Gå til innhold

Jeg vil fortelle om utroskap

Gjest Lise

Anbefalte innlegg

F.eks har du ikke baller nok til å fortelle henne dette ansikt til ansikt, du kan umulig vite om det du har hørt er sant, du "tørr" ikke å si til den utro hva du vet....

Det lyser lyst til å bidra til å fucke opp mest mulig.

Ikke i det hele tatt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vært i et forhold hvor eksen var utro, derfor tenker jeg hele tiden her på hva jeg ville ønsket hvis jeg var den som ble løyet for. Og hvis en person som jeg kanskje ikke en gang vet hvem er hadde kommet og sagt til meg at kjæresten min var utro ville jeg prøvd å finne ut hvem hun var, hvilken interesse hun har i det osv. osv. Det vil si, brukt mer tid på HVEM som sier det, enn HVA hun sier. Kanskje det ville vært enklere å fokusere på innholdet hvis det kom anonymt. Nei, litt usikker.

Men... anonymt eller ikke; TS bør si det. Det er jeg i hvert fall sikker på.

Anonyme folk har ofte mindre rent mel i posen enn de som står frem med navn og ansikt. Mange er kun ute etter å fucke opp også, og det de sier er bare oppspinn.

Jeg forstår på en måte dine synspunkter. Men det optimale i en sånn fæl situasjon ville vel vært å høre det av noen du stolte på, en god venninne som kunne vært der for deg akkurat da? TS kan si det til en god venn av henne, bevise det, så kan kanskje venninnen gå videre med det?

Synes nå det beste ville vært å fortelle den utro gjøken at man vet hva som foregår, og sier ikke han det, så sier man det selv. Da er det mer ok å være anonym forresten. Tenk som han skjelver i buksene da, uvitende om det er en venninne eller et familiemedlem som vet hva han driver med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hva hvis DU tar feil og ødelegger for andre med å videreføre usanne rykter? Med mindre du selv har vært sammen med denne mannen, kan du dessuten ikke si at du vet med 100% sikkerhet. Du har ingenting med å ta ansvar for andres liv på denne måten, det er snakk om voksne mennesker her, som du etter alt å dømme ikke engang kjenner! Ei heller vet du hvaslags forhold dette paret har, hvis ryktene stemmer, så kan det godt hende at hun vet om det og at de jobber med forholdet og da gjør din innblanding bare vondt verre.

Det finnes dessuten tilfeller hvor folk har tatt feil, eller regelrett lyver utroskap på andre. Jeg vet om et tilfelle hvor en dame fikk et anonymt brev med påstand om at hennes ektemann var faren til brevsenderens ufødte barn, hun klarte med litt detektivarbeid å finne ut hvem avsender var og det hele viste seg å være oppspinn fra en som gikk i samme klasse og som skulle ødelegge for hun som mottok brevet! Det var type studier hvor ikke alle kommer videre etter første året og vedkommende var villig til å ødelegge livet for andre for å eliminere konkurranse.. Dette høres helt sykt ut, men er dessverre sant. Hun som sendte brevet ble både anmeldt og dømt for det, men allikevel, sjansen for at hun aldri ville bli tatt og ekteskapet ødelagt, var stor og alt pga usanne påstander.

Og nei, jeg ville ikke satt pris på å bli kontaktet av fremmede på denne måten, anonymt eller ei! Rett og slett fordi det er umulig å vite hvilken motiver fremmede har for å "varsle om utroskap" - som tilfellet jeg nevnte ovenfor viser..

Man skal være forsiktig. Enig i det, men jeg vet at det stemmer, det er ikke bare fra en person jeg har hørt det, jeg har sett det. Og jeg vet at de ikke har et åpent forhold selvom jeg ikke kjenner de personling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hva hvis DU tar feil og ødelegger for andre med å videreføre usanne rykter? Med mindre du selv har vært sammen med denne mannen, kan du dessuten ikke si at du vet med 100% sikkerhet. Du har ingenting med å ta ansvar for andres liv på denne måten, det er snakk om voksne mennesker her, som du etter alt å dømme ikke engang kjenner! Ei heller vet du hvaslags forhold dette paret har, hvis ryktene stemmer, så kan det godt hende at hun vet om det og at de jobber med forholdet og da gjør din innblanding bare vondt verre.

Det finnes dessuten tilfeller hvor folk har tatt feil, eller regelrett lyver utroskap på andre. Jeg vet om et tilfelle hvor en dame fikk et anonymt brev med påstand om at hennes ektemann var faren til brevsenderens ufødte barn, hun klarte med litt detektivarbeid å finne ut hvem avsender var og det hele viste seg å være oppspinn fra en som gikk i samme klasse og som skulle ødelegge for hun som mottok brevet! Det var type studier hvor ikke alle kommer videre etter første året og vedkommende var villig til å ødelegge livet for andre for å eliminere konkurranse.. Dette høres helt sykt ut, men er dessverre sant. Hun som sendte brevet ble både anmeldt og dømt for det, men allikevel, sjansen for at hun aldri ville bli tatt og ekteskapet ødelagt, var stor og alt pga usanne påstander.

Og nei, jeg ville ikke satt pris på å bli kontaktet av fremmede på denne måten, anonymt eller ei! Rett og slett fordi det er umulig å vite hvilken motiver fremmede har for å "varsle om utroskap" - som tilfellet jeg nevnte ovenfor viser..

Men TS sier jo her at hun er 110% sikker. Og hun ønsker ikke å ødelegge for noen, men snarere hjelpe noen som hun oppfatter som for god til å bli løyet for.

Innlegget ditt baserer seg på at påstandene om utroskap er usanne, og at senderen ønsker å ødelegge for noen. Ingen av disse to faktorene later til å stemme i dette tilfellet. TS sier hun er sikker, og det er på det grunnlaget vi bør svare henne. Og ja, det er hennes fulle rett til å ikke ville si hvordan hun vet det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonyme folk har ofte mindre rent mel i posen enn de som står frem med navn og ansikt. Mange er kun ute etter å fucke opp også, og det de sier er bare oppspinn.

Jeg forstår på en måte dine synspunkter. Men det optimale i en sånn fæl situasjon ville vel vært å høre det av noen du stolte på, en god venninne som kunne vært der for deg akkurat da? TS kan si det til en god venn av henne, bevise det, så kan kanskje venninnen gå videre med det?

Synes nå det beste ville vært å fortelle den utro gjøken at man vet hva som foregår, og sier ikke han det, så sier man det selv. Da er det mer ok å være anonym forresten. Tenk som han skjelver i buksene da, uvitende om det er en venninne eller et familiemedlem som vet hva han driver med!

Jeg ser poenget ditt. Men tror du ikke da at han som er utro kan komme til å si til kjæresten sin at noen er ute etter å spre rykter om ham, at hun ikke må tro på dem, og da også får tid til å lage alibi for å motbevise bevisene? Jeg tror det vil være bedre om kanskje kjæresten kan konfrontere ham med det ved at det kommer overraskende på ham. Min kjæreste var en racer på å komme med plausible forklaringer som jeg var så dum og forelsket at jeg trodde på, veldig lenge. Så beklager, men jeg har ikke særlig tiltro til moralen og ærligheten til de som er utro, og jeg mener man bør gjøre alt man kan for å avsløre dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innlegget ditt baserer seg på at påstandene om utroskap er usanne

Så lenge hun ikke kan si hvordan hun er så sikker på at det hun vet er sant, så synes jeg denne mannen bør betraktes som uskyldig. Til det motsatte er bevist.

TS har hørt noe. Hadde hun sett med egne øyne at fyren lå og daska på ei anna dame, hadde det vært litt annerledes. (Selv om det ikke endrer det faktum at hun bør la være å blande seg i andres saker, de kan jo ha egne regler i forholdet sitt)

En utro mann som får valget, si det selv ellers sier noen andre det, vil gjerne si det selv. Sannheten kommer for en dag uansett, da er det bedre for alle om han er ærlig selv og at dama ikke hører det fra noen andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man skal være forsiktig. Enig i det, men jeg vet at det stemmer, det er ikke bare fra en person jeg har hørt det, jeg har sett det. Og jeg vet at de ikke har et åpent forhold selvom jeg ikke kjenner de personling.

Du sier jo i ditt åpningsinnlegg at "du har fått høre", slikt kan like gjerne dreie seg om rykter.. Men du har altså sett mannen ha seg med en annen dame?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men TS sier jo her at hun er 110% sikker. Og hun ønsker ikke å ødelegge for noen, men snarere hjelpe noen som hun oppfatter som for god til å bli løyet for.

Innlegget ditt baserer seg på at påstandene om utroskap er usanne, og at senderen ønsker å ødelegge for noen. Ingen av disse to faktorene later til å stemme i dette tilfellet. TS sier hun er sikker, og det er på det grunnlaget vi bør svare henne. Og ja, det er hennes fulle rett til å ikke ville si hvordan hun vet det.

TS startet jo debatten med å si at "hun fikk høre".. Det høres ikke ut som godt nok bevis til å blande seg i andres liv, så lenge det er ikke snakk om nære venner.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvis dama tror på alt fyren sier for å hevde sin uskyld, kan hun søren meg bare ha det så godt. Dama tror nok i alle fall ikke på en anonym mer enn fyren sin, det er jeg nå ganske sikker på. Å vise hvem man er, viser mer troverdighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min moral? jeg vil jo prøve å få en slutt på et forhold som ikke eier moral.

Når ble du utnevt til å ta ansvar for dette ? Dette er mennesker du kjenner dårlig, og som du strengt tatt ikke behøver å tenke så mye på.

Etter mitt syn, er du en brysom slarvkjerring ;)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min utro EXmann nekter ENDA, ti år etter og han er sammen med kvinnfolket den dag i dag.. forstå det den som kan. :fnise: Jeg tror faktisk at han har nektet så mye at han fornekter seg selv. Han bare "visker ut" den delen av historien for å tviholde på den delen der han kan være et offer for meg. Jeg var visst slem forstår jeg. :ler:

Jeg vet og om en som bedrar sin mann, helt 110% sikkert. Men jeg kjenner dem ikke og tror ikke at han mannen vil tro meg om jeg sier noe. Det er litt irriterende at sånne svin skal slippe unna med å såre så mye ja.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Selv om det ikke endrer det faktum at hun bør la være å blande seg i andres saker, de kan jo ha egne regler i forholdet sitt)

Hvis de har egne regler og dama vet om det vil jo ikke TS' informasjon gjøre noen skade fra eller til senere, eller hva?

"Det verste er ikke det onde mennesker gjør, men det gode mennesker stilltiende aksepterer" (eller noe i den retningen). Sitat fra Gandhi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvis dama tror på alt fyren sier for å hevde sin uskyld, kan hun søren meg bare ha det så godt. Dama tror nok i alle fall ikke på en anonym mer enn fyren sin, det er jeg nå ganske sikker på. Å vise hvem man er, viser mer troverdighet.

Når man er forelsket eller man elsker noen, så lar man seg ofte lure selv om man ikke burde det. Sånn er det dessverre. Kanskje dama, som jeg hadde, har en følelse av at noe ikke stemmer, men har ikke beviser for at noe har skjedd. En anonym, eller ikke-anonym, beskjed kan faktisk hjelpe den som lyves for, ved at man endelig får noe håndfast som bekrefter det man har følt lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når ble du utnevt til å ta ansvar for dette ? Dette er mennesker du kjenner dårlig, og som du strengt tatt ikke behøver å tenke så mye på.

Etter mitt syn, er du en brysom slarvkjerring ;)

Ha ha! Dere som er så fordømmende overfor TS tilhører vel gjerne den prosentandelen av Norges befolkning som er utro. Det er en ganske stor prosentandel har jeg hørt. Så det er vel ikke underlig at noen av dem føler behov for å hyle høyt i denne tråden. :fnise:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis de har egne regler og dama vet om det vil jo ikke TS' informasjon gjøre noen skade fra eller til senere, eller hva?

Irritasjon over folks sladderkjeft kan ihvertfall oppstå.

Om TS visste med sikkerhet at det hun mener har skjedd, faktisk har skjedd, forstår jeg hun vil gjøre noe. Men om det riktige er å gå rett til dama eller kontakte henne anonymt er jeg ikke så sikker på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha ha! Dere som er så fordømmende overfor TS tilhører vel gjerne den prosentandelen av Norges befolkning som er utro. Det er en ganske stor prosentandel har jeg hørt. Så det er vel ikke underlig at noen av dem føler behov for å hyle høyt i denne tråden. :fnise:

Hehe nei, faktisk ikke.

Jeg hører heller til den delen av befolkningen som passer mine egne saker, istedet for andres. ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En anonym, eller ikke-anonym, beskjed kan faktisk hjelpe den som lyves for, ved at man endelig får noe håndfast som bekrefter det man har følt lenge.

Men mannen ville like forbannet nekte, og da hjelper det lite med innblandelse fra andre.

Jeg tror de som roper høyest mot TS i denne tråden vil hindre henne i å takle dette på en lite gjennomtenkt måte. Jeg tror også folk vil bevare privatlivets fred, og få folk til å holde seg for gode til å fare med rykter og sladder!

De som er på TS sin side tror jeg er preget av sine erfaringer med utro menn.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min moral? jeg vil jo prøve å få en slutt på et forhold som ikke eier moral.

Hvem gjorde deg til sjefen over andres liv? Tror du virkelig det er opp til deg, å ta slike avgjørelser for folk du ikke engang kjenner?!

Men mannen ville like forbannet nekte, og da hjelper det lite med innblandelse fra andre.

Jeg tror de som roper høyest mot TS i denne tråden vil hindre henne i å takle dette på en lite gjennomtenkt måte. Jeg tror også folk vil bevare privatlivets fred, og få folk til å holde seg for gode til å fare med rykter og sladder!

Amen!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er det ikke vi som vet best hvordan det er i hun andres posisjon, kanskje? Er det noen som snakker ut i fra erfaring her om hvordan Lise bør handle, er det vel oss.

Flere burde være som Lise. Ingen kan redde hele verden, men alle kan gjøre noe. Det burde flere skjønne, istedet for navlebeskuende å drite i alle rundt seg som har problemer.

Utrolig mange her som virker til å sette løgnens komfortable blindhet overfor ærlighet. Merkelig moral, må jeg si. Som sagt, hvis hun dama vil fortsette forholdet så er det jo kjempefint. Men hun bør i hvert fall vite sannheten. Det har hun rett på, når kjæresten later til å være en drittsekk.

Endret av Sheherasade
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...