jeg miste så mye mer. Noen (ikke jeg) har en så stor tolleranse at de godtar at partneren treffer andre, men de vil ikke ha det rett opp i ansiktet og vil ikke vite detaljer. Da er det vel heller ikke utroskap, så lenge man har en avtale om at det er greit. Uansett. Folk er forskjellige. Det som er greit for noen er forferdelig for andre. Noen er istand til å tilgi, andre er ute etter hevn. Grunnen til at jeg ikke vil at Lise skal si noe er at Lise vet for lite om dette paret til å ta avgjørelsen for dem. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sheherasade Skrevet 29. november 2010 #193 Del Skrevet 29. november 2010 (endret) Lise, det virker som om det er nok av folk her inne som synes det er bedre å bli løyet for enn å bli fortalt sannheten om at partneren er utro. Men det er nok av oss som mener det motsatte også: at dama trenger å få vite sannheten. Mitt inntrykk er, som jeg har sagt tidligere, at det de fleste har mest problemer med, er at du sier det anonymt. Still heller et ultimatum til mannen, gi beskjeden videre via en som står henne nær, eller si det selv ved å stå frem som den du er. Ja, det er tøft, men hvis du virkelig vil hjelpe henne, så er det kanskje det som må til? Hvis du ærlig med hånden på hjertet kan si at du gjør dette utelukkende fordi du synes godt om henne og at hun fortjener bedre, synes jeg også du skal gjøre det samvittigheten din forteller deg du skal gjøre. Men husk at måten man får en beskjed på kan være utslagsgivende for hvordan man takler å få den. Gå varsomt frem! Lykke til! Endret 29. november 2010 av Sheherasade 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2010 #194 Del Skrevet 29. november 2010 Jeg synes utroskap er forkastelig og at man er en dårlig person når man er utro. Man kan være så god pappa man vil, man kan få kona si til å kose seg så mye man vil, man kan være så "fantastisk" på noen områder som man vil. Men er man utro er man uansett en fæl person. Synes det er merkelig at noen mener utroskap er greit fordi det tilfører ene ektefellen noe den trenger for å være lykkelig... Tuller dere ikke? Et par er helt i stand til å være lykkelig uten et ekstra høl han kan stappe`n i... De bør jobbe sammen for å få det til å funke, ikke løpe og finne andre damer som kan gi det som "mangles". Når det er sagt, mener jeg at man ikke skal informere kona til en utro om at han er utro. Snakk med mannen istedet, det er han som gjør noe galt. Den verste formen for utroskap er i mine øyne når man finner en person som man deler tanker og følelse med - ikke en man bare har sex med. (uten et ekstra høl å stappe'n i...??? Jeg tror faktisk ikke det er det som er tanken for de fleste som er utro) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2010 #195 Del Skrevet 29. november 2010 Utroskap er et alt for akseptert fenomen spør du meg. Er ikke ca halvparten av alle nordmenn utro? Noen ting burde ha nulltoleranse, inkl utroskap. Noe som burde få alle og enhver til å tenke seg litt mer om før h*n er utro. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral Skrevet 29. november 2010 #196 Del Skrevet 29. november 2010 Ærlig talt. Hvor ydmykende er det ikke at kanskje en masse folk vet om at kjæresten er utro? Skjønner virkelig ikke at folk her heller ville ha levd med en utro mann enn å få et hint om det, slik at de kunne få ryddet opp i livet sitt og evt bli kvitt fyren? Greit nok at man skal passe sine egne saker, men man kan da være litt medmenneske innimellom. Skulle det mot formodning ikke stemme alikevel bør de da klare å ordne opp i det. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2010 #197 Del Skrevet 29. november 2010 MEN HAN LYVER OG ER EN DRITTSEKK!!!!! Jeeez... Kanskje du kan tilby Lise at du forteller det istedenfor? Det virker som om du dør av lyst. Kan ikke tenke meg noe mer forferdelig enn en sint kjerring som kommer på døra og forteller meg at mannen min (som hun ikke kjenner) er en drittsekk. Jeg hadde seriøst blitt overrasket over engasjementet til en vilt fremmed. Jeg tror jeg ville blitt så sjokkert at jeg absolutt ikke hadde trodd på vedkommende. Så hvis du virkelig ønsker å lage bråk så går du rett på mannen og kjefter på han som er drittsekken! Vis at du har litt baller!!!! Jeg mener, han vet jo at han har vært utro og må jo ta deg seriøst. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2010 #198 Del Skrevet 29. november 2010 Ærlig talt. Hvor ydmykende er det ikke at kanskje en masse folk vet om at kjæresten er utro? Skjønner virkelig ikke at folk her heller ville ha levd med en utro mann enn å få et hint om det, slik at de kunne få ryddet opp i livet sitt og evt bli kvitt fyren? Greit nok at man skal passe sine egne saker, men man kan da være litt medmenneske innimellom. Skulle det mot formodning ikke stemme alikevel bør de da klare å ordne opp i det. Synes du ikke det er bedre å ta det opp med rette vedkommende- den utro- og få han til å fortelle det til dama selv? Hvorfor/hvorfor ikke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2010 #199 Del Skrevet 29. november 2010 Være utro og elske partneren sin? hva er det med folk?? Ikke annet enn at livet ikke er sort/hvitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bernina Skrevet 29. november 2010 #200 Del Skrevet 29. november 2010 Ærlig talt. Hvor ydmykende er det ikke at kanskje en masse folk vet om at kjæresten er utro? Skjønner virkelig ikke at folk her heller ville ha levd med en utro mann enn å få et hint om det, slik at de kunne få ryddet opp i livet sitt og evt bli kvitt fyren? Greit nok at man skal passe sine egne saker, men man kan da være litt medmenneske innimellom. Skulle det mot formodning ikke stemme alikevel bør de da klare å ordne opp i det. Men hvis man er så opptatt av rettferdighet (som spesielt Sheherasade er) så er det jo direkte uansvarlig å si at paret sikker klarer å ordne opp om det ikke stemmer. Man har altså ikke noe ansvar for den skaden man kan påføre paret ved å komme med feilaktige beskyldninger? Det er vel ikke særlig medmenneskelig! Tenk om de ikke klarer å ordne opp, at dette ryktet ødelegger mye? Hvem er det da som har skylda? Skal de "gode intensjonene" være unskyldning??? Ingen ønsker å leve med en utro mann! Og de færreste ønsker å få vite om utroskap fra en fremmed! Det er også unødvendig å gå rett til kona. Snakk med mannen som er den utro - de er han som fortjener å få høre at folk snakker og at det er et spørsmål om tid før kona hans får vite det!! Jeg vet at man da går glipp av dramaet med krangling paret i mellom og at han blir kasta ut, skilsmisse og barnefordeling. Men familien har kanskje best av at de klarer å ordne opp seg imellom!!! Noe de kan få sjansen til før det er for sent om mannen får sjansen til å skjerpe seg! Det beste er da vel at man ungår skillsmisse (spesielt hvis de har barn). Dere som er så medmenneskelige og opptatt av rettfedighet: er dere ikke opptatt av at man skal ta vare på familier også? Og forsøke å gjøre det som er til det beste for alle? Å klare å tilgi og gå videre og beholde ekteskapet etter utroskap, det handler ikke om å godta utroskap. Det handler om man kommer over det!! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå