Gå til innhold

Jeg betaler alt, han har ikke penger

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Det finnes drøssevis av folk fra samme land og kultur som ikke takler å leve sammen i et forhold. Å være fra forskjellige land og kulturer kan gå enda mer skeis, eller det kan gå bedre fordi da er man mer bevisst på mulige forskjeller og er føre var med å finne måter å takle det på.

Pengene bør anses som tapt, det bør de alltid hvis det ikke avtales tilbakebetaling. Men jeg tror han får lyst til å betale hvis han får anledning til det. Fordi, det er typisk for en mann fra Kosovo å være den som tar seg av familien økonomisk. De er ofte veldig stolte, og rett skal være rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis han hadde vært så forelsket så hadde han klart å finne seg en jobb der nede og spart opp penger for å besøke deg.Han bruker deg ts.

Du har ingen peil og burde dermed trekke deg ut av denne tråden! Tror du albanerne hadde villet reist til Hellas for å tjene penger, hvis de kunne fått seg jobb i hjemlandet? Og er du klar over at det er vanlig å tjene 30-40 kr pr.time i Hellas, og mindre enn halvparten i Albania..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også ha en kjæreste i utlandet som betaler reisa og hele oppholdet for meg. Fortrinnsvis en som bor i varmere strøk. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ingen peil og burde dermed trekke deg ut av denne tråden! Tror du albanerne hadde villet reist til Hellas for å tjene penger, hvis de kunne fått seg jobb i hjemlandet? Og er du klar over at det er vanlig å tjene 30-40 kr pr.time i Hellas, og mindre enn halvparten i Albania..?

Hva vet du hvor jeg er fra?30-40 KR i timen er mye for albansk standard.Lønnene er lave og derfor er prisene like lave.Dette er en av grunnene til at albanere jobber i hellas da dem vil tjene mer enn om de hadde jobbet i Albania.

Endret av Kråkesaks
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva vet du hvor jeg er fra?30-40 KR i timen er mye for albansk standard.Lønnene er lave og derfor er prisene like lave.Dette er en av grunnene til at albanere jobber i hellas da dem vil tjene mer enn om de hadde jobbet i Albania.

Og du er like god som en del andre, dømmer omtrent alle fordi du kanskje kjenner en liten brøkdel av de. Du har IKKE peiling på hvordan han er, du har IKKE peiling på hvor enkelt han kan få seg jobb i sitt hjemland, du har rett og slett IKKE peiling på noe som angår han, men likevel kommer du med bastante meninger om han, og hvordan han er og om han liker henne eller ikke. Gi meg en god forklaring på hvordan du kan gjøre noe slikt, uten å kjenne han som person?

Og du vet ikke bedre enn ts når det gjelder denne mannen, for du kjenner han IKKE. Selv om du kjenner noen få, er det ikke deremd sagt at alle er slik. Jeg selv kjenner flere fra kosovo, som er stolte personer og som jobber og sliter for å forsørge seg selv. Og noen av de lever med norske kvinner, mens andre fortsatt bor i hjemlandet sitt. De er like forskjellig, som det vi er her hjemme. Alle norske kvinner er ikke horer, alle nordmenn drikker seg ikke drita full når de reiser til utlandet, og det erganske mange nordmenn som kan oppføre seg når de er andre steder. Selv om tyrkerne, grekerne, spanjolene sier at alle er slik, så er vi ikke det

Til ts: Du velger selv hva du vil gjøre, og kanskje du skal slutte å snakke om hva du bruker og ikke bruker på han til andre. De har ikke noe med hva du bruker pengene dine på. Men går det ut over din egen helse, at du jobber for mye for å klare å få det til, må jeg ¨si jeg forstår at de er urolige.

Endret av Kråkesaks
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet det nok mye bedre enn deg idiot.Hva vet du hvor jeg er fra?30-40 KR i timen er mye for albansk standard.Lønnene er lave og derfor er prisene like lave.Dette er en av grunnene til at albanere jobber i hellas da dem vil tjene mer enn om de hadde jobbet i Albania.

Hvor høy er arbeidledigheten i Albania da? For ikke å snakke om Kosovo som han er fra dersom han er Kosovoalbaner? Den er på rundt 40% i Kosovo i følge CIA: https://www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/geos/kv.html og da er det ikke bare å få seg jobb. I Hellas er arbeidledigheten på opptil 50% blant unge. Om ikke annet tror jeg mange i Norge ikke greier å forestille seg hvor vanskelig det faktisk er å finne jobb eller tjene penger når man bor i land som er hardt rammet av finanskrise og generelt dårlig økonomisk styring. jeg snakket med en venn (som forøvrig har god utdanning og jobb) fra Bosnia for noen år siden, han sa at man der får man ca 80 euro i statlig støtte pr år om man er uten inntekt. Og selv om Bosnia er billigere i Norge kommer man ikke veldig langt med 80 euro, dessuten er Kosovo mye mer vanstyrt og antagelig med enda dårligere støtteordninger.

Men nok om det. Det er selvsagt en vanskelig situasjon om kjæresten hverken har jobb eller penger, og forholdet kan fort bli basert på andre ting enn kjærlighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til TS: Så lenge det kun er reisene ved besøk, og telefonregning du betaler (om du betaler din egen regning, men at han ikke ringer deg?) så er det bare sånn ting er i en periode, og jeg ville ikke brydd meg så mye om hva andre sier om det.

Til andre; så lenge det ikke er betaling av livsopphold eller lån av penger inne i bildet, er det vel litt heftig å hoppe på konklusjonen om at hun blir lurt eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor høy er arbeidledigheten i Albania da? For ikke å snakke om Kosovo som han er fra dersom han er Kosovoalbaner? Den er på rundt 40% i Kosovo i følge CIA: https://www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/geos/kv.html og da er det ikke bare å få seg jobb. I Hellas er arbeidledigheten på opptil 50% blant unge. Om ikke annet tror jeg mange i Norge ikke greier å forestille seg hvor vanskelig det faktisk er å finne jobb eller tjene penger når man bor i land som er hardt rammet av finanskrise og generelt dårlig økonomisk styring. jeg snakket med en venn (som forøvrig har god utdanning og jobb) fra Bosnia for noen år siden, han sa at man der får man ca 80 euro i statlig støtte pr år om man er uten inntekt. Og selv om Bosnia er billigere i Norge kommer man ikke veldig langt med 80 euro, dessuten er Kosovo mye mer vanstyrt og antagelig med enda dårligere støtteordninger.

Men nok om det. Det er selvsagt en vanskelig situasjon om kjæresten hverken har jobb eller penger, og forholdet kan fort bli basert på andre ting enn kjærlighet.

Stor arbeidsledighet er det ja,men det er ikke ts sin plikt å forsørge denne mannen.Poenget er at de blir late og orker ikke å se seg etter jobb når dem har en skandinavisk jente som forsørger dem.

Ts kan du ikke invitere han på arbeids visum her i Norge.Da kan han jobbe her i 3 måneder for så å reise ned til Kosovo igjen.Da kan han evt betale tilbake penger til deg og ha penger til å ringe deg og besøke deg.Så får du ta det derifra.Vi kan prate i vei her,men du kommer til å gjøre som du føler.Så følg mage følelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor arbeidsledighet er det ja,men det er ikke ts sin plikt å forsørge denne mannen.

Ts kan du ikke invitere han på arbeids visum her i Norge.Da kan han jobbe her i 3 måneder for så å reise ned til Kosovo igjen.

Hvordan i himmelens navn har du fått det får seg at hun FORSØRGER han? Hun betaler TELEFONSAMTALENE og BELØPET FOR HANS REISER TIL Å BESØKE HENNE.

Haha.. Jeg kan ikke annet enn å le til arbeidsvisumtipset ditt, unnskyld meg. Tror du det virkelig er så enkelt? En kosovoalbaner kan ikke bare valse inn i Norge og få jobb lett som bare det...

Ja, han tjener mer i Hellas enn Kosovo og det er såklart derfor albanere jobber der. Nå er han i Kosovo skriver hun! Da spiller det ingen rolle hva som skjer i Hellas!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for å få arbeidsvisum må man ha et jobbtilbud stående her.

Å få besøksvisum vil nok være vanskelig, spesielt siden han er ugift og uten jobb, da sjansen nok anses som stor for at han kommer til å bli her...

Jeg er gift med en kosovo (og kanskje dum og naiv, spesielt når jeg tør å nevne det her...) Vi har nylig holdt på med å familiegjenforeningsvisum og selv det er ikke å regne som enkelt...

Jeg elsker mannen min, og tror virkelig at dette er gjengjeldt.

Til TS vil jeg si: vær forsiktig, jeg vet det er mange som er ute med tildels uærlige hensikter. Og om du elsker han, prøv å få ordnet slik at du for truffet han både sammen med familien, men også dra vekk fra familien slik at dere får "alenetiden". Jeg har nok vært litt urettferdig mot mannen min og prøvd å "teste" han for proforma hensikter, selv om han med sin historie motbeviser dette. Grunnen til å "teste" er nettopp det alle sier, noe som gjør at man blir usikker...

En annen ting du må tenke over: inviterer du han hit på besøksvisum, står du som økonomisk ansvarlig for at han reiser hjem når visumet går ut. Dette er ikke noe jeg gledelig hadde påtatt meg om jeg ikke stolte 100% på mannen. Søker du forlovelsestillatelse eller familiegjenforening vil du antageligvis få en saksbehandlingstid på over 1 år, og dette er hardt nok for de fleste forhold.

Du kan heller ikke dra ned å bo hos han over en lengre periode, for å teste forholdet da UDI er ganske strenge på det økonomiske kravet og da vil du nok utsette muligheten for søknad og innvilgelse enda lenger...

Jeg tenker som så, at jeg er lykkelig for at jeg traff min mann og vi har det strålende sammen. Men det har vært en kamp for å få det til å fungere med avstanden. Skulle det bli slutt i mellom oss, vil jeg nok sørge for (om ikke kjærligheten tar meg først) at mannen har norsk pass... For det å leve i konstant stress med å vente på svar om framtiden fra UDI, vil jeg unngå å oppleve igjen, vil heller ikke anbefale det til noen. Så skal man igjennom dette bør man være 100% sikker...

(Beklager kanskje rotete innlegg, men men)....

Til TS, håper du klarer å fatte et valg som er riktig for deg. Lykke til :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg møtte en gutt på ferie i vår. Han har bare jobb på sommeren, han har ikke mye penger. Derfor betalte jeg da han besøkte meg i høst, og jeg betaler når vi snakkes i tlf. Har også besøkt ham en gang, og skal dit igjen til jul.

Jeg jobber ekstremt mye for tida, er sliten, men det er vert det. Men faren min og venninnene mine synes det er helt vanvittig at jeg skal betale alt. Det er det men vi har jo ingen annen mulighet til å snakkes eller sees.

Hvordan gjør folk i avstandsforhold det når den ene ikke har penger? Synes det blir feil og la ham bare låne av meg så betale tilbake når han evt kommer hit og byner å jobbe. Bor i utlandet seff.

Har han ikke råd til å ringe deg eller reise til deg, så har han ikke råd. Da må du ta den kostnaden om du ønsker at dere skal snakkes/sees. Jeg synes ikke du skal ta det som et lån heller. Hvis han generelt har dårlig råd, så skal det noe til å komme såpass ovenpå at han kan betale deg tilbake igjen, og han vil da gjerne velge deg bort pga at han ikke har råd.

Det er dyrt å ha kjærester i utlandet. Enda dyrere hvis han ikke har råd til ekstrautgiftene ved dette. Så hvis du har råd og synes det er verdt det, så betal i vei. Man hører om mange som blir svindlet i slike situasjoner, så ikke vær over-naiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Svindel og svindel. Det virker ikke akkurat som at han lurer henne på noe vis.

Han har ikke sagt at han kommer til å betale tilbake, ikke sant? Du ringer han fordi du har lyst til å snakke med han, og sånn at dere kan holde kontakten. Han kommer på besøk fordi du synes det er helt ok å betale for reisen, ikke sant? Dere vil såklart tilbringe tid sammen. Dere er heldige som har anledning til å besøke hverandre så "ofte".

Jeg liker ikke å bli spandert på selv om typen tjener mye mer enn meg, selv om vi jobber like mye. Men han vil spandere, så da tar jeg noen ganger imot. Han bruker mye penger på ting som ikke er direkte til meg, men som jeg også nyter godt av, vil ikke si at jeg på noen måter snylter på han fordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor arbeidsledighet er det ja,men det er ikke ts sin plikt å forsørge denne mannen.Poenget er at de blir late og orker ikke å se seg etter jobb når dem har en skandinavisk jente som forsørger dem.

Ts kan du ikke invitere han på arbeids visum her i Norge.Da kan han jobbe her i 3 måneder for så å reise ned til Kosovo igjen.Da kan han evt betale tilbake penger til deg og ha penger til å ringe deg og besøke deg.Så får du ta det derifra.Vi kan prate i vei her,men du kommer til å gjøre som du føler.Så følg mage følelsen.

Hun forsørger ham ikke slik jeg leser innleggene hennes, hun bare betaler for telefonkostnader o.l. som må til for å holde kontakten. Har han ikke jobb, så har han ikke det, og det er antagelig håpløst å få det også der han bor. Som andre sier er det heller ikke bare å invitere noen på arbeidsvisum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to bekjente som gjør som du ja. Betaler samtaler og reiser (som regel ikke hele reisa, men hvis de absolutt vil ha typen i Norge når han ikke har penger, så "må" de jo)... Men når hun ene som er forlovet med sin kjære besøker han i hjemlandet (1-2 uker), betaler hun bare reisa si ned, men bor der og spiser gratis med familien hans. Det syntes jeg hørtes rart ut, men de dyrker visst alt selv der og har dyr de får kjøtt, egg og mjølk fra osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei ts!

Be han lære seg norsk, så kan dere finne jobb til han i norge, og han kan jobbe i norge 3 mnd av gangen på sånn arbeidsvisum-greie.

Du kan sende han en sånn -lær norsk bok med kassett eller noe, eller spander et norsk-kurs på han der han bor.

Hvis han virkelig går inn for å lære norsk, mener han vel alvor, og han kan komme til norge og jobbe.

En ting du må passe deg for er om han begynner å presse deg for penger, og bli sint om du ikke vil betale noe for han osv ...

Har hørt om en jente som var så forelska i en fyr fra utlandet, at hun gjorde alt han sa, og når hun ikke ville betale noe, truet han med å gjøre det slutt. Da ble hun redd og gjorde som han sa....Dumme jente ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ts!

Be han lære seg norsk, så kan dere finne jobb til han i norge, og han kan jobbe i norge 3 mnd av gangen på sånn arbeidsvisum-greie.

Du kan sende han en sånn -lær norsk bok med kassett eller noe, eller spander et norsk-kurs på han der han bor.

Hvis han virkelig går inn for å lære norsk, mener han vel alvor, og han kan komme til norge og jobbe.

En ting du må passe deg for er om han begynner å presse deg for penger, og bli sint om du ikke vil betale noe for han osv ...

Har hørt om en jente som var så forelska i en fyr fra utlandet, at hun gjorde alt han sa, og når hun ikke ville betale noe, truet han med å gjøre det slutt. Da ble hun redd og gjorde som han sa....Dumme jente ...

Det blir litt for enkelt å si at han bare kan få seg jobb og komme hit på arbeidsvisum Av og til er det greit å ha LITT kunnskap når man skal gi andre råd.

Har han kun jobbet i turistbransjen, og ikke har spesielle kvalifikasjoner/utdanning, så har han ikke store sjansen til å komme hit på noe arbeidsvisum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir litt for enkelt å si at han bare kan få seg jobb og komme hit på arbeidsvisum Av og til er det greit å ha LITT kunnskap når man skal gi andre råd.

Har han kun jobbet i turistbransjen, og ikke har spesielle kvalifikasjoner/utdanning, så har han ikke store sjansen til å komme hit på noe arbeidsvisum.

Haha, så enig, så enig!

Det vil kanskje oppfattes som litt rart hvis du spør han om han kan betale tilbake hvis han engang tjener nok til å kunne gjøre det. Det er jo du som tar opp telefonrøret og ringer, du kan avbryte samtalen når som helst.

Jeg ville reagert hvis typen min ikke sa at han gjerne vil betale tilbake, men det kan hende han ikke sier det, fordi han ikke vil love deg noe han kanskje ikke kan holde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener alvor med hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...