AnonymBruker Skrevet 24. november 2010 #1 Del Skrevet 24. november 2010 Min svigerdatter fikk diagnose psykosomatisk syk for over et år siden. Men hun har ikke fått noe behandling, og hun er veldig frustrert, fordi hun føler at hun ikke kommer noen vei. Hun har forsøkt å spørre fastlegen hva man kan gjøre, men han sier bare at hun skal sitte hjemme og vente. Er det noen som har tips / råd, eller vet om behandling? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2010 #2 Del Skrevet 24. november 2010 Psykomotorisk fysioterapi. Er ventelister. Jeg ventet 2 år før jeg fikk time. Håper det går kjappere i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2010 #3 Del Skrevet 25. november 2010 Men det går da vel ikke an å vente i 2 år?! Hva er forskjellen mellom å gå til en psykomotorisk fysioterapeut vs. psykolog og fysioterapeut? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2010 #4 Del Skrevet 25. november 2010 Når ventetiden er sånn så må man bare forholde seg til det. Er lang ventetid hos psykolog med kommunal avtale også. Psykomotorisk går på kropp og lagring av følelser. Google og du finner ut mer. Dette er en behandling som er fin å kombinere med psykolog. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2010 #5 Del Skrevet 25. november 2010 Ser ut som det vanligste er å ikke anbefale behandling i hele tatt om du leser her. De gangene hvor det gis behandling er det i forhold til det psykiske. Om du(eller hun) tror behandling vil hjelpe og dere ikke får hjelp ville jeg investert i privat psykoterapi... Søk litt rundt som det foreslås over her og finn ut hva som gjøres. Kan være disse kan ha noen råd om hva som bør gjøres. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2010 #6 Del Skrevet 25. november 2010 Takker for svar:) Jeg ønsker ikke å bestemme hva hun skal gjøre, men jeg tenkte at jeg kansje kunne være til litt bedre støtte hvis jeg vet mer. Hadde aldri hørt om psykosomatisk før hun kom å sa det. Har søkt litt rundt om kring etter informasjon, men synes det er lite å finne. Men jeg trodde at når man er psykisk syk så er det viktig å få hjelp ganske raskt? Ikke å vente i 2 år og la tilstanden forverres... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Avuna Skrevet 2. oktober 2011 #7 Del Skrevet 2. oktober 2011 Takker for svar:) Jeg ønsker ikke å bestemme hva hun skal gjøre, men jeg tenkte at jeg kansje kunne være til litt bedre støtte hvis jeg vet mer. Hadde aldri hørt om psykosomatisk før hun kom å sa det. Har søkt litt rundt om kring etter informasjon, men synes det er lite å finne. Men jeg trodde at når man er psykisk syk så er det viktig å få hjelp ganske raskt? Ikke å vente i 2 år og la tilstanden forverres... http://www.grønnåsenklinikken.no/hXGZzm2tbW4h.8.idium Sjekk ut linken. Selvhjelp kan være det beste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå