Gå til innhold

Hvor tidlig i kirken?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Før gjestene? Brura er vel den siste som kjem vel? Og stiller seg utfor lukka dører, ute i våpenhuset, medan alle gjestene sit inne og ventar spente... Og når marsjen startar, vert dørene opna. Sånn var det iallefall hjå oss - og ialle bryllaup eg har vore i. På vår dag kom eg og pappa frå ein parkeringsplass litt bortanfor kyrkja, og me kjørte opp til krk. omlag to minutt før vigsla skulle starte. (Og når bilen med brura i kjem til krk., set klokkaren kyrkjeklokkene i gong! Ganske spesiell kjensle...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o Er ikke det da alle kommer da???

Neida, folk kommer ofte 30-5 min før vielsen, står litt ute å prater. Så går forlovere og foreldre inn og setter seg og andre følger på. Når alle er gått inn , kan bruden komme. Mao ingen vits at hun skal være ute i god tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hos oss kom brudgommen og hans forlover en halvtime før - så kom de andre etterhvert.

Bilen med meg kom da alle var blitt sendt inn - det gjorde kirketjeneren og klokkene ble satt i gang bilen stoppet utenfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var litt seint ute, men bilen stoppet utenfor kirken akkurat på slaget kl. 14.00!

Ellers så er det vel riktig som Pip sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen skal ha vielse før deg, kan ikke brudgommen gå inn i kirken før den er tom.....

Og har de foran mange gjester kan det ta tid å trykke alle i hånda.

Kanskje gommen ikke slipper inn før nærmere ti på.....

Da er det dumt å stå der for tidlig selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...