Livets datter Skrevet 14. oktober 2003 #1 Del Skrevet 14. oktober 2003 Der hvor jeg bor, er det en amerikansk familie som hvert år dekorerer absolutt hele huset sitt med lys. Lange lys-slanger snirkles rundt vinduer, alle lister, dører og trapper. Garasjen får den ære å bære en slede med 6 reinsdyr bak. Alt dette selvsagt også med lys/blinkende lys. Hagen fylles opp med stygge, blinkende nisser og deres nissekoner. Sorry, dette ser bare helt for jævlig ut, og har ingenting med koselig eller pent å gjøre! Det eneste som oppnås med dette, er å irretere på seg samtlige av naboene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 14. oktober 2003 #2 Del Skrevet 14. oktober 2003 Man blir ihvertfall midtpunktet i gata hver jul da! Men så skrekkelig pent kan jeg ikke tenke meg at der er nei. Du får trøste deg med at de får mye høyere strømregning enn deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 14. oktober 2003 #3 Del Skrevet 14. oktober 2003 Syns det høres kult ut jeg... Ville aldri hatt det selv, men tenk så gøy det er å se på for ungene.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minniepus Skrevet 14. oktober 2003 #4 Del Skrevet 14. oktober 2003 Må ha det, bare må ha det. Ironi Så fælt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tjorven Skrevet 14. oktober 2003 #5 Del Skrevet 14. oktober 2003 Huff, jeg synes sånt er helt grusomt jeg! Heldigvis er det ingen som har det i nærheten av oss!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 14. oktober 2003 #6 Del Skrevet 14. oktober 2003 Håper at det ikke er i mitt nabolag. Får helt angst av slike lysgreier. Siden når ble det naturlig med lys i kirsebærtrær? Syns det var litt morsomt at de hadde reinsdyrene bak sleden, og ikke foran sånn som nissen har.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Livets datter Skrevet 14. oktober 2003 Forfatter #7 Del Skrevet 14. oktober 2003 Syns det var litt morsomt at de hadde reinsdyrene bak sleden, og ikke foran sånn som nissen har.... :oops: Eeeh, det var nok en skriveleif fra min side, ja! De er selvsagt foran. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 14. oktober 2003 #8 Del Skrevet 14. oktober 2003 Hehe, sånn nabo har vi også, og hvert år blir det litt verre. Det begynte med én lysende julenisse (i naturlig størrelse, seff), så ballet det bare på seg. Jeg ler høyt når de ikke hører det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vanessa Skrevet 14. oktober 2003 #9 Del Skrevet 14. oktober 2003 Det er søtt! Men selvfølgelig ikke så veldig smakfullt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ingeborg Skrevet 14. oktober 2003 #10 Del Skrevet 14. oktober 2003 Minner meg veldig om det året jeg feiret jul i USA.... for da var det sånn OVERALT! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ursula Skrevet 14. oktober 2003 #11 Del Skrevet 14. oktober 2003 Jaja, så fint for dem da. Blir nok en trivelig strømregning Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hulderjenta Skrevet 14. oktober 2003 #12 Del Skrevet 14. oktober 2003 Litt hvite lys-kjeder i et tre er fint, det skaper koselig julestemning. Men sånn som du beskriver naboene sin pynt, Livets Datter, - det er skikkelig harry, spør du meg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Livets datter Skrevet 14. oktober 2003 Forfatter #13 Del Skrevet 14. oktober 2003 Ja, Harry er ordet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 14. oktober 2003 #14 Del Skrevet 14. oktober 2003 "Hjemme" er det også et hus som er "amerikansk pyntet". Jeg har ikke sett det, det er slik at man må dra en omvei for å se det. Vel, det er i alle fall fint! Min bror som skulle kjøre mormor og morfar fra et sted til et annet i jula kjørte denne omveien for å vise det til dem, fordi han mente det var så fint at de burde få se det. Men jeg har hverken sett det eller det du beskriver. Dog, jeg trur jeg er mer åpen for den typen pynting enn de fleste her inne. Jeg har lys med fargede pærer til juletreet også jeg. For det må det være! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smurfa Skrevet 14. oktober 2003 #15 Del Skrevet 14. oktober 2003 Der hvor jeg bor, er det en amerikansk familie som hvert år dekorerer absolutt hele huset sitt med lys. Lange lys-slanger snirkles rundt vinduer, alle lister, dører og trapper. Garasjen får den ære å bære en slede med 6 reinsdyr bak. Alt dette selvsagt også med lys/blinkende lys. Hagen fylles opp med stygge, blinkende nisser og deres nissekoner. Enkelte ting er simpelthen for mye av det gode....... Syns hverken det er pent eller stemningsfullt, jeg. Så jeg skjønner godt deg og de andre naboene, Livets datter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 17. oktober 2003 #16 Del Skrevet 17. oktober 2003 ok, greit at dere ikke liker det, men har dere egentlig rett til a kritisere andre for deres maate aa pynte paa? Kanskje kritiseres din/deres smak ogsaa, og kalles totalt harry av andre. Synes det er fint at folk gjoer en innsats for aa pynte hos seg selv. Saa lenge de ikke gjoer det i din/deres hage men hjemme hos seg selv har de all rett til det. At de har en annen maate aa gjoere ting paa boer applaueres og ikke kritiseres.....mangfold vett u....... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ringblomst Skrevet 17. oktober 2003 #17 Del Skrevet 17. oktober 2003 Ikke min smak, men hadde ikke blitt irritert heller - tror faktisk at jeg hadde blitt litt fascinert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starya Skrevet 17. oktober 2003 #18 Del Skrevet 17. oktober 2003 Bortsett fra sleden på taket, er det en god sjanse for at jeg ville syntes det var fint. Ok, trekk fra nissene i hagen også.. Men lys, det er fint det. Og gjerne "lysnett" på all slags busker, det være kirsebær eller rogn. Når det er mørkt er det bare lysene man ser uansett. Men: om alle hus i en hage hadde hatt masse lys på dette viset, ville det blitt for mye, også for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eowyn Skrevet 19. oktober 2003 #19 Del Skrevet 19. oktober 2003 Er helt enig med deg, det blir ikke noe pent!!!Ser skikkelig jålete ut. Har noen hjemme som driver på slik å dekker hele huset med lys osv, og det er ikke noe fint. Blir altfor amerikansk.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 19. oktober 2003 #20 Del Skrevet 19. oktober 2003 Jeg synes dette blir litt for amerikansk og harry... Men morsomt å kjøre forbi sånne hus som er helt nedlesset, da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå