Gå til innhold

Fructis force anti split ends

Smilla78

Anbefalte innlegg

Noen som har prøvd denne? Jeg har veldig slitte tupper og kunne tenkt meg å "reparere" dem. Jada jeg vet det beste er å klippe tuppene, men må vente på lønning. Og vil at tuppene skal se litt penere ut i mellomtiden. Jeg bruker dyre hårkurer ganske ofte men det hjelper ikke på tuppene. Prøver også å la være å vaske håret hver dag... Vasker det annenhver dag men syns håret virker fett dagen etter selvom jeg egentlig har veldig tørt hår. Blir håret "fett" dagen etter vask fordi det er "vant" med å bli vasket hver dag? Produserer det fett fortere på en måte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, jeg har ikke prøvd Fructis-anti-splitt-shampo-greien. Er ikke den ganske ny? Men..den er nok kanskje forebyggende mot splitte tupper. Er nok ikke så mye å gjøre når du allerede har veldig slitte tupper. Annet enn å klippe, som du sier.

Du klarer sikkert å overleve med splitte tupper til neste lønning. Tror neppe noen legger merke til det. :wink:

Når det gjelder vaskespørsmålet ditt så har jeg også hørt det der om at håret kan bli "for godt vant" med å bli vasket hver dag. Men om det er riktig? Hm.. Jeg ville sagt ja, men.. jeg vet faktisk ikke.

Kanskje det er noen frisører der ute? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, den er ny. Men det er ikke shampo, men en leave-in kur dvs kur som ikke skal skylles ut. Den er på en liten rund flaske. Har kjøpt den nå, syns den funker ganske greit. Også lukter den noe SINNSYKT godt!!! Tar den i håndkletørket hår annenhver dag og masserer i tuppene. Bruker ikke shampo og balsam fra fructis, der foretrekker jeg dyrere merker.

JA, frisører kom å svar oss!! Vi vet at dere er der!!! Er det sånn at håret blir vant med å bli vasket hver dag og derfor blir fett? Jeg har tørt, bleket hår og vasket det hver dag før men har begynt vaske det annenhver dag nå. Dagen etter hårvask føles håret fett og ekkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også denne split end saken fra Fructis, den er ganske digg. Håret blir glattere og penere, og jeg slipper at det blir så innmari brusete i endene. Det hjelper vel ikke mot splittete ender man allerede har fått, men håret ser mye penere ut.

Jeg bruker heller ikke andre produkter fra Fructis, men akkurat denne er knall!

Det med fett hår tror jeg er noe med at når man vasker håret for ofte forstyrrer man fett-produksjon-balansen. Det skal produseres litt fett, og når vi vasker så ofte, fører det til at det bare produseres mere og mere fett....eller noe sånt.

Venter på fasiten fra frisøren?!!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethereal

Jeg tipper den inneholder ganske mye silikon, som ikke akkurat skal være bra for håret. Sjekk innholdsdeklarasjonen for "dimethicone".

Men det er vanskelig å finne hårprodukter som IKKE inneholder silikon i det hele tatt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Talgkjertlene i hodebunnen blir vant til daglig vask ja!

Men du kan "roe de ned litt" hvis du skyller håret i kaldt vann..

Når det gjelder slitte tupper er det bare en ting å gjøre: klippe klippe..

Men div. kurer kan lime sammen tuppene for en stund hvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er vanskelig å finne hårprodukter som IKKE inneholder silikon i det hele tatt...

Men det er jo forskjell på silikoner også. Noen av de dyrere typene er vassløselige og finnes i mange dyre produkter også. Redken bruker mye silikon for at håret skal bli mykt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Jeg tipper den inneholder ganske mye silikon, som ikke akkurat skal være bra for håret. Sjekk innholdsdeklarasjonen for "dimethicone".

Er dette en type silikon som ikke er vannløselig? Ser at flere av frisørproduktene mine inneholder denne typen silikon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Mens jeg titta på mine hyperbillige produkter fra kiwi, og IKKE fant det begrepet.

Er det andre begreper som er navn på ikke-vannløselig silikon? At de kanskje bruker et annet navn?

(Jeg huska ikke helt hva begrepet var, men fant ikke det begerpet, mener jeg, skal dobbeltsjekke)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ethereal

Jeg er blitt litt oops på silikon i hud- og hårprodukter i det siste, men vet ikke helt hva de ulike typene har som betegnelse. Den eneste jeg kjenner til er dimethicone. Jeg skal prøve å finne ut litt mer....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte dette Garnier-produktet forrige helg, og har nå brukt denne "kuren" 2-3 ganger. Jeg kan ikke få fullrost den nok!!!! :D

Til og med frisøren min kommenterte hvor mykt og godt håret mitt var nå. Den glatter ut håret mitt uten å gjøre det tungt og "klissete". Jeg er ihvertfall super-tilhenger av dette produktet nå!!

HanneH :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De aller fleste produkter inneholder silikon. Særlig de billige produktene.

(I følge min frisør-mamma).

Jeg har brukt en shampo fra Carins, som har produkter uten silikon, men som er håpløs å få tak i.

Mamma har også godkjent produkter fra Kerastase. Ellers har hun kalt alt jeg har nevnt for henne "Søppel".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Ethereal

Silikon i hårprodukter forekommer i form av oljer, og har den effekten at det glatter ut håret og gjør det lettere å gre. Men silikon finnes i to typer, vannløselig og ikke vannløselig, billige hårprodukter inneholder ofte mye av den "dårlige"/billige typen. Denne typen silikoner løser seg dårlig opp, ikke før ved høye temperaturer over 85 grader celsius, mens de mer høyverdige silikontypene løser seg allerede ved 30 grader.

Langvarig bruk av silikoner kan føre til at de "lagres" i håret, og håret kan dermed dårligere ta til seg pleiestoffer og f.eks farge. Derfor er det anbefalt at man i ny og ne bruker en såkalt peelingshampoo.

Silikoner gjenkjenner man på endelsene -one, -onol, f.eks dimethicone, trimethicone eller cyclomethicone.

Men hva som er "gode" og "dårlige" silikonstoffer har jeg ikke peiling på.

Jeg har hørt at amerikanske hårpleieprodukter kun kan inneholde silikoner av den lettløselige typen, men har ikke sjekket sannhetsgehalten i dette. Hvis så skulle være tilfelle, skulle isåfall serier som Redken, Sebastian og Paul Mitchell være relativt trygge.

En ting vet jeg, og det er at shampooer fra helsekostmerker som Weleda og Lavera ikke inneholder silikon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Var nok noen -onol ting i mine produkter ja, så vidt jeg husker. Og siden det er billig, så er det neppe av den "gode sorten". Og selv om jeg vasker meg i kjempevarmt vann (og stigende og stigende temperatur utover i dujen) så overstiger det neppe 85 grader da! Da ville jeg kokt hjerna...

Jaja, men slik er nå jeg da. Har brukt slike produkter (ikke akkurat denne) i mange år. Vi får se om det endrer seg når tiden kommer til det staduim der økonomien tillater noe annet. (Jaaaada, de andre er drøy, men er de seriøst så drøy at de lønner seg, økonomisk, bedre enn denne til 9 kroner flaska, eller noe slikt? Kvaliteten vet jeg er bedre, men hva hjelper det når lommeboka er ganske tom, og jeg ikke vet om noen av oss har jobb særlig lenge etter nyttår?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...