Gå til innhold

Hvor handler du maten din?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg handler alltid på meny, ultra, mega osv, fordi jeg er opptatt av kvalitet. Faktisk liker jeg kiwi også :) Syns disse stedene har bra ut valg av frukt og grønt og urter osv...

Syns rema, ica, og rimi ikke er så bra på dette.

Hva syns du, og hvor handler du?

Videoannonse
Annonse
Gjest Mahareth
Skrevet

Jeg handler oftest på "den butikken som ligger nærmest akkurat nå", men sjeldnest blir det ihvertfall rema, rimi og spar. Oftest mega, prix eller kiwi, og inni mellom ica.

Frukt og grønt foretrekker jeg å handle i coop-butikker, de har oftest best utvalg i forhold til pris, og de har grei kvalitet også. Ica handler jeg nesten aldri frukt og grønt hos, der er det for dyrt ift kvalitet.

Skrevet

Jeg syns Rema har de kjedeligste grønnsaksavdelingene i hele byen. Håpløst på alt! Det er trist og lite å velge fra.

Jeg handler ofte på Ica Supermarked, Coop Prix, Coop Xtra, Coop Obs og Spar :). Obs og Xtra har mye å velge fra, fine grønnsaker, osv :)

Skrevet

Jeg er visst heldig, for "min" Rema1000 er veldig bra på frukt og grønt. Det er godt utvalg og god kvalitet.

Jeg handler ferskvarer og kjøtt på Meny eller Ultra. Tørrvarer og meieriprodukter på Rema1000. Frukt og grønt etter hvor jeg er og hva jeg trenger, men ofte på Rema1000.

Skrevet

Kiwi :) Fornøyd med det aller meste der, både kvalitets- og prismessig. Trenger jeg noe mer spesielt så går jeg på Meny.

Skrevet

Rema, kiwi og coop extra, fordi det er billigere og jeg er student :P

Skrevet

Min erfaring tilsier at kvalitet på frukt og grønt ikke har så mye med kjeden å gjøre, men mer med den enkelte butikken. Forrige Rema jeg bodde ved hadde stadig masse muggent eller umodent, holdt dårlig rent og hadde det fryktelig rotete. Men jeg vet også om Rema-butikker som har en ren, pen, delikat frukt- og grøntavdeling med god kvalitet.

Jeg bor sentralt i oslo, og har sikkert 20 dagligvarebutikker innen 10 min. gangavstand, alt fra Meny til Bunnpris til ymse innvandrerforretninger. Handler nok mest på Kiwien jeg går forbi på vei hjem fra bussen, ellers handler jeg mye frukt og grønt, krydder og mer eksotiske varer på innvandrerforretninger, litt mer fancy ting på Meny og ellers er det en Rimi og en Mega rett i nærheten som jeg også stikker innom, litt etter hvilken retning jeg kommer fra eller hvor langt jeg gidder å gå :lol:.

Gjest Sommertid
Skrevet

Jeg handler det meste på Rimi og Rema 1000. egge butikkene har godt utvalg av frukt og grønnt og greie priser. Jeg kan ikke handle på Mega, Meny ol, da dette blir aaalt for dyrt for meg =)

Skrevet

Rema, Rimi og Spar. Har kun disse tre matbutikkene + Coop Mega i nærheten og det er altfor mange folk på Mega til at vi orker der.

Gjest Galithralia
Skrevet

Student :goodbye: , så da blir det mye Rema og Rimi, men Rema har ganske godt utvalg når det gjelder grønnsaker synes jeg da. Kinservik og Allergimat.no - brødvarer etc. pga cøliaki

Meny noen ganger hvis jeg har litt ekstra penger.

Skrevet

den som er nærmest. rema 1000. helt ok butikk. skal jeg ha frukt grønt, eller kjøtt fra disk så drar jeg på spar!

Gjest Ms. Raggsokk
Skrevet

Rimi og Rema, rett og slett fordi det er nærmest. Handler gjerne på Meny hvis jeg skal ha noe god ferskvare.

Skrevet (endret)

Jeg går litt rundt omkring. Handler stort sett frukt og grønnsaker på Kiwi, men hvis jeg skal ha noe "spesielt" f.eks. søtpoteter, så handler jeg på rema1000.

Tørrvarer og hermetikk handler jeg utelukkende på rema1000, det samme med kjøtt. Fersk fisk og varm mat handler jeg på spar. Og husholdningsartikler handler jeg på europris.

Også handler jeg en del ris, fetaost etc. på innvandrerbutikk.

Endret av NiChia
Gjest youlookslashy
Skrevet

Kiwi, rett og slett fordi utvalget er bra, det ligger veldig sentralt (halvt minutt på sykkel) og de ansatte er helt skjønne.

Er det noe som, utrolig nok, IKKE er på Kiwi, blir det Meny eller Mega.

Skrevet

Handler det aller meste på Kiwi og Coop Prix.

Skal jeg ha noe ekstra tar jeg turen til ICA Supermarked og Sultan frukt & grønt.

Har godt utvalg av matbutikker innen 10 minutter gangavstand hjemmefra.

Kiwi x2, Rimi, ICA Supermarked, Joker x 3, Sultan frukt & grønt og 7 days. Dog ingen Rema 1000..

Skrevet

Handler småting jeg trenger med en gang på Kiwi siden det er nærmest. Ferskvarer, urter og "spesielle" grønnsaker handles på Coop Mega. Skal jeg derimot på storhandling (lager ukemenyer) handler jeg alt jeg finner på Rema, og supplerer fra Mega på resten.

Skrevet

Spar er nærmest, så jeg handler der mest. Men liker Meny aller best, så handler der når jeg har sjangs.

Skrevet

Kiwi, Ultra, CoopObs! og ICA.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Jeg har innimellom storhandel på Coop Obs.

Med storhandel mener jeg at jeg kjøper stort inn av ukas "superdupertilbud".

Basisvarer kjøper som regel på Rema 1000.

Ellers følger meg med i reklamefoldere om ulike tilbud, men orker ikke kjøre innom dem alle.

Alt i alt er det nok Obs og Rema jeg halder mest på, men også Joker, Kiwi, Spar, Meny og Rimi.

Bunnpris er jeg aldri på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...